Zmienne fazy rozrządu z18xer
- heinrich12
- Posty: 5089
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 191 razy
- Pomocny: 306 razy
Re: Zmienne fazy rozrządu z18xer
Też tak myślę - ale te trzy dni trzeba ,,poświęcić". Pozdrawiam.
Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
Silnik napędzany gazem ?
Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
Silnik napędzany gazem ?
-
- Posty: 6107
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 130 razy
2 doby naftowania i puściły pierścienie w Z20LEL.
3 doby płukankowania i puściły w Z18XE.
Z tym, że w Z18XE zostały do wymiany uszczelniacze zaworów.
Oba bez gazu, jeśli do mnie było pytanie.
3 doby płukankowania i puściły w Z18XE.
Z tym, że w Z18XE zostały do wymiany uszczelniacze zaworów.
Oba bez gazu, jeśli do mnie było pytanie.
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Jak u Ciebie Henryk to moczenie wyglądało? Fakt że u mnie po dwóch dniach coraz wolniej musiałem dolewać na świece no ale kompresji to nie podniosło i olej jak brał tak brał tyle samo.
Fakt faktem że słabe były uszczelniacze na trzonkach. Silnik 8v.
Fakt faktem że słabe były uszczelniacze na trzonkach. Silnik 8v.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- heinrich12
- Posty: 5089
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 191 razy
- Pomocny: 306 razy
To ,,moczenie" akurat nie przeprowadzałem w Oplu - to stare dzieje z silnikiem z 125p. Gostek chciał zezłomować FSO a ja chciałem z niego silnik odkupić pod warunkiem, że jest coś jeszcze warty. Silnik był ,,nowy", drugi w nim założony z przebiegiem 60 tkm (w razie czego to byłoby w czym szlifować - ewentualny remont). Po pomiarze ciśnienia okazało się, że jest ,,wielka kicha" , małe ciśnienie. Przed pomiarem sprawdziłem luzy zaworowe (niektóre były nawet większe niż powinny- prawidłowy na zimnym to: 0,20, i 0,25). Wtedy zalałem cylindry naftą i przez cztery dni jeździłem aby tą czynność powtarzać + przekręcanie wału przód tył (w lewo w prawo). I dało to efekt taki, że ciśnienie wróciło - na wszystkich czterech + - po 13,5. Świadczyło to też o tym, że pierścienie odpuściły i są całe - nie popękane. Silnik kupiłem, przełożyłem do swojego i zrobiłem nim jeszcze 80 tkm.- to znaczy 1,5 roku jazdy. (wtedy jeździłem Taxi, rocznie robiłem do 60000 kilometrów praktycznie po mieście). Jak robiło się remont silnika (a zrobiłem ich z sześć) to blok szedł do szlifu + nowe kompletne tłoki, wał również do szlifu + nowe panewki, głowica/zawory wytrzymywały o wiele dłużej do 250 - 300 tkm., wałek rozrządu i jego łożyska, panewki praktycznie niezniszczalny. Pozdrawiam.
- Mateusz24krk
- Posty: 1072
- Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra h
- Silnik: Z18xer
- Rocznik: 2007
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 7 razy
A jak oleju auto nie ciągnie to co da zalewanie cylindrów tym bardzie jak próba olejowa wzrosła zaledwie 0,5 bara? to raczej juz elementy w silniku wyeksploatowane wraz z przebiegiem ?
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Jak pierścienie nie stoją to nic nie da. Xery mają dobre opinie pod względem poboru oleju.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Mateusz24krk
- Posty: 1072
- Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra h
- Silnik: Z18xer
- Rocznik: 2007
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 7 razy
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Dlatego też uważam, że warto wypłukać go w środku z tego nagaru, laków, szlamu itp itd i jest szansa, duża że ten silnik jeszcze pochodzi.
- Mateusz24krk
- Posty: 1072
- Rejestracja: 28 maja 2017, 18:06
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra h
- Silnik: Z18xer
- Rocznik: 2007
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 7 razy
-
- Posty: 5874
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy