POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO
- marcek84
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lis 2019, 1:59
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 1 raz
POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO
Witam wszystkich.
Mam problem, ponieważ od kilkunastu dni wyskakuje mi komunikat "POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO"
Poziom oczywiście jest w porządku, dużo powyżej minimum.
Dzieje się to zawsze po upływie 20-25 min jazdy, nigdy na zimnym silniku. Co ciekawe zostawiając auto na postoju na pół godziny i dłużej, komunikat ten nie wyskakuje. Jeśli natomiast postoi pół godziny i ruszę, już po 1-2 min jazdy już wyskakuje komunikat. Co jeszcze ciekawsze nie pojawia się on gdy włączę podczas jazdy ogrzewanie na 4 poziom i całe ciepło dam "do kabiny" wówczas potrafi przejechać 80 km bez żadnego komunikatu.
Oprócz tego brak jakichkolwiek innych awarii(chłodnica grzeje, węże elastyczne, czujnik poziomu płynu wymieniony, płynu nie ubywa, kolor płynu odpowiedni, termostat i pompa wody sprawdzone przez mechanika działają poprawnie)
Czy ktoś się może orientuje czy ten komunikat może być powiązany z temperaturą silnika(nie mam wskaźnika w tym modelu niestety) czy są to zupełnie dwa odrębne czujniki. Proszę o jakikolwiek "trop" w którą strona należy uderzyć W razie bardziej szczegółowych pytań będę na nie tutaj odpowiadał. Z góry dziękuję.
Mam problem, ponieważ od kilkunastu dni wyskakuje mi komunikat "POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO"
Poziom oczywiście jest w porządku, dużo powyżej minimum.
Dzieje się to zawsze po upływie 20-25 min jazdy, nigdy na zimnym silniku. Co ciekawe zostawiając auto na postoju na pół godziny i dłużej, komunikat ten nie wyskakuje. Jeśli natomiast postoi pół godziny i ruszę, już po 1-2 min jazdy już wyskakuje komunikat. Co jeszcze ciekawsze nie pojawia się on gdy włączę podczas jazdy ogrzewanie na 4 poziom i całe ciepło dam "do kabiny" wówczas potrafi przejechać 80 km bez żadnego komunikatu.
Oprócz tego brak jakichkolwiek innych awarii(chłodnica grzeje, węże elastyczne, czujnik poziomu płynu wymieniony, płynu nie ubywa, kolor płynu odpowiedni, termostat i pompa wody sprawdzone przez mechanika działają poprawnie)
Czy ktoś się może orientuje czy ten komunikat może być powiązany z temperaturą silnika(nie mam wskaźnika w tym modelu niestety) czy są to zupełnie dwa odrębne czujniki. Proszę o jakikolwiek "trop" w którą strona należy uderzyć W razie bardziej szczegółowych pytań będę na nie tutaj odpowiadał. Z góry dziękuję.
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Pływak jest w zbiorniku wyrównawczym. Czujnik pod zbiornikiem. To zwykły kontaktron. Jedno z nich nie spina. Jeżeli taka zależność się pojawia to się zastanów czy faktycznie poziom nie spada np przez zapowietrzony układ. Sprawdź korek. Myślę że jednak pewnie Pływak utopiony więc wymiana całego zbiornika
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- marcek84
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lis 2019, 1:59
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 1 raz
a czy ten komunikat ma/może mieć jakikolwiek związek z temperaturą silnika czy jest to wyłącznie informacja odnośnie poziomu płynu w zbiorniczku.
I w którym miejscu znajde czujnik odnośnie temperatury silnika oraz jak w Astrze mam moge sprawdzić realna temperaturę silnika( nie działa mi przytrzymanie settings) Dzięki
I w którym miejscu znajde czujnik odnośnie temperatury silnika oraz jak w Astrze mam moge sprawdzić realna temperaturę silnika( nie działa mi przytrzymanie settings) Dzięki
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
komunikat od poziomu płynu jest od poziomu płynu a nie od temperatury.
Czujnik temperatury silnika znajduje się tam gdzie w twoim silniku powinien być. Nawet nie napisałeś jaką masz pojemność, oznaczenie silnika, rok produkcji samochodu, nie napisałeś/uzupełniłeś w profilu czegokolwiek po czym ktokolwiek mógłby ci udzielić jakiejkolwiek odpowiedzi.
