Z18XE Tracenie mocy
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Re: Z18XE Tracenie mocy
Spoko spoko panowie to teorie i dywagacje dla 6300 obr.
Podmienialem stukowy i dalej to samo.
Powalczylbym z cewką i przepływką bo to ostatnie na liście.
Miałem teorie że coś w kanale powietrza przy zderzaku może siedzi ale wczoraj zdjąlem rurę przy przeplywce i pojezdzilem trochę bez filtra i osiągi nawet spadły więc to nie zatkany kanał .
Plan byłby taki żeby cewkę pożyczyć od kogoś i pojeździć chm kto tu ma cewkę? Za transport płacę oczywista w obie strony
Podmienialem stukowy i dalej to samo.
Powalczylbym z cewką i przepływką bo to ostatnie na liście.
Miałem teorie że coś w kanale powietrza przy zderzaku może siedzi ale wczoraj zdjąlem rurę przy przeplywce i pojezdzilem trochę bez filtra i osiągi nawet spadły więc to nie zatkany kanał .
Plan byłby taki żeby cewkę pożyczyć od kogoś i pojeździć chm kto tu ma cewkę? Za transport płacę oczywista w obie strony
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Mam cewkę.Wypadały sporadycznie zapłony.Wymieniłem cewkę i świece.Cewka niekoniecznie musi być usterkowa. Wydaje mi się,że do sprawdzenia nadaje się.
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
PrivAutomat pisze:Mam cewkę.Wypadały sporadycznie zapłony.Wymieniłem cewkę i świece.Cewka niekoniecznie musi być usterkowa. Wydaje mi się,że do sprawdzenia nadaje się.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Wpadnij do Puław to sprawdzisz na oryginalnej Sagema i nowej Valeo. Pisałeś, że czasem przejeżdżasz. Oryginał sprawował się dobrze, jedynie miałem epizod z wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze i to niekoniecznie musiała być wina cewki.
Zrobiłem dziś próbny przejazd ale w ch.. ślisko i koła się ślizgają. Do 5,5 tyś. obr. MAF pokazał mi 88,3 g/s a max. wartość otwarcia przepustnicy 62,4% No ale mi się już prosta droga skończyła, bo tam tylko jakieś 600 m, a później dwa zakręty. To trzeba na eSeczkę wyskoczyć. Jutro żona ma wolne, to sobie pojeżdżę alternatywnymi trasami przez obwodnicę.
Swoją drogą ciekawym co tak na wysokich obrotach piszczy jakbym miał turbodoładowanie Altek czy już pompa wody siada? No chyba że kompresor klimy, bo on cały czas się kręci jak to w bezsprzęgłowych...
Zrobiłem dziś próbny przejazd ale w ch.. ślisko i koła się ślizgają. Do 5,5 tyś. obr. MAF pokazał mi 88,3 g/s a max. wartość otwarcia przepustnicy 62,4% No ale mi się już prosta droga skończyła, bo tam tylko jakieś 600 m, a później dwa zakręty. To trzeba na eSeczkę wyskoczyć. Jutro żona ma wolne, to sobie pojeżdżę alternatywnymi trasami przez obwodnicę.
Swoją drogą ciekawym co tak na wysokich obrotach piszczy jakbym miał turbodoładowanie Altek czy już pompa wody siada? No chyba że kompresor klimy, bo on cały czas się kręci jak to w bezsprzęgłowych...
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
No to Ci doradze co sam dordzasz. Zrzuć pasek osprzętu............a jak ucichnie to już pół na półtopiq77 pisze:Wpadnij do Puław to sprawdzisz na oryginalnej Sagema i nowej Valeo. Pisałeś, że czasem przejeżdżasz. Oryginał sprawował się dobrze, jedynie miałem epizod z wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze i to niekoniecznie musiała być wina cewki.
Zrobiłem dziś próbny przejazd ale w ch.. ślisko i koła się ślizgają. Do 5,5 tyś. obr. MAF pokazał mi 88,3 g/s a max. wartość otwarcia przepustnicy 62,4% No ale mi się już prosta droga skończyła, bo tam tylko jakieś 600 m, a później dwa zakręty. To trzeba na eSeczkę wyskoczyć. Jutro żona ma wolne, to sobie pojeżdżę alternatywnymi trasami przez obwodnicę.
Swoją drogą ciekawym co tak na wysokich obrotach piszczy jakbym miał turbodoładowanie Altek czy już pompa wody siada? No chyba że kompresor klimy, bo on cały czas się kręci jak to w bezsprzęgłowych...
U mnie chyba trochę inne wskazania maf może potem zrobię loga.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Ha no wiem, wiem. Tylko czasu nie ma i pogody, w dodatku mnie ostro przewiało. Na osprzęcie mam i jedno i drugie więc, no wiadomo. Wyeliminuję najwyżej pompę wody. Zresztą na codzień do 3,5 tyś. obrotów się max jeździ a wtedy praktycznie nie świszcze. Dostałem w końcu filtr MANNa C 30 130 jutro wrzucę, bo to co mi założyli rok temu to tak średnio się układa w puszce.
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Zanim poskladam auto może przyjdzie wam coś do głowy.
Ciśnienie oleju na ciepłym silniku wolne obroty 4bar powyżej 3kobr 5.5 bar aż do końca. Chyba za dużo?
Poza tym odcięty czujnik ciśnienia oleju nie zapala kontrolki na blacie? Dziwne podczas zapłonu na chwilę się zaswieca smarowanie więc jest ok ale już jak chodzi to nie świeci a czujnik odpiety.
Dodano po 20 minutach 48 sekundach:
Dobra czujnik jest typu nc podlaczony do wiązki i do masy zaswieca sarowanie.
Ciśnienie oleju na ciepłym silniku wolne obroty 4bar powyżej 3kobr 5.5 bar aż do końca. Chyba za dużo?
Poza tym odcięty czujnik ciśnienia oleju nie zapala kontrolki na blacie? Dziwne podczas zapłonu na chwilę się zaswieca smarowanie więc jest ok ale już jak chodzi to nie świeci a czujnik odpiety.
Dodano po 20 minutach 48 sekundach:
Dobra czujnik jest typu nc podlaczony do wiązki i do masy zaswieca sarowanie.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Dobra czujnik jest typu nc podlaczony do wiązki i do masy zaswieca sarowanie.
Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
Ale ciśnienie chyba za wysokie bo książka mówi 2bar. Zawory moze uchylić?
Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
Ale ciśnienie chyba za wysokie bo książka mówi 2bar. Zawory moze uchylić?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Ale ciśnienie chyba za wysokie bo książka mówi 2bar. Zawory moze uchylić?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.