Z18XE Tracenie mocy
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Re: Z18XE Tracenie mocy
Piston podaje przepływ g/sek.Mogę ustawić: przepływ,prędkość,obroty,obciążenie,sonda1,sonda2,temperaturę na wlocie,pozycja przepustnicy,temperatura cieczy chłodzącej. Wystarczy ? Nagranie - mp4.
Na początek dwa nagrania z krótkich tras po mieście:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Po południu zamieszczę filmiki z trasy 2x25 km.
Na początek dwa nagrania z krótkich tras po mieście:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Po południu zamieszczę filmiki z trasy 2x25 km.
-
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 wrz 2019, 15:50
- Imię: Robert
- Auto: BMW
- Silnik: 2.0
- Rocznik: 2015
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 5 razy
17) Klapy w kolektorze ssącym. Były roz…., były zepsute, brzęczały i chyba się nie otwierały. Wymieniłem kolektor na używkę i faktycznie z dołu moment się lekko pojawił i klapy wyglądają jakby poprawnie chodziły więc dopisuję
Dziwne bo ja w swoim nie mam klap
Dziwne bo ja w swoim nie mam klap
- nismo
- Posty: 3670
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Bo w AH i MA nie było, takie "klapki" były natomiast w silnikach z18xe montowane w VCDziwne bo ja w swoim nie mam klap
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Jesteś w błędzie.nismo pisze:Bo w AH i MA nie było, takie "klapki" były natomiast w silnikach z18xe montowane w VCDziwne bo ja w swoim nie mam klap
Klap nie było tylko w MA, dla tego też ma maks moment przesunięty o około 1000obr. TAki kolektor leży u mnie w garazu. Przez chwilę był u mnie w samochodzie gdy wymieniałem ten co się w nim klapy nie otwierały. Ale kupiłem kolejny używany i powróciłem do klap przez ten przesunięty moment własnie.
ZA VC AH ma klapy w tym motorze, które wydłużają dolot podnosząc moment z dołu.
edit
I jeszcze AG zapomniałem, tam też był klapy.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2019, 18:08 przez deodekabokat, łącznie zmieniany 1 raz.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- nismo
- Posty: 3670
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
W obu moich AH nie ma, tylko na forum Vectry spotkałem sie z taka informacja. Gdybym nie spotkał sie z tym na forum VC byłbym przekonany ze żaden z18xe tego nie ma
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
No przyjrzyj się uważnie bo tego tak na pierwszy rzut oka nie widać. Jak jest simtec 71,6 to są klapy. Znalazłem że tylko mery ma kolektor bez klap. I prawie jestem pewien że masz klapy albo ktoś zrobił swap na kolektor od mery a w wiązkę wpiął rezystor. Mieszek i zaworek jest pod ECU.
AH
[External Link Removed for Guests]
MA
[External Link Removed for Guests]
VC
[External Link Removed for Guests]
AG+ZA
[External Link Removed for Guests]
Dodano po 15 minutach 50 sekundach:
AH
[External Link Removed for Guests]
MA
[External Link Removed for Guests]
VC
[External Link Removed for Guests]
AG+ZA
[External Link Removed for Guests]
Dodano po 15 minutach 50 sekundach:
cięzko się te filmiki analuzuje bo to się caly czas zmienia. Trzeba chyba zalogować dane i zrobić statyczny wykres dzisiaj sie tym pobawięAutomat pisze: ↑25 paź 2019, 12:13Piston podaje przepływ g/sek.Mogę ustawić: przepływ,prędkość,obroty,obciążenie,sonda1,sonda2,temperaturę na wlocie,pozycja przepustnicy,temperatura cieczy chłodzącej. Wystarczy ? Nagranie - mp4.
Na początek dwa nagrania z krótkich tras po mieście:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Po południu zamieszczę filmiki z trasy 2x25 km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Mam jeszcze 2 filmiki.Wyjąłem z nich jeden kadr,może akurat ten Cię zadowoli.Uzyskany na biegu D3,gdzie przełożenie jest 1:1.Dodam,ze na D3 spokojnie osiągam 180 km/godz. Co powiesz ? Twoja przepływka jest podobnie wydolna jak moja ? Dzisiaj motorek mi fajnie pracował .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Na tej drugiej klatce coś własnie tak wychodzi i u mnie tylko u mnie zawsze cieplejsze jest powietrze, przeważnie dzisiaj to coś około 28deg tak jak tu u Ciebie 16. Sprawdziłem i Torque robi ładne logi do XLS więc można sobie śmiało zrobić wykres jutro się pobawię.
Wygląda na to że nasze samochody pójdą do odcinki ~250 a Grześka tylko 215, ale gimbus.
Czyli podnosząc tylko lewe koło na podnośnik można by piełset wykręcić bo chyba na licznik idzie z lewego koła. Strach pomyśleć co by się działo jak by z podnośnika spadł. Nie wiadomo gdzie uciekać.
Wygląda na to że nasze samochody pójdą do odcinki ~250 a Grześka tylko 215, ale gimbus.
