Astra H Z14XEP - szarpanie, olej we wtyczkach, błąd pierwszej sondy lambda.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 maja 2018, 10:47
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
Re: Astra H Z14XEP - szarpanie, olej we wtyczkach, błąd pierwszej sondy lambda.
Temat został rozwiązany. Osuszenie instalacji z oleju na ile to możliwe, wyczyszczona przepustnica (odpięty akumulator, nie było potrzeby adaptacji komputerem), sprawdzona drożność i funkcjonowanie odmy. Dodatkowo wymieniona pierwsza sonda lambda na Boscha (taka jaka była zamontowana, czyli 0258006924). Auto jeździ jak przed awarią, nie szarpie, spalanie wróciło do normy.
- RobsonT
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 paź 2020, 13:22
- Imię: Robert
- Auto: AH 2005 htb
- Silnik: z14xep
- Rocznik: 2005
- Województwo: mazowieckie
Hej,
odgrzeję kotleta sprzed roku.
Szukając różnych informacji n.t. nieprawidłowo działającej sondy znalazłem artykuł który tłumaczyłby zaolejenie wtyczek/złączek:
[External Link Removed for Guests]
W mojej staruszce z kolei nawaliła sonda za katalizatorem. Wyskakiwał błąd p0136. Opcom zeznawał o stałym odczycie na poziomie ok. 450mV.
Wymieniłem sondę na nową, początkowo coś tam oscylowało, ale w czasie jazdy potrafiła wyjść poza zakres - nawet do 2,5V. Podejrzewałem błędną kolejność przewodów i chciałem to sprawdzić, ale po odpięciu wtyczki wykapał z niej olej... We wtyczce od cewki, 1 sondy, przepustnicy, cz. temp. też się znajdował... Najwięcej oczywiście przy czujniku ciśnienia oleju i ten myślę jest głównym winowajcą.
Czytając posty autora wątku widzę że przede mną długa droga do osuszenia instalacji...
odgrzeję kotleta sprzed roku.
Szukając różnych informacji n.t. nieprawidłowo działającej sondy znalazłem artykuł który tłumaczyłby zaolejenie wtyczek/złączek:
[External Link Removed for Guests]
W mojej staruszce z kolei nawaliła sonda za katalizatorem. Wyskakiwał błąd p0136. Opcom zeznawał o stałym odczycie na poziomie ok. 450mV.
Wymieniłem sondę na nową, początkowo coś tam oscylowało, ale w czasie jazdy potrafiła wyjść poza zakres - nawet do 2,5V. Podejrzewałem błędną kolejność przewodów i chciałem to sprawdzić, ale po odpięciu wtyczki wykapał z niej olej... We wtyczce od cewki, 1 sondy, przepustnicy, cz. temp. też się znajdował... Najwięcej oczywiście przy czujniku ciśnienia oleju i ten myślę jest głównym winowajcą.
Czytając posty autora wątku widzę że przede mną długa droga do osuszenia instalacji...
- heinrich12
- Posty: 5051
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 186 razy
- Pomocny: 299 razy