We wtyk czujnika poziomu włóż spinacz biurowy i zobaczysz czy faktycznie czujnik nie spina.
Czujnik temperatury silnika znajduje się tam gdzie w twoim silniku powinien być. Nawet nie napisałeś jaką masz pojemność, oznaczenie silnika, rok produkcji samochodu, nie napisałeś/uzupełniłeś w profilu czegokolwiek po czym ktokolwiek mógłby ci udzielić jakiejkolwiek odpowiedzi.
We wtyk czujnika poziomu włóż spinacz biurowy i zobaczysz czy faktycznie czujnik nie spina.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- marcek84
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lis 2019, 1:59
- Auto: Astra H
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Już doprecyzowuję Astra H benzyna 1,6 2011 rocznik
Dziwi mnie tylko to, że skoro mierzy tylko poziom to dlaczego uaktywnia się tylko przy jeździe i tylko przy wysokiej temperaturze, jakiś to związek jednak z temperaturą musi mieć.
Poziom nie spada bo jak wyskakuje komunikat to momentalnie się zatrzymuję i poziom jest w porządku. Chyba że przy obciążeniu coś zasysa, ale nie do końca wiem jak to sprawdzić.
Dziwi mnie tylko to, że skoro mierzy tylko poziom to dlaczego uaktywnia się tylko przy jeździe i tylko przy wysokiej temperaturze, jakiś to związek jednak z temperaturą musi mieć.
Poziom nie spada bo jak wyskakuje komunikat to momentalnie się zatrzymuję i poziom jest w porządku. Chyba że przy obciążeniu coś zasysa, ale nie do końca wiem jak to sprawdzić.
- topiq77
- Posty: 2101
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Doprecyzuj bardziej, bo 1,6 są nawet cztery Z16XEP 105 KM, Z16XER i A16XER 115 KM, oraz 1.6 z turbo 180 KM nie pamiętam oznaczenia.
Stawiam na XER ze względu na rocznik auta. [External Link Removed for Guests] tu już sobie po VIN bardziej ograniczysz wyniki do swojego silnika. A teraz trochę wysiłku od siebie.
Temperaturę zmierzysz choćby ELM327 pod OBD z Bluetooth i program na smartfona np. Torque.
Z tym ukrytym menu serwisowym coś źle robisz. Przytrzymuje się przycisk aż piknie i dopiero po tym przyciskiem BC zmienia się informacje w serwisowym menu.
Stawiam na XER ze względu na rocznik auta. [External Link Removed for Guests] tu już sobie po VIN bardziej ograniczysz wyniki do swojego silnika. A teraz trochę wysiłku od siebie.
Temperaturę zmierzysz choćby ELM327 pod OBD z Bluetooth i program na smartfona np. Torque.
Z tym ukrytym menu serwisowym coś źle robisz. Przytrzymuje się przycisk aż piknie i dopiero po tym przyciskiem BC zmienia się informacje w serwisowym menu.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 lis 2019, 18:13
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XER
- Rocznik: 2011
- Województwo: podkarpackie
Miałem podobny problem u siebie, Astra 1.6 Z16XER, 2011 rok, tu jest opis - Astra-3.pl forum: [External Link Removed for Guests]
Wymiana zbiorniczka płynu na nowy załatwiła sprawę (prawdopodobnie był wadliwy pływak). Nie jest to duży koszt. Może spróbuj w tym kierunku?
Wymiana zbiorniczka płynu na nowy załatwiła sprawę (prawdopodobnie był wadliwy pływak). Nie jest to duży koszt. Może spróbuj w tym kierunku?
-
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 wrz 2019, 15:50
- Imię: Robert
- Auto: BMW
- Silnik: 2.0
- Rocznik: 2015
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 5 razy
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 06 lut 2018, 15:57
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16 XER
- Rocznik: 2007
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Witam jestem po wymianie zbiorniczka i czujnika bo wyświetlało sprawdż poziom płynu chłodniczego i po wymianie nadal wyświetla gdzie szukać usterki proszę o porady z góry dziekuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 sty 2020, 12:06 przez Moville, łącznie zmieniany 2 razy.