Czyli podnosząc tylko lewe koło na podnośnik można by piełset wykręcić bo chyba na licznik idzie z lewego koła. Strach pomyśleć co by się działo jak by z podnośnika spadł. Nie wiadomo gdzie uciekać.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Te 250 km/h to chyba z górki i z wiatrem ;P W poniedziałek podjadę na ślepą ulicę, bo dziś miałem krótkie przeloty i 3 godziny wyjęte z córką na jakiejś bawialni. Zresztą jak jadę z rodzinką po eSce to raczej nie ryzykuję jazdy do odcinki na 5 biegu. Tyle co Janek to ja miałem na 3 biegu przy 6300 obr. ;P A gdzie jeszcze 4 i 5 bieg Ogólnie w książce TUV dla Opla i instrukcjach dla automatu jest mniejsza prędkość max. niż dla manuala. Manual ma fabrycznie 198 km/h vmax dla Z18XE. Cóż z Polsce nie ma takich dróg by to zmierzyć legalnie A teraz akcje "znicz" to nie będę psuł sobie konta 24 lat bez mandatu W sumie mnie to grzeje. Po mieście czy wyrwiesz spod świateł z piskiem, czy pojedziesz normalnie to i tak następne światła cię zatrzymają a tylko paliwo z baku zapier... że lej się robi. Codziennie mnie dzieciarnia w BMW wyprzedza 80-90 km/h w mieście i co? A no nic. Dojeżdżam ich na światłach i wyprzedzam drugim pasem, bo się pakują na prawy gdzie zazwyczaj skręcają pod Stokrotkę i Halę Targową
A'propos przepływomierza. Postanowiłem dziś zajrzeć do filtra powietrza, bo rok parkowałem pod firmą przy remontowanej LK7. Sypali tam w samo lato kruszec pod tory. Raz z wagonów, potem ładowali na wagony :/ Wracasz na parking a auto z czarnego zrobiło się panacotta. Myślę sobie filtr pewnie zaje...ny. Niespodzianka, czysto. Przewody dolotowe nawet pyłku w środku. Przepływka jak z pudełka wyjęta. Z zewnątrz lepiej nie mówić, skrobałem z błota. Jak już pisałem przy 5500 obr. MAF w Torque wyciąga w jeździe 86g/s, ale to raptem 2 bieg był. Musiałbym spełnić warunki, które widzę na zrzucie u Janka. Wtedy to by było w jakiś sposób porównywalne. Temperatura też ma znaczenie. Zimne - gęste, gorące rzadkie. Czuję to na LPG jak są upały. A najlepiej właśnie chodzi jak jest zima.
@deodekabokat a jakie masz odczyty z przepustnicy? Czy przy tych samych warunkach ale na zimno i później kiedy zaczyna zamulać, to przepustnica ma takie same wartości pozycji?
Mogę zrobić sobie w Torque taki sam set jak u Ciebie i pozgrywać. Tylko cierpliwości Póki co się kręcę po mieście. A znów do rodziców będę miał dodatkowy bagaż na pokładzie w postaci żony i córki więc wyniki mogą być nieco słabsze
A'propos przepływomierza. Postanowiłem dziś zajrzeć do filtra powietrza, bo rok parkowałem pod firmą przy remontowanej LK7. Sypali tam w samo lato kruszec pod tory. Raz z wagonów, potem ładowali na wagony :/ Wracasz na parking a auto z czarnego zrobiło się panacotta. Myślę sobie filtr pewnie zaje...ny. Niespodzianka, czysto. Przewody dolotowe nawet pyłku w środku. Przepływka jak z pudełka wyjęta. Z zewnątrz lepiej nie mówić, skrobałem z błota. Jak już pisałem przy 5500 obr. MAF w Torque wyciąga w jeździe 86g/s, ale to raptem 2 bieg był. Musiałbym spełnić warunki, które widzę na zrzucie u Janka. Wtedy to by było w jakiś sposób porównywalne. Temperatura też ma znaczenie. Zimne - gęste, gorące rzadkie. Czuję to na LPG jak są upały. A najlepiej właśnie chodzi jak jest zima.
@deodekabokat a jakie masz odczyty z przepustnicy? Czy przy tych samych warunkach ale na zimno i później kiedy zaczyna zamulać, to przepustnica ma takie same wartości pozycji?
Mogę zrobić sobie w Torque taki sam set jak u Ciebie i pozgrywać. Tylko cierpliwości Póki co się kręcę po mieście. A znów do rodziców będę miał dodatkowy bagaż na pokładzie w postaci żony i córki więc wyniki mogą być nieco słabsze
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Grześ nie "napalaj się" ...im wyżej w biegach,tym mniej obrotów uzyskasz .To co podałem to był bieg D3. Celowo go wskazałem bo wówczas jest przełożenie 1:1 ,które być może istnieje gdzieś w manualu i wówczas przydeptać gaz i zobaczyć relacje obroty-wydajność przepływki.U mnie to nie był koniec osiągów,a kończył się odcinek prostej 900 m i było ryzyko spotkania jakiegoś zwierzaka(teren leśny).Różnica prędkości pomiędzy manualem a automatem może zacierać się w zależności od kondycji silnika i sprawności LPG.Ja jechałem na gazie. Dla porównań lepiej wybrać coś normalnego,np. te 100,140 czy 150 km/godz.Ekstremalne wartości zależą od zbyt wielu czynników i trudno je porównywać pomiędzy różnymi egzemplarzami.Pod koniec tego roku osiągnę 10 tys. km po dotarciu, a wówczas zmiana oleju, sprawdzenie kompresji i doklepanie na wymiar przerw na świecach(GM). Będę miał również realny pomiar zużycia oleju przez silnik po zrobionym remoncie.