Zmienne fazy rozrządu z18xer
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
- nismo
- Posty: 3692
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Od zaufanej hurtowni wiem ze w pewnym okresie był to Mobil, raczej to nie dziwi ze Amerykańskie GM miało umowę z Mobilem. Gdy opel trafił we Francuskie ręce tojest Total.Jest jakiś dowód na to, że Fanfaro był olejem serwisowym dla Opla/GM?
Fanfaro jest dosyć młodym Brendem i tak jak mówisz upodobnia swoje puszki do oryginalnych olejów różnych marek. Ale nigdzie nie znalazłem takiej informacji aby byl pierwszym olejem na serwis w jakiejkolwiek marce. Koncerny współpracują z wiodącymi markami i często z tego samego kraju
Osobiście nie zalałbym do swojego motoru
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Jeszcze są albo już nie ma w ofercie Lidl.
Oleje W5 wszelkiej lepkości mieli.
Ciekawe co to warte. Czyj to wyrób tak naprawdę.
Olej Orlen 5W30 Platinum Max Expert, dolewałem do Combo D firmowego bo brał olej.
Albo taki
[External Link Removed for Guests]
Albo ten
[External Link Removed for Guests]
Przykładowe linki oczywiście, orientacyjne na produkt że jest coś takiego. Nie użyje nikt, to może jako ciekawostka.
Tani olej.
Tańszy od Fanfaro pewnie
Oleje W5 wszelkiej lepkości mieli.
Ciekawe co to warte. Czyj to wyrób tak naprawdę.
Olej Orlen 5W30 Platinum Max Expert, dolewałem do Combo D firmowego bo brał olej.
Albo taki
[External Link Removed for Guests]
Albo ten
[External Link Removed for Guests]
Przykładowe linki oczywiście, orientacyjne na produkt że jest coś takiego. Nie użyje nikt, to może jako ciekawostka.
Tani olej.
Tańszy od Fanfaro pewnie
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Nie mylę.
W5 były.
Różne lepkości.
Proszę.
Przykład
[External Link Removed for Guests]
Stare posty ale jeszcze rok temu w Lidlu widziałem oleje silnikowe.
W5 były.
Różne lepkości.
Proszę.
Przykład
[External Link Removed for Guests]
Stare posty ale jeszcze rok temu w Lidlu widziałem oleje silnikowe.
- nismo
- Posty: 3692
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Oleje są wytwarzane w rafineriach i to tam producent określa jaka baza oraz dodatki zostaną dodane do leju który zamówił w danej rafinerii, czy maja przyjść w beczkach, butlach czy cysternie. Taki olej w rafinerii moze sobie "zamówić" praktycznie każdy pod swoja marka. Im lepsza baza i dodatki tym olej wychodzi drożej, logiczne. Rafinerie dzielą się tez na lepsze i gorsze. Nie ma co się łudzić ze takie oleje 5w30 które kosztują 80zł za 5 litrów będą na dobrych stabilnej bazie i dobrych dodatkach.Ciekawe co to warte. Czyj to wyrób tak naprawdę.
Teraz chyba najlepiej pod względem cena jakość wychodzą oleje Shell
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Shell 0W40 zalewam od kilku lat.
Cenowo jak pamiętam, zawsze jak dla mnie było w porządku.
Od razu zaznaczę, to nadal nie jest super olej ale do z14xep w zupełności wystarczy (filtr oleju dokładam Hengst, a powietrza i kabinowy Mann).
W poprzednich autach stosowałem olej Repsol Multivalvulas 10w40 w Fce 1.6 8v 75KM (chociaż ten silnik jeden rok obleciał na zlewkach 5w30 i 5w40 ale to stara konstrukcja była. Sucha jak pieprz, nie zużywała oleju tak naprawdę bo na ok 12kkm jak dolałem 0.2L to było max, a przebieg było ok 250kkm z LPG), w H z14xep był Repsol Competition 5w40.
Mając Citroena C4, zalewałem np Gulfa 5w40.
Dodano po 9 godzinach 35 minutach 17 sekundach:
Ale Ty jak dobrze pamiętam, kupujesz większe ilości olejów (beczki), więc cenowo wychodzi to jeszcze inaczej ale nie o tym mowa.
Dla przykładu.
Najtańszy jaki znalazłem to Qualitium Protec 5W30 w bańce 5L - ok 76zł
Fanfaro 5W30 również bańka 5L - od ok 104zł
Różnica zatem jest widoczna.
