POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Re: POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO
Zbiorniczek wymieniłeś na wersję z plywakiem czy bez?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 06 lut 2018, 15:57
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16 XER
- Rocznik: 2007
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
No to zostaje test na spinacz. Czujnik to kontaktron, wypij wtyczkę wsadź spinacz i sprawa jasna. Jak dalej zgłasza to wiązka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 06 lut 2018, 15:57
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16 XER
- Rocznik: 2007
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Rozumie że spinacz wsadzic w wtyczke i jak się zapali ponownie to szukać w przewodach od wtyczki z góry dziękuję i pozdrawiam
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Ja ze swoim zmagalem się jskis rok temu i nie pamiętam jak tam stany wyglądają tzn czy płyn ok jest na rozwartym czy zwartym. Sprawdź oba stany.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 06 lut 2018, 15:57
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16 XER
- Rocznik: 2007
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Nie bardzo rozumiem z tym stanem czy zwarty czy rozwarty jak ma to zrobić ale sprawdzałem magnezem stary czujnik jadąc od dołu po mału do góry to w połowie slychac tykniecie to czujnik powinien być dobry to widocznie w tym nowym zbiorniczku jest problem z pływakiem
- deodekabokat
- Posty: 3628
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 181 razy
Nie pamiętam czy zwartym jest gdy plyn ok czy nok więc sprawdź dwa stany czyli z wypieta wtyczka i że spinaczem
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lis 2016, 14:19
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra F
- Województwo: mazowieckie
Ja mam coś podobnego.
Posiadam Astrę H 1.8 140km pojawił mi się błąd poziomu cieczy chłodzącej, sprawdziłem temperature silnika wynosiła 100-108 stopni. Sprawdziłem zbiorniczek i wszystko było dobrze. Spuściłem płyn chłodzący, wyciągnąłem zbiorniczek i sprawdziłem czujniki wszystko działało. W zbiorniczku w jednej rurce wewnątrz było widać jakoś gumę. Cały zbiorniczek umyłem, włożyłem czujnik i zalałem nowym płynem.
Dziwiło mnie to, że nie spadła temperatura i silnik miał ponad 100 stopni od 108 załączają się wentylatory. Błędy pojawił się znowu po przejechaniu 10 km, stanąłem na parkingu i dolałem trochę płynu chłodzącego. Błąd zginął i pojawił się znowu po 5 km.
Dałem wszystkie nawiewy na max i spadło maksymalnie 91 stopni, przeważnie było 97.
Jaki może być tego powód?
Czy to optymalna temperatura pracy silnika?
Posiadam Astrę H 1.8 140km pojawił mi się błąd poziomu cieczy chłodzącej, sprawdziłem temperature silnika wynosiła 100-108 stopni. Sprawdziłem zbiorniczek i wszystko było dobrze. Spuściłem płyn chłodzący, wyciągnąłem zbiorniczek i sprawdziłem czujniki wszystko działało. W zbiorniczku w jednej rurce wewnątrz było widać jakoś gumę. Cały zbiorniczek umyłem, włożyłem czujnik i zalałem nowym płynem.
Dziwiło mnie to, że nie spadła temperatura i silnik miał ponad 100 stopni od 108 załączają się wentylatory. Błędy pojawił się znowu po przejechaniu 10 km, stanąłem na parkingu i dolałem trochę płynu chłodzącego. Błąd zginął i pojawił się znowu po 5 km.
Dałem wszystkie nawiewy na max i spadło maksymalnie 91 stopni, przeważnie było 97.
Jaki może być tego powód?
Czy to optymalna temperatura pracy silnika?
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 29 paź 2015, 15:16
- Imię: Michał
- Auto: Astra H OPC
- Silnik: Z20LEH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Dodam coś od siebie, jako że na dniach również przechodziłem przez opisane problemy. Jako że oryginalny zbiorniczek pękł, a dokładniej fragment górnego grzybka od przyłącza powrotu płynu, uszkadzając przy tym także wąż, który zaczął się rozwarstwiać i puchnąć. Chcąc zabrać się do sprawy kompleksowo wybór padł na komplet węży silikonowych i nowy zbiorniczek (Febi) oraz oryginalny czujnik (stary podczas wyjmowania okazał się być również pęknięty).
Po montażu całego zestawu i zalaniu układu płynem pojawił się komunikat o sprawdzeniu poziomu cieczy. Poziom oczywiście był ok. Po odpowietrzeniu bez zmian, pływak nie był zacięty, dało się nim poruszać w pełnym zakresie. Zwarcie przewodów zapobiegało pojawianiu się komunikatu, natomiast po ponownym podłączeniu pod czujnik problem powracał. Zakupiłem drugi nowy czujnik (również oem), jednak ku mojemu zdziwieniu problem nie ustąpił. Ostatnim ogniwem które mogło powodować problem był zatem nowy zbiorniczek wyrównawczy. Kupiłem zatem oryginalny GM, aby mieć pewność i okazało się, że wszystko nagle wróciło do normy.
Gdzieś czytając fora natrafiłem na informacje jakoby do pewnego rocznika zbiorniczki GM miały mniejszy pływak. O ile to prawda, nie wiadomo czy zamienniki poszły za tym trendem i również posiadają powiększony pływak. Może stąd wynikają te, jakby nie patrzeć, dość powszechne problemy.
Po montażu całego zestawu i zalaniu układu płynem pojawił się komunikat o sprawdzeniu poziomu cieczy. Poziom oczywiście był ok. Po odpowietrzeniu bez zmian, pływak nie był zacięty, dało się nim poruszać w pełnym zakresie. Zwarcie przewodów zapobiegało pojawianiu się komunikatu, natomiast po ponownym podłączeniu pod czujnik problem powracał. Zakupiłem drugi nowy czujnik (również oem), jednak ku mojemu zdziwieniu problem nie ustąpił. Ostatnim ogniwem które mogło powodować problem był zatem nowy zbiorniczek wyrównawczy. Kupiłem zatem oryginalny GM, aby mieć pewność i okazało się, że wszystko nagle wróciło do normy.
Gdzieś czytając fora natrafiłem na informacje jakoby do pewnego rocznika zbiorniczki GM miały mniejszy pływak. O ile to prawda, nie wiadomo czy zamienniki poszły za tym trendem i również posiadają powiększony pływak. Może stąd wynikają te, jakby nie patrzeć, dość powszechne problemy.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 06 lut 2018, 15:57
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16 XER
- Rocznik: 2007
- Województwo: kujawsko-pomorskie