Świece zapłonowe

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5114
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

Re: Świece zapłonowe

#81

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Też jakoś nie ,,ciągnie" mnie do tych świec. Gdybym dużo jeździł np. z 40 tkm. rocznie to prawdopodobnie bym już dawno je przetestował. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5114
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

#82

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Świece ZFR5F-11 odesłałem, zrobiłem zwrot a dzisiaj otrzymałem świece takie jak wcześniej zamówiłem - ZFR5F. Sprawdziłem przerwę i dwie świece mają 0,7 mm. a drugie dwie po 0,6 mm. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5895
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 64 razy
Pomocny: 147 razy

#83

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Czyli w każdej z nich przerwa do korekty.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2106
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#84

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Stosuję Bosche platynowo-irydowe od zakupu auta. Wcześniej klient nawijał km na NGK. Przerwa na nich to już była ponad 1 mm jak je zmieniałem. Trochę już mają najechane przez te 3 lata, ale przerwa się tam nie zmienia. Fabryczne 0,7 mm trzyma cały czas. Do GM się uprzedziłem jak mi elektrody boczne wpadły do cylindra. Corsa C to przemieliła i wypluła przez zawór. Jechałem wtedy po żonę i świeżo urodzoną córkę do szpitala 50 km. Dojechałem na tej świecy jeszcze do domu i po wykręceniu się zdziwiłem, bo odpadły obie boczne. Od razu poszedł nowy komplet. Szkód chyba nie narobiło, bo później się jeszcze kilka lat bujałem do zakupu Astry i silnik nie sprawiał absolutnie żadnych problemów. I te pozostałe kilka lat 3-4 dojeździłem na Denso.
Ostatnie zdjęcie sprzed roku.
20200930_173622.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5114
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

#85

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Tak, do korekt. Dlatego podtrzymuję moją praktykę, doświadczenie ze świecami i nie tylko, że przed montażem powinno wszystko się pomierzyć i sprawdzić. Widziałem już nawet takich ,,mechaniorów", którzy pozakładali (dopiero wyjęte z opakowania) pierścienie tłokowe bez wcześniejszego wykonania pomiaru na nich w cylindrze. Oczywiście że świeca to nie pierścień ale jak producent przewiduje przerwę taką a nie inną to na pewno też brał pod uwagę czas pracy w którym ta przerwa ulega degradacji co też nie powinno generować natychmiastowych skutków ubocznych i np. zaleca przeprowadzenie kontroli po takim a takim przebiegu lub wymianę na nowe. Pozdrawiam.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5895
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 64 razy
Pomocny: 147 razy

#86

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Nie no, Heniu masz rację ;)

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5114
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

#87

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

topiq77 pisze:
14 sty 2022, 7:41
Stosuję Bosche platynowo-irydowe od zakupu auta. Wcześniej klient nawijał km na NGK. Przerwa na nich to już była ponad 1 mm jak je zmieniałem. Trochę już mają najechane przez te 3 lata, ale przerwa się tam nie zmienia. Fabryczne 0,7 mm trzyma cały czas. Do GM się uprzedziłem jak mi elektrody boczne wpadły do cylindra. Corsa C to przemieliła i wypluła przez zawór. Jechałem wtedy po żonę i świeżo urodzoną córkę do szpitala 50 km. Dojechałem na tej świecy jeszcze do domu i po wykręceniu się zdziwiłem, bo odpadły obie boczne. Od razu poszedł nowy komplet. Szkód chyba nie narobiło, bo później się jeszcze kilka lat bujałem do zakupu Astry i silnik nie sprawiał absolutnie żadnych problemów. I te pozostałe kilka lat 3-4 dojeździłem na Denso.
Ostatnie zdjęcie sprzed roku.
20200930_173622.jpg
To co napisałeś potwierdza trwałość tych świec - platynowo-irydowych w trzymaniu wymiaru pomiędzy elektrodami. Ile planujesz w sumie przejechać na tych świecach kilometrów ? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2106
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#88

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Zobaczy się. Przy moim przebiegu rocznym to pewnie jeszcze ze 3-4 lata posiedzą.

Awatar użytkownika
mpo

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2021, 20:07
Auto: Astra H
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 7 razy

#89

Nieprzeczytany post autor: mpo »

topiq77 pisze:
15 sty 2022, 13:31
Zobaczy się. Przy moim przebiegu rocznym to pewnie jeszcze ze 3-4 lata posiedzą.
A ile rocznie km nakręcasz? ;)

Przy okazji zapytam, jak się wykonuję tą korektę? Młotem bądź imadłem? :P

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5114
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

#90

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Młotem ! - :shock: ;) :D . Jeżeli chcesz zmniejszyć przerwę to elektrodą lekko puknij o młotek lub imadło - nie odwrotnie. Posiadasz szczelinomierz ? Po każdym lekkim puknięciu sprawdzasz szczelinomierzem przerwę, jak lekko przeholujesz z wymiarem to delikatnie, niewiele z powrotem rozchyl elektrodę. Uważaj na izolację ceramiczną elektrody środkowej aby jej nie uszkodzić bo można sobie niezłego ,,bajzlu" w silniku narobić. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