Z14XEP ciągły błąd EGR

Awatar użytkownika
anemnon

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 09 wrz 2018, 15:26
Imię: Szpak
Auto: Audi A3
Województwo: śląskie

Z14XEP ciągły błąd EGR

#1

Nieprzeczytany post autor: anemnon »

Witam. Zacznę od tego że problem który opiszę występuje z samochodem znajomego który nie potrafi obsługiwać for internetowych.
Pacjent, Opel Astra H 1.4 90KM, 2005rok. Samochód zakupiony miesiąc temu bez błędów i problemów. Po dwóch tygodniach użytkowania wyskoczył check engine. Samochód został zaprowadzony do mechanika który stwierdził błąd egr, wyczyścił zawór skasował błąd i auto wróciło do normy. Po przejechaniu 100-150KM, ponownie błąd egr, tym razem decyzja, kupno nowego zamiennika. Założony nowy zamiennik, sytuacja analogiczna 100-150KM i znów błąd egr. Żadnych innych błędów w komputerze podobno nie ma. Samochód nie ma LPG.
W oplu astrze h są dwie ikonki obrazujące problem z samochodem. Jedna na obrotomierzu (samochód z kluczem) która powinna gasnąć razem z poduszkami, abs i innymi ikonkami, oraz standardowy check engine który wiadomo, gaśnie po odpaleniu silnika. Ciekawostka jest taka że za każdym razem wyświetlenie błędu check engine poprzedzone jest nie gaśnięciem tamtej pierwszej ikonki w momencie w którym powinno się to stać tylko już po odpaleniu auta. To znaczy, po czyszczeniu przepustnicy ikonka gaśnie razem z resztą, po przejechaniu powiedzmy 100km i odpaleniu auta ikonka już nie gaśnie z resztą tylko po odpaleniu auta i po przejechaniu kolejnych 20km wyskakuje check. I tak za każdym razem. Wymiana egr oraz usunięcie błędu, ikonka gaśnie poprawnie , po 100km gaśnie dopiero po odpaleniu auta i znów za chwilę check.
Może ktoś miał podobny problem albo wie gdzie się ukierunkować bo mechanicy rozkładają ręce.

Wigo48

Astro-maniak
Posty: 266
Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
Imię: Wiesław
Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
Województwo: łódzkie
Pomocny: 7 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Wigo48 »

Wszystkie problemy związane z błędem EGRa związane są z zatkanymi kanałami kolektora ssącego i od czyszczenia ich trzeba zacząć. Inaczej się nie da stwierdzić, czy EGR działa poprawnie. Ludzie kiedy wy wreszcie zrozumiecie podstawowe działanie układów auta. Trzeba zacząć od przyczyny, a nie szukać ostatniego elementu w tej układance, bo najprościej jest wymienić dobry EGR.

Awatar użytkownika
anemnon

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 09 wrz 2018, 15:26
Imię: Szpak
Auto: Audi A3
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: anemnon »

No niestety takich mamy fachowych mechaników w polsce. Właściciel samochodu nie będzie niczego czyścił bo nie zna się na tym, po prostu oddaje auto do warsztatu i MAJĄ zrobić. Jak widać nie jest to takie proste.

mpek

Astro-maniak
Posty: 76
Rejestracja: 03 maja 2012, 14:17
Imię: Maciek
Auto: AH
Silnik: Z16XEP
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: mpek »

Obrazek
Tak to wygląda. Polecam stać i patrzeć na ręce co się robi.

Awatar użytkownika
Kolanick

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2022, 21:06
Imię: Katarzyna
Auto: Astra h
Województwo: świętokrzyskie
Wdzięczny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: Kolanick »

Czego to zdjęcie? @anemnon co było przyczyną?

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Pani Katarzyno, na zdjęciu jest widoczny fragment kolektora ssącego z silnika Z16XEP. Przyczyna: nie drożny kanał. Pozdrawiam.

Fokus

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 31 sie 2021, 10:01
Imię: Marcin
Auto: Astra h
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2007
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: Fokus »

Witam podępne się pod temat tylko z innym pytaniem
Mianowicie u mnie też wyskakiwał błąd EGR , więc wymieniłem zawór ma nowy firmy magnelli .Mechanik przy wymianie twierdził że coś mu tam nie pasowało przy montażu i rozwiercić jakąś dziurkę i niby wszystko działa ale ubywa mi troszkę płyn i do zbiorniczka wyrównawczego dostaje się albo olej albo nie wiem co to jest .I to się stało po wymianie zaworu EGR. Czy zawór może mieć wpływ na przedostanie się czegoś do płynu?
Auto to 14 90 km z14xep
Pozdrawiam forumowiczów

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Fokus pisze:
10 kwie 2022, 7:44
Witam podępne się pod temat tylko z innym pytaniem
Czy zawór może mieć wpływ na przedostanie się czegoś do płynu?
Tak, może mieć. Zerknij na filmik w czasie od 6:11 do 6:30 -- [External Link Removed for Guests] Najprawdopodobniej mechanik rozwiercił trochę otwór, lub otwory na śruby (4 szt.) bo mogło coś tam mu minimalnie nie pasować (nie widzę innej przyczyny rozwiercania). Przyczyną nieszczelności jest uszczelka znajdująca się pomiędzy zaworem a głowicą. Mechanik powinien jeszcze raz zdjąć zawór, porządnie oczyścić powierzchnie, miejsca przylegania uszczelki, założyć nową i przykręcić zawór. Pozdrawiam.

Fokus

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 31 sie 2021, 10:01
Imię: Marcin
Auto: Astra h
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2007
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Fokus »

Ok czyli moje podejrzenia idą w dobrym kierunku
Bardzo dziękuję za info jutro dzwonię i poprawka

Fokus

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 31 sie 2021, 10:01
Imię: Marcin
Auto: Astra h
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2007
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 6 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Fokus »

A jak macie mocowany gumowy wąż odchodzący od zaworu EGR czy jest na obejmę sprężynowa czy na zwykłą bo u mnie jest azwykłą skręcana nasadka lub wkrętakiem i ta obejma przecięła chyba gumę i wywaliło mi płyn i chyba się pociło trochę w okolicy tego węża .Teraz mnie zastanawia czy nie powinna być obejma sprężynowa bo jest gładka może ktoś to zobaczyć dla mnie w swoich z14xep bo mechanik to mi raczej nie powie prawdy teraz co było i może wiecie jaka to obejma . Boję się że znów w środku miasta wywali mi płyn pozdrawiam forumowiczów

Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
A tak jak kolega wyżej napisał tzn uszczelka EGR puszczała i jakiś syf leciał do układu chłodzenia teraz jest ok tylko ten wąż walną no i nie ma błędów EGR jeszcze raz pozdrawiam

ODPOWIEDZ