Świece zapłonowe
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Re: Świece zapłonowe
Też jakoś nie ,,ciągnie" mnie do tych świec. Gdybym dużo jeździł np. z 40 tkm. rocznie to prawdopodobnie bym już dawno je przetestował. Pozdrawiam.
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Świece ZFR5F-11 odesłałem, zrobiłem zwrot a dzisiaj otrzymałem świece takie jak wcześniej zamówiłem - ZFR5F. Sprawdziłem przerwę i dwie świece mają 0,7 mm. a drugie dwie po 0,6 mm. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Stosuję Bosche platynowo-irydowe od zakupu auta. Wcześniej klient nawijał km na NGK. Przerwa na nich to już była ponad 1 mm jak je zmieniałem. Trochę już mają najechane przez te 3 lata, ale przerwa się tam nie zmienia. Fabryczne 0,7 mm trzyma cały czas. Do GM się uprzedziłem jak mi elektrody boczne wpadły do cylindra. Corsa C to przemieliła i wypluła przez zawór. Jechałem wtedy po żonę i świeżo urodzoną córkę do szpitala 50 km. Dojechałem na tej świecy jeszcze do domu i po wykręceniu się zdziwiłem, bo odpadły obie boczne. Od razu poszedł nowy komplet. Szkód chyba nie narobiło, bo później się jeszcze kilka lat bujałem do zakupu Astry i silnik nie sprawiał absolutnie żadnych problemów. I te pozostałe kilka lat 3-4 dojeździłem na Denso.
Ostatnie zdjęcie sprzed roku.
Ostatnie zdjęcie sprzed roku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Tak, do korekt. Dlatego podtrzymuję moją praktykę, doświadczenie ze świecami i nie tylko, że przed montażem powinno wszystko się pomierzyć i sprawdzić. Widziałem już nawet takich ,,mechaniorów", którzy pozakładali (dopiero wyjęte z opakowania) pierścienie tłokowe bez wcześniejszego wykonania pomiaru na nich w cylindrze. Oczywiście że świeca to nie pierścień ale jak producent przewiduje przerwę taką a nie inną to na pewno też brał pod uwagę czas pracy w którym ta przerwa ulega degradacji co też nie powinno generować natychmiastowych skutków ubocznych i np. zaleca przeprowadzenie kontroli po takim a takim przebiegu lub wymianę na nowe. Pozdrawiam.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
To co napisałeś potwierdza trwałość tych świec - platynowo-irydowych w trzymaniu wymiaru pomiędzy elektrodami. Ile planujesz w sumie przejechać na tych świecach kilometrów ? Pozdrawiam.topiq77 pisze: ↑14 sty 2022, 7:41Stosuję Bosche platynowo-irydowe od zakupu auta. Wcześniej klient nawijał km na NGK. Przerwa na nich to już była ponad 1 mm jak je zmieniałem. Trochę już mają najechane przez te 3 lata, ale przerwa się tam nie zmienia. Fabryczne 0,7 mm trzyma cały czas. Do GM się uprzedziłem jak mi elektrody boczne wpadły do cylindra. Corsa C to przemieliła i wypluła przez zawór. Jechałem wtedy po żonę i świeżo urodzoną córkę do szpitala 50 km. Dojechałem na tej świecy jeszcze do domu i po wykręceniu się zdziwiłem, bo odpadły obie boczne. Od razu poszedł nowy komplet. Szkód chyba nie narobiło, bo później się jeszcze kilka lat bujałem do zakupu Astry i silnik nie sprawiał absolutnie żadnych problemów. I te pozostałe kilka lat 3-4 dojeździłem na Denso.
Ostatnie zdjęcie sprzed roku.
20200930_173622.jpg
- heinrich12
- Posty: 5114
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Młotem ! - . Jeżeli chcesz zmniejszyć przerwę to elektrodą lekko puknij o młotek lub imadło - nie odwrotnie. Posiadasz szczelinomierz ? Po każdym lekkim puknięciu sprawdzasz szczelinomierzem przerwę, jak lekko przeholujesz z wymiarem to delikatnie, niewiele z powrotem rozchyl elektrodę. Uważaj na izolację ceramiczną elektrody środkowej aby jej nie uszkodzić bo można sobie niezłego ,,bajzlu" w silniku narobić. Pozdrawiam.