Zmienne fazy rozrządu z18xer

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

Re: Zmienne fazy rozrządu z18xer

#341

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Też tak myślę - ale te trzy dni trzeba ,,poświęcić". Pozdrawiam.

Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
Silnik napędzany gazem ?

ja37

V.I.P.
Posty: 6107
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#342

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

2 doby naftowania i puściły pierścienie w Z20LEL.
3 doby płukankowania i puściły w Z18XE.
Z tym, że w Z18XE zostały do wymiany uszczelniacze zaworów.

Oba bez gazu, jeśli do mnie było pytanie.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#343

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Jak u Ciebie Henryk to moczenie wyglądało? Fakt że u mnie po dwóch dniach coraz wolniej musiałem dolewać na świece no ale kompresji to nie podniosło i olej jak brał tak brał tyle samo.
Fakt faktem że słabe były uszczelniacze na trzonkach. Silnik 8v.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#344

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

To ,,moczenie" akurat nie przeprowadzałem w Oplu - to stare dzieje z silnikiem z 125p. Gostek chciał zezłomować FSO a ja chciałem z niego silnik odkupić pod warunkiem, że jest coś jeszcze warty. Silnik był ,,nowy", drugi w nim założony z przebiegiem 60 tkm (w razie czego to byłoby w czym szlifować - ewentualny remont). Po pomiarze ciśnienia okazało się, że jest ,,wielka kicha" , małe ciśnienie. Przed pomiarem sprawdziłem luzy zaworowe (niektóre były nawet większe niż powinny- prawidłowy na zimnym to: 0,20, i 0,25). Wtedy zalałem cylindry naftą i przez cztery dni jeździłem aby tą czynność powtarzać + przekręcanie wału przód tył (w lewo w prawo). I dało to efekt taki, że ciśnienie wróciło - na wszystkich czterech + - po 13,5. Świadczyło to też o tym, że pierścienie odpuściły i są całe - nie popękane. Silnik kupiłem, przełożyłem do swojego i zrobiłem nim jeszcze 80 tkm.- to znaczy 1,5 roku jazdy. (wtedy jeździłem Taxi, rocznie robiłem do 60000 kilometrów praktycznie po mieście). Jak robiło się remont silnika (a zrobiłem ich z sześć) to blok szedł do szlifu + nowe kompletne tłoki, wał również do szlifu + nowe panewki, głowica/zawory wytrzymywały o wiele dłużej do 250 - 300 tkm., wałek rozrządu i jego łożyska, panewki praktycznie niezniszczalny. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1072
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

#345

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

A jak oleju auto nie ciągnie to co da zalewanie cylindrów tym bardzie jak próba olejowa wzrosła zaledwie 0,5 bara? to raczej juz elementy w silniku wyeksploatowane wraz z przebiegiem ?

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#346

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Jak pierścienie nie stoją to nic nie da. Xery mają dobre opinie pod względem poboru oleju.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1072
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

#347

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

Mi akurat auto nie bierze ani grama

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#348

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Mateusz24krk pisze:
10 lut 2024, 12:19
Mi akurat auto nie bierze ani grama
Dlatego też uważam, że warto wypłukać go w środku z tego nagaru, laków, szlamu itp itd i jest szansa, duża że ten silnik jeszcze pochodzi.

Awatar użytkownika
Mateusz24krk

Astro-maniak
Posty: 1072
Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
Imię: Mateusz
Auto: Astra h
Silnik: Z18xer
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 7 razy

#349

Nieprzeczytany post autor: Mateusz24krk »

Jak będę zmieniać olej to pewnie wleje

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#350

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Albo tak

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