Błąd drugiej sondy z18xe
- Fungusto
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sie 2019, 21:49
- Auto: Astra h
- Silnik: Z18XE
- Województwo: lubelskie
Błąd drugiej sondy z18xe
Cześć.
Podczas ruszania zgasł żonie samochód. Pomyliła trójkę z jedynką. Później pojawiła się kontrolka check engine. Wg. metody gaz-hamulec są to błędy p0036 i p0141. Wiem, że odnoszą się do drugiej sondy lambda. Ten pierwszy dotyczy podgrzewania sondy. Sonda była wymieniana około roku temu, bo padło jej podgrzewanie.
Czy jest możliwe, że z powodu zgaśnięcia silnika padła by sonda?
Podczas ruszania zgasł żonie samochód. Pomyliła trójkę z jedynką. Później pojawiła się kontrolka check engine. Wg. metody gaz-hamulec są to błędy p0036 i p0141. Wiem, że odnoszą się do drugiej sondy lambda. Ten pierwszy dotyczy podgrzewania sondy. Sonda była wymieniana około roku temu, bo padło jej podgrzewanie.
Czy jest możliwe, że z powodu zgaśnięcia silnika padła by sonda?
- deodekabokat
- Posty: 3629
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Jeżeli sonda padła to raczej obstawiam przypadek. Przy zamianie trójki z jedynka myślę że solidnie rzucalo silnikiem sprawdź wiązkę. Możliwe że ceramika w sondzie tego nie wytrzymała ale też możliwe że np wypiela się od tego wiązka jeśli nie była poprawnie zapięta
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Fungusto
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sie 2019, 21:49
- Auto: Astra h
- Silnik: Z18XE
- Województwo: lubelskie
To delikatne by było. A możliwe, że mógłby do tego przyczynić się katalizator? Coś ala zapalenie „na pych”. Zmierzyłem oporność grzałki i jest około 6,8 Ohma.
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Nie możliwe, ale na Twoim miejscu sprawdził bym czy nie przeskoczył rozrząd bo przy takim szarpnięciu to jest bardziej prawdopodobneCzy jest możliwe, że z powodu zgaśnięcia silnika padła by sonda?
- deodekabokat
- Posty: 3629
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
No ale jest ciągły błąd grzałki sondy
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Fungusto
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sie 2019, 21:49
- Auto: Astra h
- Silnik: Z18XE
- Województwo: lubelskie
Żadnych innych błędów nie ma. Samochód jeździ normalnie. Silnik pracuje normalnie więc jakby rozrząd przeskoczył to pewnie by było to wyczuwalne przy przyśpieszeniu, stukaniu zaworów, innej pracy silnika, jakieś inne błędy od czujników?
Może coś się zadziało w katalizatorze i zawaliło sondę?
Czy ta druga sonda spełnia jakąś ważną rolę w tym silniku (poza diagnostyczną katalizatora i spełnienia euro 4)?
Może coś się zadziało w katalizatorze i zawaliło sondę?
Czy ta druga sonda spełnia jakąś ważną rolę w tym silniku (poza diagnostyczną katalizatora i spełnienia euro 4)?
- deodekabokat
- Posty: 3629
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Tylko do katalizatora i kontrolki na blacie. Za korekty odpowiada sonda 1sza
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Fungusto
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 sie 2019, 21:49
- Auto: Astra h
- Silnik: Z18XE
- Województwo: lubelskie
Dzięki za odpowiedź. Czyli poza kontrolką na desce nic się nie dzieje. Rozumiem, że na spalanie nie ma wpływu ani żafne korekty.