Świece zapłonowe

Skolmi

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 25 lis 2020, 12:11
Auto: 2X AH
Silnik: 2X Z16XER
Rocznik: 2008
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

Re: Świece zapłonowe

#71

Nieprzeczytany post autor: Skolmi »

A ja eksperymentalnie w kombi używam NGK, a w hatchbacku Boscha'a. Uważam, że rodzaj nadwozia jest kluczowy przy wyborze świecy.

BP NMSP :)

Na poważnie, to wymieniam co 3 lata niezależnie od przebiegu (bywało, że to 5 tys. km :O, bywało, że 50).
I na poważnie w jednej Astrze tylko NGK, w drugiej tylko Bosch. Różnicy nie czuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#72

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

Jeżeli obie świece są właściwie dobrane, to różnicy nie będzie. Nawet jak się założy irydowe czy platynowe to tylko psychologicznie się odczuje że założyło się coś lepszego.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5895
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 64 razy
Pomocny: 147 razy

#73

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Irydowe świece kupowałem kiedyś do teścia samochodu. Był to Nissan Note I 1.4 88KM. Akurat w tym modelu wymiana świec nie była tak łatwa jak np w Z14XEP. Trzeba było demontować przepustnicę, a potem ją adaptować. Do tego jeszcze kilka innych podzespołów trzeba było demontować.
Z uwagi na to bardziej opłacało się kupić i zamontować świece irydowe bo wymiana ich wypadała co średnio 120kkm, a więc o połowę rzadziej.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#74

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

Irydowe i platynowe tak, są w serii tam gdzie wymiana jest wydłużona do 100 czy więcej tysięcy kilometrów, albo wymusza takie sama konstrukcja silnika, przez co i okres wymiany jest dłuższy.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3662
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 186 razy

#75

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Czy w 1.4T dostęp jest tak słaby?
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5895
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 64 razy
Pomocny: 147 razy

#76

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

1.4T nie wygląda na to by dostęp do świec był utrudniony.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#77

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

W A14NET wymiana w 15 minut, ale to jak pisałem, wymiana co 100-120kkm, na zwykłej świecy różnie może być przy takim przebiegu.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3662
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 186 razy

#78

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Więc tareoria o irydach w trudno dostępnych silnikach się tu nie sprawdza.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5113
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

#79

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Najlepiej byłoby przed założeniem dokonać pomiaru i po 100 tys., po wykręceniu ponownie zmierzyć i porównać wymiar. Może ktoś na forum tak już kiedyś to zrobił ?, i może się wypowie - świece irydowe. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3662
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 186 razy

#80

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Ja robilem cos takiego dla zwyklych przy lpg. 40kkm i z 0.8 zrobilo sie 1.3. Podobno irydy stoją i się nie wypalają ale nie mam na tyle parcia żeby pójść w irydy i to sprawdzić.
Przy dokręcaniu świec łatwo jest przekroczyć granicę plastyczności korpusu (drobny gwint) i duża siła osiowa. Przez co na ceramice robi się luz. Ja to miałem na org GM. Tu myślę że winny byłem ja bo dokręciłem na trzask w łokciu. Wykręcanie częste świec nie jest zdrowe pisał już o tym Grzegorz zdaje się.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

ODPOWIEDZ