Teraz tylko trzeba by zrobić analizy olejów i wciągać na listę "dzia****a"
Najtańszy olej nie będzie zły jeśli miałbym np dziś płukać silnik kilkukrotnie i wtedy może bym i kupił najtańszy, a i nie czuł się jak dziad przy tym.
Docelowo nalałbym jednak olej który zalewam od kilku lat (tak, Shell 0W40 z filtrem Hengst - mój wybór).
Cenowo jak pamiętam, zawsze jak dla mnie było w porządku.
Od razu zaznaczę, to nadal nie jest super olej ale do z14xep w zupełności wystarczy (filtr oleju dokładam Hengst, a powietrza i kabinowy Mann).
W poprzednich autach stosowałem olej Repsol Multivalvulas 10w40 w Fce 1.6 8v 75KM (chociaż ten silnik jeden rok obleciał na zlewkach 5w30 i 5w40 ale to stara konstrukcja była. Sucha jak pieprz, nie zużywała oleju tak naprawdę bo na ok 12kkm jak dolałem 0.2L to było max, a przebieg było ok 250kkm z LPG), w H z14xep był Repsol Competition 5w40.
Mając Citroena C4, zalewałem np Gulfa 5w40.
Dodano po 9 godzinach 35 minutach 17 sekundach:
Także Grzegorzu jak widzisz, są tańsze oleje niż Fanfaro i prawdopodobnie (prawdopodobnie, a może i nie są gorsze od Fanfaro. Trzeba wykonać analizę oleju dla potwierdzenia, może gdzieś w sieci są gotowe, może od producenta dałoby się sięgnąć. Nie wiem, nie wnikam).deodekabokat pisze: ↑12 lut 2024, 11:08Nie wiem czy ktoś jest w stanie znaleźć tańszy olej niż Fanfaro 5w30, może tak może nie
Ale Ty jak dobrze pamiętam, kupujesz większe ilości olejów (beczki), więc cenowo wychodzi to jeszcze inaczej ale nie o tym mowa.
Dla przykładu.
Najtańszy jaki znalazłem to Qualitium Protec 5W30 w bańce 5L - ok 76zł
Fanfaro 5W30 również bańka 5L - od ok 104zł
Różnica zatem jest widoczna.
Teraz tylko trzeba by zrobić analizy olejów i wciągać na listę "dzia****a"
Najtańszy olej nie będzie zły jeśli miałbym np dziś płukać silnik kilkukrotnie i wtedy może bym i kupił najtańszy, a i nie czuł się jak dziad przy tym.
Docelowo nalałbym jednak olej który zalewam od kilku lat (tak, Shell 0W40 z filtrem Hengst - mój wybór).
-
- Posty: 6141
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 133 razy
Dajcie spokój z tymi olejami, każdy zalewa, co sobie życzy.
ja na przykład nie kupię więcej Maganeca, bo na nim szklanki grają - sprawdzone w 20xe.
ja na przykład nie kupię więcej Maganeca, bo na nim szklanki grają - sprawdzone w 20xe.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
- Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
- Rocznik: 2012
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 19 razy
Na oilclubie za chwilę będą analizy Tedexa, w tym 5W30. Zobaczymy czy będzie w porównaniu do Specola.
Ja Specola to biorę na przepłukanie, choć olej jest całkiem całkiem, zwłaszcza ten 0W40.
Ja Specola to biorę na przepłukanie, choć olej jest całkiem całkiem, zwłaszcza ten 0W40.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Grzechu, ja to wiem, Ty to wiesz.
Natomiast Grzegorz wyrwał z kontekstu jedno słowo, resztę sobie dopowiedział i prosił o wskazanie tańszego oleju od Fanfaro bo wg Grzegorza nie ma tańszego oleju. Dodatkowo prosił bym wycofał swoje słowa.
Co mam wycofywać? Nawet przez myśl nie przeszło mi by kogokolwiek tu urażać.
Atmosfera chyba oczyszczona bo i tańszy olej od Fanfaro został wskazany.
Magnateca nigdy nie kupowałem. Nie wypowiem się.
Natomiast zgodzę się z tym, że u jednego dany olej sprawdzi się, a u drugiego nie.
Wiele razy opisywany na forum olej GM.
O ile w H sprawdził się, o tyle w F absolutnie nie (w moim przypadku rzecz jasna).
Jak w F silnik o ile wziął, to wziął max 0.2L/ok 12kkm, tak po wymianie na GM (10W40, jak i rzeczony Repsol), w drodze na zlot do Wiśniowej Góry opitolił 0.5L! Przypadek? Miałem na dolewkę ale po powrocie ze zlotu wymieniłem na Repsola i problem przestał istnieć.