Wymiana silnika z16xer na a16xer czy się da

Awatar użytkownika
Esposito

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 19 lip 2019, 16:58
Imię: Dawid
Auto: Astra h
Silnik: z16xer
Województwo: śląskie

Wymiana silnika z16xer na a16xer czy się da

#1

Nieprzeczytany post autor: Esposito »

Witam. Jestem posiadaczem astry h z silnikiem z16xer zostałem zmuszony do jego wymiany. W okolicy mam do kupienia silnik a16xer, który to mój mechanik twierdzi ,że będzie pasował. Jednak z ciekawości zapytałem o opinię aso i tam ,że inny osprzęt i inne czujniki, że nie będzie pasował. Kto ma rację? Ewentualnie co trzeba dodatkowo zrobić,żeby dopasować? Może ktoś z Was bardziej ogarnia temat?

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Zadaje się, że Adam odpisał Ci już na forum24 czy pasują czy nie. Jak masz cały silnik z wiązką i ECU, to ja nie widzę problemu. Być może nawet część osprzętu będzie pasowała.
Zobacz tutaj [External Link Removed for Guests] Porównaj sobie te silniki i wyciągnij wnioski :)

Dodano po 21 minutach 31 sekundach:
Tak się jeszcze przyjrzałem, że sterowniki do Z16XER i A16XER są takie same, więc może tylko wersja softu ma znaczenie... Zawsze dla pewności lepiej mieć sterownik do odpowiedniego silnika niż rzeźbić w starym.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Esposito

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 19 lip 2019, 16:58
Imię: Dawid
Auto: Astra h
Silnik: z16xer
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Esposito »

Wielkie dzięki za odpowiedź. Z opisu wynika, że to taki sam silnik. Jeśli wymieniając na ten silnik do spasowania potrzebne są "kosmetyczne" zmiany to ok. Nie chciałbym zbyt dużej ingerencji w nowo zakupiony silnik , czy wielu innych przeróbek żeby auto z nim współpracowało. Mam od mechanika kosztorys ,nie ma tam nic o wiązkach, komputerze. Nie chciałbym być pózniej zdziwiony.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Z tego co TIS podaje, to te silniki weszły w 2010 i 2011 rocznikach. Niestety schematy w moim TIS są tylko do Zetki. Ale skoro te silniki są tak podobne, to nie chce mi się wierzyć, żeby były w wiązce jakieś znaczące różnice. Jak już moje panie pójdą spać i będę miał chwilkę spokoju, to jeszcze popatrzę głębiej po schematach. Po lifcie chyba większych zmian w rocznikach 2010 nie było. Może jedynie brak RECa. ASO cóż, ma wiedzę taką, jaką ma. Mają swoje procedury a w nich pojęcia swap raczej nie ma :)

Awatar użytkownika
Esposito

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 19 lip 2019, 16:58
Imię: Dawid
Auto: Astra h
Silnik: z16xer
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Esposito »

Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Moja astra to rocznik 2007, a silnik, który miałby być kupiony to
tylko słupek. Biorę poprawkę na wiedzę, procedury czy chęci aso. Jednak niepokoi mnie czy mechanik poinformował mnie o każdej ewentualności, że może się zdarzyć ,że będą potrzebne np wiązki i komputer, jak taka zmiana i czy wpływa na współpracę z resztą starego osprzętu.

Dodano po 48 minutach 8 sekundach:
Wymiana silnika została mi przez mechanika przedstawiona w sposób absolutnie bezproblemowy. Jednak po odpowiedzi z aso pomyślałem, że może mogą być jakieś komplikacje i dlatego nie chcą się tego podjąć.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Niestety mój TIS nie posiada do A16XER schematów. Ja bym zaufał mechanikowi, ale z zastrzeżeniem, żeby nie było później kombinacji i dokupywania gratów. Najlepiej na piśmie. Możliwe, że przerzuci wszystko do nowego słupka i odpali na starym ECU z ustawieniami Z16XER.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3629
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Esposito pisze:
19 lip 2019, 18:00
Witam. Jestem posiadaczem astry h z silnikiem z16xer zostałem zmuszony do jego wymiany. W okolicy mam do kupienia silnik a16xer, który to mój mechanik twierdzi ,że będzie pasował. Jednak z ciekawości zapytałem o opinię aso i tam ,że inny osprzęt i inne czujniki, że nie będzie pasował. Kto ma rację? Ewentualnie co trzeba dodatkowo zrobić,żeby dopasować? Może ktoś z Was bardziej ogarnia temat?
Możesz podzielić się informacją skąd potrzeba wymiany?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Esposito

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 19 lip 2019, 16:58
Imię: Dawid
Auto: Astra h
Silnik: z16xer
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Esposito »

Przyczyna wymiany to panewka wybrała wał, przez co były luzy na wale. Można było szlifować wał albo wymienić słupek silnika. Zgodnie z sugestią mechanika wybrałem wariant drugi. Aktualnie jestem po wymianie. Niestety wizja mechanika o bezporoblemowej i szybkiej wymianie nie sprawdziła się, gdybym wiedział to wcześniej nie pisałbym się na to. Auto już odebrałem po przejechaniu 100km wywala błędy ecn 001161, ecn 001463, ecn 04205a, ecn 161450. Byłem u mechanika diagnoza i naprawa to wykasowanie błędów i mam dalej testować. Oczywiście błędy wywaliło na nowo , silnik nie funkcjonuje najlepiej.

Usunięty użytkownik 861235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

"Zgodnie z sugestią mechanika wybrałem wariant drugi."

Podją się, niech lepi aż będzie dobrze.

Jak to napisać żeby nie robić przykrości i nie wyszło że się mądrzę ?
Nie wiem.

Napiszę tylko tak.
Panewki główne jak i korbowodowe występują w nad wymiarze naprawczym.
Nad wymiar główne 0,25 i 0,50 są dostępne.

[External Link Removed for Guests]

Można było wał ogarnąć.

Dla mnie to tylko kolejny dowód na to że dobrych silnikowców już nie ma w zasadzie.
Nie robić, wymienić.

Opel ma zajebiste benzyniaki i można robić naprawy główne bo jest wszystko.
Blok można na szlif, tłoki nadwymiar kompletne z pierścieniami są (i nie takie drogie)
Panewki na szlif wału.

Wszystko jest.

No to się pomądrzyłem i nic z tego nie wynika, przepraszam :oops:
Napisać łatwo a rzeczywistość jest zawsze inna...
A z naprawami to też jest temat dlaczego szarpnęło panewki, bo szlif zrobić i nad wymiar dać to pikuś.
Nie dojdzie co było przyczyną to od nowa temat, po czasie wraca.

Współczuję i trzymam kciuki żeby to ogarnął i wyszło na końcu tak jak trzeba.
Nie odpuszczaj !

Tutaj też masz według mnie wsparcie.

No co innego jak się samemu robi i porażka jest wliczona a co innego jak się płaci i jeszcze za sugestią idzie w motyw.
Tylko na spokojnie i rozsądnie.

Ja silnikowcem nie jestem, ot tylko refleksja z tego co tam w głowie siedzi.

Nie ma prostych recept.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3629
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Kurcze obronie czopu przyczyną do wymiany motoru. To się kupy nie trzyma. Ja innej daty chyba. Wiadomo ze do czopu trzeba i tak motor zwalic. A nowy motor z internetu? może olej bierze może kompresji nie ma. A może wyjety na handel bo g wart. I tak chodzą te motory z ręki do reki z tzw gwarancją. To offtop ale będzie szukania żeby błędy ogarnąć.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

ODPOWIEDZ