Uciekajacy plyn chlodniczy

Usunięty użytkownik 861235

Re: Uciekajacy plyn chlodniczy

#21

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

"Ok 1,5 roku temu mialem naprawiany silnik, planowanie glowicy, nowe pierscienie, nowa pompa wody rozrzad uszczelke itd itp
Od jakiegos czasu plyn chlodnicy ale nie widac nigdzie wycieku ani nic, do tego duze spalanie oleju oraz paliwa. Samochod stal 2 tygodnie i ubylo mi ok 500 ml plynu, podczas jazdy tez ubywa ale mniej. Silnik pracuje rowno nie kopci oraz nie ma osadow na korku oleju, okazalo sie rowniez ze teraz jest tez przedmuch spalin do ukladu chłodzenia. Jaka moze byc przyczyna wiekszego spalania benzyny o 50% oraz uciekanie plyn chlodnicy ? "

Może być wtórna usterka na UPG po tym jak sobie kiedyś zgubił płyn z powodu jakiejś nieszczelności.
Mało płynu i się przegrzał, brak ciśnienia i się przegrzał i poszła UPG.

To dziwne że stał i zniknęło 500 ml, to dużo, przy takim ubytku to by należało się wstrzymać z używaniem auta i na prędce do mechanika, Ja bym nie mógł spać spokojnie a co dopiero jeździć jak tu nagle 0,5 litra płynu chłodniczego gdzieś zniknęło.
Tak nie doczytałem uważnie prawdę mówiąc i teraz tak sobie lekko piszę.

W sumie już co by nie pisać może być po fakcie :(

Tak teraz to rozkminiam bo MK5 dobre pytanie zadał.

Jak jest przedmuch to nie fajnie :(

Ale kurde Automat robił UPG po jakim nalocie ? Dość sporym chyba i to jednak był raczej błąd montażu, uszczelka się dobrze nie zrosła blok/głowica (momenty, stare śruby, brak sztuki montażu) i w końcu pierdnął przedmuch i trzeba znowu robić.

Przyczyna jest, magii nie ma.

mattheus85

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2014, 8:11
Imię: Mateusz
Auto: ASTRA H
Silnik: Z16XEP
Województwo: podkarpackie

#22

Nieprzeczytany post autor: mattheus85 »

Witam. Żeby nie pisać nowego postu, podam jak u mnie wyglądała sprawa:
1) Wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie
2) co kilku miesiący ubywa parę cm płynu w zbiorniku
3)test co2 pokazuje spaliny ale plyn chlodniczy przy styku z płynem reakcyjnym również taki wynik pokazuje
4)wklęsły wąż od termostatu do chłodnicy po ostygnięciu silnika, przy wszystkich przewodach sprawnych-nie zatkanych, wymienionych dwóch korkach
Dziwiłem się dlaczego ubywa płynu do jakiegoś momentu a potem ok i oto co :
Przewody gumowe do płynu chłodzącego straciły sztywność i przy stygnięciu silnika, gdzie korek powinien odpowietrzyć to ściskało miękkie węże, wylewając płyn który powinien być w tych rurach.
Kupiłem nowe węże-koniec ubywani płynu!!
Węże wlot i wylot nagrzewnicy-wymieniałem oringi i bylo dobrze a potem juz nie pomogla wymiana ich, pomimo że wyglądało wszystko dobrze- kupiłem zamienniki starlink i wszystko śmiga

Gacek72

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
Imię: Wieslaw
Auto: Astra h
Silnik: Z16xep
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 1 raz

#23

Nieprzeczytany post autor: Gacek72 »

Witam wszystkich.Mattheus85 dobrze wiedzieć,że po wymianie wąż między chłodnicą a termostatem nie będzie się spłaszczać,też wymieniałem korki i w końcu dałem sobie spokój(jeżdżę tak już paręnaście miesięcy).Przy najbliższej okazji wymienię,jednak jeżeli chodzi o płyn chłodzący u mnie ubytków żadnych nie stwierdziłem poza eksploatacyjnymi.Dwa lata temu(ok)w wężach przy nagrzewnicy zastosowałem oringi troszkę grubsze niż były,bodajże na pastę hydrauliczną,trzymają do dziś.Drogi ten wąż przy chłodnicy?

ODPOWIEDZ