Zmienne fazy rozrządu z18xer

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

Re: Zmienne fazy rozrządu z18xer

#381

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Adam, opamiętaj się bo ponosi Cie, wręcz zacząłeś się na ofiarę kreować. Miałeś czas na refleksje, nie przyszła, to dość. Długo będziesz podbijać temat? To ja też zaraz będę nie wiem do czego planujesz doprowadzić, zastanów się.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#382

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

A, to czas na refleksję minął...nawet nie wiedziałem, że mi go wyznaczyłeś.

Do czego planuję doprowadzić? Do niczego innego jak do wyjaśnienia sprawy i uważam, że już została wyjaśniona.

Żadnej ofiary z siebie nie robię i nie zamierzam Grzegorz.

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#383

Nieprzeczytany post autor: Foton »

To będzie baaaardzo subiektywna opinia, bardzo, moje takie.

Czas na refleksje

Co odróżnia Z18XE od Z18XER ?

To jest wciąż silnik GM Family 1 ale po głębokiej modernizacji.

Wciąż żeliwny blok ale po modernizacji.

Tutaj sobie poczyta:
[External Link Removed for Guests]

Czas na refleksje.

Podstawową zmianą jest to, że pompa wody wyjechała na zewnątrz i już pędzona z osprzętu no i nie ma już hydropopychaczy.
No i zupełnie nowa pompa oleju, ta cała pokrywa czołowa.

O wuj to chodziło to nie wiem ?

No ale tak jest.

Zarzucę obrazkowo.

Ale taka mała przedmowa być musi.
Subiektywna analiza.

Modernizacja tego silnika dość istotnie zjebała ten silnik.
Ten układ chłodzenia jest do dupy, do dupy bo pompa wody zamiast być w bloku silnika jak to zawsze bywa, wyjechała na zewnątrz.

Wręcz to już jest jasne jak słońce że 1.6 T to silnik który nie ma prawa dobrze działać przez tak właśnie spiexdolony układ chłodzenia.
Że pompa wody jest poza blokiem, że ten motor jest okrutnie podatny na przegrzanie a w najlepszym przypadku na smażenie oleju.

2.0 Turbo siedzi na bloku gdzie pompa wody jest w bloku, każdy inny producent dalej ma pompę wody w bloku.

No cóż

Generalnie pompa wody winna być w bloku.

No i coś te pompy oleju są nie teges w XER-ach i pochodnych.
Było było było.
Już nie wrzucam ale było tego multum, że się dosłownie rozpadła pompa oleju 1.8 XER
a może wrzucę ?
[External Link Removed for Guests]

Czas na obrazki:
Pierwszy to Z18XE czyli GM Family 1 przed modernizacją
Pompa wody siedzi w bloku...
przed.jpg
Z20LEH
przed20.jpg
To już po modernizacji, pompa wody poza blokiem silnika
po.jpg
po1.jpg
po3.jpg
po16turbo.jpg
xer pokrywa.jpg
Dobra
Już nie chcę tak sadzić fantazji.

Ale coś jest na rzeczy.
Jest.

XER-y nie są tak dobre jak silniki przed modernizacją czyli Z18XE

Nie są.

Coś coś.

Refleksja.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#384

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

A dlaczego pompa wody winna być w bloku? widzę same plusy zewnętrznej pomp, bo nie musisz demontować rozrządu. Wydajność pewnie zachowana jest taka sama jak w tej napędzanej paskiem rozrządu. Pompa od wspomagania też jest oddzielnie montowana od lat i jakoś to działa...

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3685
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#385

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Co odróżnia Z18XE od Z18XER ?

To jest wciąż silnik GM Family 1 ale po głębokiej modernizacji.
Xer nie jest modernizacja silnika xe, te silniki nie maja ani jednego wspólnego elementu. Ludzie którzy rozbieraja te silniki twierdza ze z18xer to rozwiercony z16xer

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#386

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

nismo pisze:
13 lut 2024, 17:56
Xer nie jest modernizacja silnika xe, te silniki nie maja ani jednego wspólnego elementu. Ludzie którzy rozbieraja te silniki twierdza ze z18xer to rozwiercony z16xer
To by miało sens, ale dochodzimy teraz w tej sytuacji do pytania, czym różni się Z16XER od Z16XEP, poza głowicą, kompem (bo coś tymi fazami musi sterować).

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#387

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Przepraszam, powinienem skończyć już ten OFF-TOPic

Pomylyłem się !

Nie po modernizacji, to zupełnie nowy blok. :oops:

Tylko nomenklatura nazwy i rodziny została ta sama.

Pierwszym nowym silnikiem był Z16XEP i pojawił się w AG 12.2002
To właśnie wtedy one weszły i w AG niezły zamęt z tymi 1.6 bo były i starsze i nowsze
W AH ostał się tylko jeden jedyny silnik starszej generacji czyli przezajebisty Z18XE z pompą wody pędzoną z rozrządu
oraz hydrauliką na klawiaturze.
No i był tylko 2 lata 2004-2006

Wszystkie potem 1.6/1.6T czy 1.8 na pośrednim wtrysku to jakby ten sam blok.
Pompa wody jest na zewnątrz i pędzona z osprzętu i brak hydrauliki na klawiaturze.

Na dowód zdjęcia uszczelek pod głowicę od Elringa do nowszych i do Z16XEP od AG
Widać że są w zasadzie takie same.
To chyba po tym według mnie najłatwiej sprawdzić czy różne silniki są z tej samej generacji.
UPGpor..jpg
Coś coś

i chyba koniec off topu.

Jeszcze coś dopiszę apropo tej pompy wody.

To prawdopodobnie wynikło ze spraw czysto ekonomicznych.

Tak dukam tylko oczywiście.

Po prostu zrobienie żeliwnego bloku z tą muszlą na pompę wody okazało się zbyt drogie w produkcji.

To czyste szukanie oszczędności i czasu.

Po prostu zbyt czasochłonne i zbyt trudne w procesie produkcji okazało się robienie takiego bloku.
Na zdjęciu poniżej blok starszej generacji, np. Z18XE
blox.jpg
Dobra
Już

Przepraszam że tak napisałem.

Amelinium - Tego Nie Pomalujesz (BunHeaD Mega Remix)
[External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2101
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#388

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

No nie są takie same te uszczelki. Górna uszczelka ma dodatkowy kanał w lewym górnym rogu. Ale fakt faktem duże podobieństwo. Nie wiem czemu pompa wody na zewnątrz to jakaś wielka wada? Przynajmniej łatwiejszy dostęp i nie trzeba w razie awarii rozpinać rozrządu. Jakby mi kiedyś w Corsie C przyszło ściągać rozrząd tylko dlatego, że pompa ciekła to bym ją do Wisły wepchnął. A wymieniałem tam pompę 3 razy, bo się okazały wadliwe. Na szczęście płyn wywalały na zewnątrz, więc nic się wielkiego nie działo. Ktoś to widocznie policzył i wyszło, że wydajność jest wystarczająca.

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 282
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 13 razy

#389

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

Odkopie temat i dodam info o różnicy w wynikach kompresji dla z14xep przy zaworze i bez zaworu na węzyku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