Uciekajacy plyn chlodniczy

Awatar użytkownika
klar

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 2019, 21:37
Imię: Bartosz
Auto: Astra H
Silnik: 1,4
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 3 razy

Uciekajacy plyn chlodniczy

#1

Nieprzeczytany post autor: klar »

Witam serdecznie
To moj pierwszy post i mam nadzieje ze nie ostatni
Ok 1,5 roku temu mialem naprawiany silnik, planowanie glowicy, nowe pierscienie, nowa pompa wody rozrzad uszczelke itd itp
Od jakiegos czasu plyn chlodnicy ale nie widac nigdzie wycieku ani nic, do tego duze spalanie oleju oraz paliwa. Samochod stal 2 tygodnie i ubylo mi ok 500 ml plynu, podczas jazdy tez ubywa ale mniej. Silnik pracuje rowno nie kopci oraz nie ma osadow na korku oleju, okazalo sie rowniez ze teraz jest tez przedmuch spalin do ukladu chłodzenia. Jaka moze byc przyczyna wiekszego spalania benzyny o 50% oraz uciekanie plyn chlodnicy ?
Jedni mowia, że mogla pojsc znowu uszczelka inni, że głowica pekła
Macie jakies pomysly ?

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dokładniej sprawdzić wycieki i ew. wykonać test na obecność dwutlenku węgla,aby wykluczyć bądź potwierdzić uszkodzenie uszczelki pod głowicą.Czytaj moją historię-poczatek post nr 11 :
Remont silnika Z18XE
Test na obecność CO2 -post nr 599 Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM
Tester kupisz w sklepie motoryzacyjnym w cenie ok. 35 zł

Dodano po 21 minutach 2 sekundach:
klar pisze:
31 lip 2019, 21:39
Silnik pracuje rowno nie kopci oraz nie ma osadow na korku oleju, okazalo sie rowniez ze teraz jest tez przedmuch spalin do ukladu chłodzenia. Jaka moze byc przyczyna wiekszego spalania benzyny o 50% oraz uciekanie plyn chlodnicy ? Jedni mowia, że mogla pojsc znowu uszczelka inni, że głowica pekła.Macie jakies pomysly ?
Na 99,5 %-99,9 %(ryzykuję górną granicę :) ) objawy dla uszkodzonej uszczelki pod głowicą.Koniecznie wykonaj test na obecność CO2 w zbiorniczku wyrównawczym.U mnie uszczelka padła po ok. 40 tys. km od jej wymiany.
Z ciekawości: ile kosztował remont i jaką(firma) założyłeś uszczelkę pod głowicę ? Dawałeś nowe śruby mocujące głowicę,czy wykorzystano stare śruby ?

Awatar użytkownika
klar

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 2019, 21:37
Imię: Bartosz
Auto: Astra H
Silnik: 1,4
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 3 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: klar »

Automat pisze:
31 lip 2019, 23:10
Dokładniej sprawdzić wycieki i ew. wykonać test na obecność dwutlenku węgla,aby wykluczyć bądź potwierdzić uszkodzenie uszczelki pod głowicą.Czytaj moją historię-poczatek post nr 11 :
Remont silnika Z18XE
Test na obecność CO2 -post nr 599 Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM
Tester kupisz w sklepie motoryzacyjnym w cenie ok. 35 zł

Dodano po 21 minutach 2 sekundach:
klar pisze:
31 lip 2019, 21:39
Silnik pracuje rowno nie kopci oraz nie ma osadow na korku oleju, okazalo sie rowniez ze teraz jest tez przedmuch spalin do ukladu chłodzenia. Jaka moze byc przyczyna wiekszego spalania benzyny o 50% oraz uciekanie plyn chlodnicy ? Jedni mowia, że mogla pojsc znowu uszczelka inni, że głowica pekła.Macie jakies pomysly ?
Na 99,5 %-99,9 %(ryzykuję górną granicę :) ) objawy dla uszkodzonej uszczelki pod głowicą.Koniecznie wykonaj test na obecność CO2 w zbiorniczku wyrównawczym.U mnie uszczelka padła po ok. 40 tys. km od jej wymiany.
Z ciekawości: ile kosztował remont i jaką(firma) założyłeś uszczelkę pod głowicę ? Dawałeś nowe śruby mocujące głowicę,czy wykorzystano stare śruby ?

Test robilem na co2 i wyszedl pozytywny. Mechanik dawal nowe sruby uszczelka tez byla nowa ale nie pamietam firmy (chyba, że mechanik wsadzil stara ) a ja 15- 17 tys zrobilem po tym remoncie i wymianie uszczelki wiec troche dziwne. Zastanawiaja mnie jeszcze plamy oleju w zbiorniczku wyrownawczym i uciekajacy plyn na postoju (bez widocznych wyciekow tego plynu gdziekolwiek). Czy w silniku 1,4 byla chlodniczka oleju ?

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Co tu się zastanawiać ? Zdejmuj "czapkę" i dobrze patrz co dalej.Ty masz automat czy manuala ?

Awatar użytkownika
klar

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 2019, 21:37
Imię: Bartosz
Auto: Astra H
Silnik: 1,4
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 3 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: klar »

Maniak, wszędzie patrzyłem i nie ma wycieków ani nic

Dodano po 16 minutach 52 sekundach:
Automat pisze:
01 sie 2019, 11:09
Co tu się zastanawiać ? Zdejmuj "czapkę" i dobrze patrz co dalej.Ty masz automat czy manuala ?
Skrzynia manualna

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Bartosz,pora zabrać się za remont góry silnika.Plamy olejowe w zboirniczku wyrównawczym też za tym przemawiają. Po zdjęciu głowicy wszystko sobie pooglądacie.U mnie też prorokowano głowicę albo blok,ale była tylko uszczelka pod głowicą.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2019, 11:44 przez Automat, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
klar

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 2019, 21:37
Imię: Bartosz
Auto: Astra H
Silnik: 1,4
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 3 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: klar »

Skrzynia manualna
Słownik zmienił 😁

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: Automat »

To chyba komórki robią takie numery :D .

Awatar użytkownika
klar

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 2019, 21:37
Imię: Bartosz
Auto: Astra H
Silnik: 1,4
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 3 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: klar »

Automat pisze:
01 sie 2019, 11:40
Bartosz,pora zabrać się za remont góry silnika.Plamy olejowe w zboirniczku wyrównawczym też za tym przemawiają. Po zdjęciu głowicy wszystko sobie pooglądacie.U mnie też prorokowano głowicę albo blok,ale była tylko uszczelka pod głowicą.
Domyslam sie ale dziwne ze po tak krotkim czasie to poszlo jeszcze raz

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Powiem,że nie dziwne,a nawet mocno nieprzyzwoite.U mnie padła po 40 tys. km i na 100 % przyczyny nie znaleźliśmy.Był przedmuch między 3 i 4 cylindrem,ale do płynu chłodzacego.Z olejem było ok.
Po rozbiórce ustalisz więcej szczegółów.Teraz tę awarię trzeba usunąć.Ja zastosowałem uszczelkę Elringa. Poprzednia też była Elringa i padła ,dziwne.W moim aucie to już 3-cia uszczelka i to tej samej firmy.
Pierwsza wymieniona niepotrzebnie,druga padła po ok. 40 tys. km a teraz pracuje trzecia już ok. 5 tys. km.
W każdym przypadku uszczelka zmieniana była przez innego mechanika i inny zakład-tak wyszło losowo.

ODPOWIEDZ