No i samochód jest w nowym lepszym/droższym warsztacie.
Mieli zacząć od początku, krok za krokiem (od miski olejowej do na koniec otworzenia silnika), sprawdzać drogę i ciśnienie oleju.
Po tygodniu prac nie ma poprawy.
Też porozumieli się z poprzednim warsztatem i otrzymali od nich starą chłodnicę oleju i montowali ją; pomyślałem wcześniej że może sprawdzić czy nowa chłodnica oleju jest pojemniejsza czy o innej konstrukcji i zaburza przepływu w całym układzie.
Nie znam dobrze konstrukcji silnika ale czy może być że olej po rozgrzaniu i łatwiej rozpływa się w instalacji w innym kierunku niż na te wariatory gdzie czujnik wykazuje błąd? A może jest gdzieś zasysanie powietrza i ciśnienie oleju spada?
Mechanicy powiedzieli że na 1 z wariatorów ciśnienie jest za niskie i dochodzi tam za mało oleju i stąd te stuki i błąd.
Pompa oleju sprawdzona i sprawna (zaworek przy niej tylko słabiej chodził).
Wariatory przemontowane i bez zmian.
Kanały olejowe drożne a za mało oleju u góry silnika.
Teraz proponują mi 4 drogi postepowania:
- mogą zamienić mój samochód na ich Corsę E ale za dużą dopłatą z mojej strony
- kontynuować pracę i tym razem otworzyć silnik więc uszczelka pod głowicą i te sprawy (parę tysiaków pójdzie)
- zamontować „nowy” silnik (tu pójdzie ponad 10 tys.); a w tym przypadku co można zrobić ze starym silnikiem?
- bym odebrał samochód w takim stanie (też pójdzie pewnie ze 2tys za dotychczasowe prace) i wtedy albo jeździć z tym błędem (ale chyba mniejsza moc i większe zużycie paliwa?) albo do kolejnego speca
Do bólu powracający błąd ECN 001161 – czy aby na pewno to rozrząd?
- Astrozerek
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 lip 2022, 12:57
- Auto: Astra H
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
Współczuję tematu, ale na spokojnie, tylko spokój nas uratuje.
"Pompa oleju sprawdzona i sprawna (zaworek przy niej tylko słabiej chodził)."
Hmm.
A są przecież zestawy naprawcze do pompy oleju.
Coś tu jest nie tak i jeszcze te bardzo bardzo korzystne propozycję wyjścia z sytuacji.
Nie wiem, Ja bym tę pompę ogarnął, zregenerował.
Na pierwszym filmie gościu ma jeszcze zestaw nowych sprężyn i chyba zaworków itp.
U nas tylko kółka niby występują.
(1.8 XER/1.6 XER)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Bo co tu dukać jak nie ma ciśnienia ?
- kontynuować pracę i tym razem otworzyć silnik więc uszczelka pod głowicą i te sprawy (parę tysiaków pójdzie)
Po grzyba zwalać głowicę do sprawdzania ciśnienia oleju ?
Wałki można zobaczyć jedynie.
Jak już to miskę zwalić i panewki zobaczyć
Nie trzeba do tego ściągać głowicy
Ja bym zabrał auto i szukał kogoś kto zna dobrze te silniki, silnikowca.
Przyczyna jest, magii nie ma
Dodano po 7 minutach 25 sekundach:
Nowa pompa jest droga 1400 zł, absolutnie w to nie idź, można dobrą używkę kupić a i też zregenerować chyba najlepiej.
Tak tylko sprawdzałem czy to to samo do XER-ów 1.6 / 1.8
Wychodzi że to samo.
[External Link Removed for Guests]
No tylko jak do regeneracji są tylko talerze dostępne to słabo.
Ale
Masz używane pompy na OLX.
To jest kompletna pompa.
[External Link Removed for Guests]
Można zaryzykować.
Może od AJ od A16XER to by była świeższa, o ile numer ten sam i pasuje.
Jedna jest, chociaż słabo wygląda, trzeba by ją rozebrać i wyczyścić, gwarancja 7 dni niby jest.
[External Link Removed for Guests]
Nie wiem co radzić ale coś bym się w około tej pompy oleju zakręcił.
Luźna refleksja oczywiście.
"Pompa oleju sprawdzona i sprawna (zaworek przy niej tylko słabiej chodził)."
Hmm.
A są przecież zestawy naprawcze do pompy oleju.
Coś tu jest nie tak i jeszcze te bardzo bardzo korzystne propozycję wyjścia z sytuacji.
Nie wiem, Ja bym tę pompę ogarnął, zregenerował.
Na pierwszym filmie gościu ma jeszcze zestaw nowych sprężyn i chyba zaworków itp.
U nas tylko kółka niby występują.
(1.8 XER/1.6 XER)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Bo co tu dukać jak nie ma ciśnienia ?
- kontynuować pracę i tym razem otworzyć silnik więc uszczelka pod głowicą i te sprawy (parę tysiaków pójdzie)
Po grzyba zwalać głowicę do sprawdzania ciśnienia oleju ?
Wałki można zobaczyć jedynie.
Jak już to miskę zwalić i panewki zobaczyć
Nie trzeba do tego ściągać głowicy
Ja bym zabrał auto i szukał kogoś kto zna dobrze te silniki, silnikowca.
Przyczyna jest, magii nie ma
Dodano po 7 minutach 25 sekundach:
Nowa pompa jest droga 1400 zł, absolutnie w to nie idź, można dobrą używkę kupić a i też zregenerować chyba najlepiej.
Tak tylko sprawdzałem czy to to samo do XER-ów 1.6 / 1.8
Wychodzi że to samo.
[External Link Removed for Guests]
No tylko jak do regeneracji są tylko talerze dostępne to słabo.
Ale
Masz używane pompy na OLX.
To jest kompletna pompa.
[External Link Removed for Guests]
Można zaryzykować.
Może od AJ od A16XER to by była świeższa, o ile numer ten sam i pasuje.
Jedna jest, chociaż słabo wygląda, trzeba by ją rozebrać i wyczyścić, gwarancja 7 dni niby jest.
[External Link Removed for Guests]
Nie wiem co radzić ale coś bym się w około tej pompy oleju zakręcił.
Luźna refleksja oczywiście.
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 24 cze 2018, 11:31
- Imię: Adam
- Auto: Astra H 1.6 Kombi
- Silnik: Z16XER
- Rocznik: 2008
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 2 razy
Wiem, że to daleko, ale do tego warsztatu jeżdżą ludzie z całej Polski i nie tylko.
POLECAM!
[External Link Removed for Guests]
POLECAM!
[External Link Removed for Guests]
- Dam536
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 kwie 2024, 20:49
- Imię: Dam
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.8 XER
- Rocznik: 2008
- Województwo: dolnośląskie
Wracam do tematu. Czy udało się znaleźć przyczynę?