Szarpie i odcina przy 4000 obrotów

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

Re: Szarpie i odcina przy 4000 obrotów

#11

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Niektóre błędy wrzucają tzw limp home czyli serwisowy na zjazd. Często ten tryb nie jest taki sam w zależności od usterki. Czasami z trybu auto wyskakuje po jednym albo kilku poprawnych zapłonach. Wykasowanie błędów wyrzuca tryb zupełnie. Pojeździj zobacz i monitoruj błędy, jak wróci to od błędu który właśnie wskoczył.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

JaworZ20lel

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z20LEL
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: JaworZ20lel »

Witam, nowe obserwacje zostały poczynione, jadę rano szarpie praktycznie jak wcześniej, wracam do domu po południu już nie szarpał prawie wcale, na całym zakresie obrotomierza szarpnął 2 razy i wkręcał się dalej. Żaden nowy błąd nie wskoczył, tylko ten od zaworu dalej jest. Możliwe że to przez niego?

JaworZ20lel

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z20LEL
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 1 raz

#13

Nieprzeczytany post autor: JaworZ20lel »

Czasami zastanawiam się, co mnie podkusiło do zakupu Opla :roll: Kolejne błędy, tym razem ECN 030001 i 030301, wypadanie zapłonu na 3 garze, myślę że zestaw nowych świec+cewka załatwi robotę. Wszystko objawia się tym że jak dodam gazu na maks, cała karoseria wibruje, check zaczyna migać, auto traci moc nie chce się wkręcać i nie da się tym jechać. Zgaszę auto, odpale na nowo, auto pracuje normalnie, checka nie ma i rozpędzając się powoli idzie tym normalnie jechać i auto podczas jazdy nie daje żadnych oznak, żeby coś było nie okej. Zaczynam snuć teorie, że poprzednie problemy również były od tego :?

Awatar użytkownika
marti2693

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 09 lut 2024, 17:31
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2016
Województwo: opolskie

#14

Nieprzeczytany post autor: marti2693 »

JaworZ20lel pisze:
25 lut 2024, 3:05
Czasami zastanawiam się, co mnie podkusiło do zakupu Opla :roll: Kolejne błędy, tym razem ECN 030001 i 030301, wypadanie zapłonu na 3 garze, myślę że zestaw nowych świec+cewka załatwi robotę. Wszystko objawia się tym że jak dodam gazu na maks, cała karoseria wibruje, check zaczyna migać, auto traci moc nie chce się wkręcać i nie da się tym jechać. Zgaszę auto, odpale na nowo, auto pracuje normalnie, checka nie ma i rozpędzając się powoli idzie tym normalnie jechać i auto podczas jazdy nie daje żadnych oznak, żeby coś było nie okej. Zaczynam snuć teorie, że poprzednie problemy również były od tego :?
Tylko wymień jednocześnie, w tym samym momencie cewkę i świece. Cewka psuje świecę, z kolei uszkodzona świeca psuje cewkę. Uszkodzona świeca objawia się ryskami na porcelanie, są to przepalenia od prądu.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

JaworZ20lel pisze:
25 lut 2024, 3:05
Czasami zastanawiam się, co mnie podkusiło do zakupu Opla :roll: Kolejne błędy, tym razem ECN 030001 i 030301, wypadanie zapłonu na 3 garze, myślę że zestaw nowych świec+cewka załatwi robotę. Wszystko objawia się tym że jak dodam gazu na maks, cała karoseria wibruje, check zaczyna migać, auto traci moc nie chce się wkręcać i nie da się tym jechać. Zgaszę auto, odpale na nowo, auto pracuje normalnie, checka nie ma i rozpędzając się powoli idzie tym normalnie jechać i auto podczas jazdy nie daje żadnych oznak, żeby coś było nie okej. Zaczynam snuć teorie, że poprzednie problemy również były od tego :?
Sterownik wchodzi w limp home od wypadania zapłonów.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

JaworZ20lel

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z20LEL
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 1 raz

#16

Nieprzeczytany post autor: JaworZ20lel »

marti2693 pisze:
28 lut 2024, 19:27
Tylko wymień jednocześnie, w tym samym momencie cewkę i świece. Cewka psuje świecę, z kolei uszkodzona świeca psuje cewkę. Uszkodzona świeca objawia się ryskami na porcelanie, są to przepalenia od prądu.
Przydatna wiedza, ale miałem zamiar właśnie zmienić te 2 rzeczy na raz, jutro jadę obadać temat dokładniej co i jak, podepniemy się pod kompa i skontrolujemy sytuacje 8-) Przy okazji zmierzę kompresję po 195 tysiączkach przebiegu.

JaworZ20lel

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z20LEL
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: JaworZ20lel »

Witam ponownie, cewka i świece wymienione, problem fizycznie już nie występuje, ale kody błędów dalej występują, podczas usuwania błędów komputerem, te same błędy pojawiają się od razu na desce rozdzielczej i nie można ich usunąć, mimo że nie dają one już żadnych objawów. Nie wiem jak to rozumieć.

PanTeutates

Astro-maniak
Posty: 646
Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
Auto: Astra k
Silnik: 14xft
Rocznik: 2017
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 52 razy
Pomocny: 25 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: PanTeutates »

Kompresje zmierzyles?
Moze trzeba czasu,a
żeby zniknęły?

JaworZ20lel

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
Imię: Marcin
Auto: Opel Astra H
Silnik: Z20LEL
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 1 raz

#19

Nieprzeczytany post autor: JaworZ20lel »

O kompresji totalnie zapomniałem szczerze mówiąc, byłem też trochę spóźniony, przy następnej wizycie na zmianę zaworu DV zmierzę. Co do błędów, możliwe że będzie trzeba z tym pojeździć, dziwi mnie tylko fakt, że błędy powracały nawet bez uruchomienia silnika, będę obserwował. Wracając do zaworu DV, jak z jego żywotnością, widzę że siedzi aluminiowy, a nie ten plastikowy. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić jego sprawność czy kwalifikuje się do wymiany?

ja37

V.I.P.
Posty: 6104
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Wywal toto,
Mój się zaciął na otwartym i też szukałem wszędzie, tylko nie w nim.

ODPOWIEDZ