Szarpie i odcina przy 4000 obrotów
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Re: Szarpie i odcina przy 4000 obrotów
Niektóre błędy wrzucają tzw limp home czyli serwisowy na zjazd. Często ten tryb nie jest taki sam w zależności od usterki. Czasami z trybu auto wyskakuje po jednym albo kilku poprawnych zapłonach. Wykasowanie błędów wyrzuca tryb zupełnie. Pojeździj zobacz i monitoruj błędy, jak wróci to od błędu który właśnie wskoczył.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z20LEL
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam, nowe obserwacje zostały poczynione, jadę rano szarpie praktycznie jak wcześniej, wracam do domu po południu już nie szarpał prawie wcale, na całym zakresie obrotomierza szarpnął 2 razy i wkręcał się dalej. Żaden nowy błąd nie wskoczył, tylko ten od zaworu dalej jest. Możliwe że to przez niego?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z20LEL
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 1 raz
Czasami zastanawiam się, co mnie podkusiło do zakupu Opla Kolejne błędy, tym razem ECN 030001 i 030301, wypadanie zapłonu na 3 garze, myślę że zestaw nowych świec+cewka załatwi robotę. Wszystko objawia się tym że jak dodam gazu na maks, cała karoseria wibruje, check zaczyna migać, auto traci moc nie chce się wkręcać i nie da się tym jechać. Zgaszę auto, odpale na nowo, auto pracuje normalnie, checka nie ma i rozpędzając się powoli idzie tym normalnie jechać i auto podczas jazdy nie daje żadnych oznak, żeby coś było nie okej. Zaczynam snuć teorie, że poprzednie problemy również były od tego
- marti2693
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lut 2024, 17:31
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2016
- Województwo: opolskie
Tylko wymień jednocześnie, w tym samym momencie cewkę i świece. Cewka psuje świecę, z kolei uszkodzona świeca psuje cewkę. Uszkodzona świeca objawia się ryskami na porcelanie, są to przepalenia od prądu.JaworZ20lel pisze: ↑25 lut 2024, 3:05Czasami zastanawiam się, co mnie podkusiło do zakupu Opla Kolejne błędy, tym razem ECN 030001 i 030301, wypadanie zapłonu na 3 garze, myślę że zestaw nowych świec+cewka załatwi robotę. Wszystko objawia się tym że jak dodam gazu na maks, cała karoseria wibruje, check zaczyna migać, auto traci moc nie chce się wkręcać i nie da się tym jechać. Zgaszę auto, odpale na nowo, auto pracuje normalnie, checka nie ma i rozpędzając się powoli idzie tym normalnie jechać i auto podczas jazdy nie daje żadnych oznak, żeby coś było nie okej. Zaczynam snuć teorie, że poprzednie problemy również były od tego
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Sterownik wchodzi w limp home od wypadania zapłonów.JaworZ20lel pisze: ↑25 lut 2024, 3:05Czasami zastanawiam się, co mnie podkusiło do zakupu Opla Kolejne błędy, tym razem ECN 030001 i 030301, wypadanie zapłonu na 3 garze, myślę że zestaw nowych świec+cewka załatwi robotę. Wszystko objawia się tym że jak dodam gazu na maks, cała karoseria wibruje, check zaczyna migać, auto traci moc nie chce się wkręcać i nie da się tym jechać. Zgaszę auto, odpale na nowo, auto pracuje normalnie, checka nie ma i rozpędzając się powoli idzie tym normalnie jechać i auto podczas jazdy nie daje żadnych oznak, żeby coś było nie okej. Zaczynam snuć teorie, że poprzednie problemy również były od tego
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z20LEL
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 1 raz
Przydatna wiedza, ale miałem zamiar właśnie zmienić te 2 rzeczy na raz, jutro jadę obadać temat dokładniej co i jak, podepniemy się pod kompa i skontrolujemy sytuacje Przy okazji zmierzę kompresję po 195 tysiączkach przebiegu.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z20LEL
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam ponownie, cewka i świece wymienione, problem fizycznie już nie występuje, ale kody błędów dalej występują, podczas usuwania błędów komputerem, te same błędy pojawiają się od razu na desce rozdzielczej i nie można ich usunąć, mimo że nie dają one już żadnych objawów. Nie wiem jak to rozumieć.
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 17 kwie 2022, 5:32
- Auto: Astra k
- Silnik: 14xft
- Rocznik: 2017
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 52 razy
- Pomocny: 25 razy
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 19 wrz 2023, 16:28
- Imię: Marcin
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z20LEL
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 1 raz
O kompresji totalnie zapomniałem szczerze mówiąc, byłem też trochę spóźniony, przy następnej wizycie na zmianę zaworu DV zmierzę. Co do błędów, możliwe że będzie trzeba z tym pojeździć, dziwi mnie tylko fakt, że błędy powracały nawet bez uruchomienia silnika, będę obserwował. Wracając do zaworu DV, jak z jego żywotnością, widzę że siedzi aluminiowy, a nie ten plastikowy. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić jego sprawność czy kwalifikuje się do wymiany?