Świece zapłonowe
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 lis 2020, 12:11
- Auto: 2X AH
- Silnik: 2X Z16XER
- Rocznik: 2008
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Re: Świece zapłonowe
A ja eksperymentalnie w kombi używam NGK, a w hatchbacku Boscha'a. Uważam, że rodzaj nadwozia jest kluczowy przy wyborze świecy.
BP NMSP
Na poważnie, to wymieniam co 3 lata niezależnie od przebiegu (bywało, że to 5 tys. km :O, bywało, że 50).
I na poważnie w jednej Astrze tylko NGK, w drugiej tylko Bosch. Różnicy nie czuję.
BP NMSP
Na poważnie, to wymieniam co 3 lata niezależnie od przebiegu (bywało, że to 5 tys. km :O, bywało, że 50).
I na poważnie w jednej Astrze tylko NGK, w drugiej tylko Bosch. Różnicy nie czuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
- Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
- Rocznik: 2012
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 19 razy
Jeżeli obie świece są właściwie dobrane, to różnicy nie będzie. Nawet jak się założy irydowe czy platynowe to tylko psychologicznie się odczuje że założyło się coś lepszego.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Irydowe świece kupowałem kiedyś do teścia samochodu. Był to Nissan Note I 1.4 88KM. Akurat w tym modelu wymiana świec nie była tak łatwa jak np w Z14XEP. Trzeba było demontować przepustnicę, a potem ją adaptować. Do tego jeszcze kilka innych podzespołów trzeba było demontować.
Z uwagi na to bardziej opłacało się kupić i zamontować świece irydowe bo wymiana ich wypadała co średnio 120kkm, a więc o połowę rzadziej.
Z uwagi na to bardziej opłacało się kupić i zamontować świece irydowe bo wymiana ich wypadała co średnio 120kkm, a więc o połowę rzadziej.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
- Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
- Rocznik: 2012
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 19 razy
Irydowe i platynowe tak, są w serii tam gdzie wymiana jest wydłużona do 100 czy więcej tysięcy kilometrów, albo wymusza takie sama konstrukcja silnika, przez co i okres wymiany jest dłuższy.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Czy w 1.4T dostęp jest tak słaby?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Więc tareoria o irydach w trudno dostępnych silnikach się tu nie sprawdza.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- heinrich12
- Posty: 5112
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Najlepiej byłoby przed założeniem dokonać pomiaru i po 100 tys., po wykręceniu ponownie zmierzyć i porównać wymiar. Może ktoś na forum tak już kiedyś to zrobił ?, i może się wypowie - świece irydowe. Pozdrawiam.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Ja robilem cos takiego dla zwyklych przy lpg. 40kkm i z 0.8 zrobilo sie 1.3. Podobno irydy stoją i się nie wypalają ale nie mam na tyle parcia żeby pójść w irydy i to sprawdzić.
Przy dokręcaniu świec łatwo jest przekroczyć granicę plastyczności korpusu (drobny gwint) i duża siła osiowa. Przez co na ceramice robi się luz. Ja to miałem na org GM. Tu myślę że winny byłem ja bo dokręciłem na trzask w łokciu. Wykręcanie częste świec nie jest zdrowe pisał już o tym Grzegorz zdaje się.
Przy dokręcaniu świec łatwo jest przekroczyć granicę plastyczności korpusu (drobny gwint) i duża siła osiowa. Przez co na ceramice robi się luz. Ja to miałem na org GM. Tu myślę że winny byłem ja bo dokręciłem na trzask w łokciu. Wykręcanie częste świec nie jest zdrowe pisał już o tym Grzegorz zdaje się.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.