Z16XER kopci podczas przyśpieszania
- NiKo1988
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 maja 2020, 9:27
- Imię: Paweł
- Auto: Opel Astra h
- Rocznik: 2009
- Województwo: świętokrzyskie
Z16XER kopci podczas przyśpieszania
Witam,
Mam problem z moją astra h 2009r 1.6 benzyną (bez LPG) podczas jazdy na prostej lub gdy jadę pod wzniesienie jak przycisnę mu to puści kłęby białego dymu nie jest to para wodna bo aut za mnie nie widać i ten dym troszkę dłużej znika. Na razie obserwuję olej i płyn chłodniczy. Auto ma przebieg 257tys. Dodam że miałem wymieniana pokrywę zaworów wraz z odmą - i to jest zamiennik.. czy tutaj może leżeć problem?
Mam problem z moją astra h 2009r 1.6 benzyną (bez LPG) podczas jazdy na prostej lub gdy jadę pod wzniesienie jak przycisnę mu to puści kłęby białego dymu nie jest to para wodna bo aut za mnie nie widać i ten dym troszkę dłużej znika. Na razie obserwuję olej i płyn chłodniczy. Auto ma przebieg 257tys. Dodam że miałem wymieniana pokrywę zaworów wraz z odmą - i to jest zamiennik.. czy tutaj może leżeć problem?
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Może, jeżeli na zamkniętej przepustnicy siorbie olej. Zobacz jakiego płynu ubywa na początek, poza paliwem i będzie można szyć diagnozę
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- NiKo1988
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 maja 2020, 9:27
- Imię: Paweł
- Auto: Opel Astra h
- Rocznik: 2009
- Województwo: świętokrzyskie
Z moich obserwacji stan oleju 4-25.02.2024 stan jest taki sam, może troszkę ubyło płynu chłodzącego ale to bardzo mało. Remont silnika był robiony z rok temu do tego była wymieniana pokrywa zaworów wraz z odmą. Mechanik nie czyścił układu chłodzącego i pewnie jakiś syf w zbiorniku bo płyn jest czysty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
wygląda na uszczelniania zaworowe.
Na luzie nie zaczyna dymić w trakcie nagrzewania?
Na luzie nie zaczyna dymić w trakcie nagrzewania?
- NiKo1988
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 maja 2020, 9:27
- Imię: Paweł
- Auto: Opel Astra h
- Rocznik: 2009
- Województwo: świętokrzyskie
Nie zauważyłem żeby dymił na luziewaldek2017 pisze: ↑25 lut 2024, 12:47wygląda na uszczelniania zaworowe.
Na luzie nie zaczyna dymić w trakcie nagrzewania?
- paluszi1984
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 cze 2023, 19:07
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XER
- Rocznik: 2011
- Województwo: lubelskie
Miałem identyczny problem tylko dochodził klekot z pod maski, chmura białego dymu z tyłu i brak mocy, pobór oleju 1l na 1000km z apteczną dokładnością , przebieg podobny.
Wymiana odmy nie pomogła+mechanik znawca marki powiedział że to może nie zadziałać)
Po wymianie pokrywy na orginal z auta z małym przebiegiem i zmianie kzfr i rozrządu (bolało finansowo),auto przestało konsumować olej,mocy nie odcina i nie puszcza chmur z tyłu
Wymiana odmy nie pomogła+mechanik znawca marki powiedział że to może nie zadziałać)
Po wymianie pokrywy na orginal z auta z małym przebiegiem i zmianie kzfr i rozrządu (bolało finansowo),auto przestało konsumować olej,mocy nie odcina i nie puszcza chmur z tyłu
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Generalnie puszczanie bąków przy przegazowaniu wiąże się ze słabymi uszczelniaczami zaworowymi. Wolne obroty -> zamknięta przepustnica -> wysokie, najwyższe podciśnienie w kolektorze ssącym. To powoduje wciąganie oleju po trzonkach zaworów ssących. Przegazowanie, duży przepływ powietrza i olej trafia do komory spalania, auto puszcza bąka. Finalny efekt będzie taki, że w mieście gdy tych wolnych obrotów jest relatywnie więcej niż na trasie auto pobiera więcej oleju. W trasie znacząco mniej. Ekstremalnie czasami zdarza się, że zsunie się uszczelniacz z prowadnicy na którymś cylindrze. Taki stan powinien być widoczny przy inspekcji świecy i komory spalania przez otwór świecy. Jedna świeca będzie się znacząco odróżniała od pozostałych.
Niestety, albo stety, trudno powiedzieć, bo nie masz jeszcze diagnozy, raportujesz, że auto nie pobiera oleju. Wiec to może chyba nie twój przypadek.
Podaj ile kilometrów zrobiłeś na ten czas gdy sprawdzasz olej. Musisz jego ubytek przeliczać na 1000km, od kreski do kreski jest 0,2litra
Niestety, albo stety, trudno powiedzieć, bo nie masz jeszcze diagnozy, raportujesz, że auto nie pobiera oleju. Wiec to może chyba nie twój przypadek.
Podaj ile kilometrów zrobiłeś na ten czas gdy sprawdzasz olej. Musisz jego ubytek przeliczać na 1000km, od kreski do kreski jest 0,2litra
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- NiKo1988
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 maja 2020, 9:27
- Imię: Paweł
- Auto: Opel Astra h
- Rocznik: 2009
- Województwo: świętokrzyskie
- deodekabokat
- Posty: 3653
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Postaw auto gdzieś w garażu, galerii w parkingu podziemnym itd. Niech popyka na wolnych obrotach z 5 min i wtedy naciśnij energicznie na gaz tak do kilku tyś obrotów. Jak puści bąka to może to wskazywać na uszczelniacze właśnie. No ale oleju nie ubywa.
Niekoniecznie przy uszczelce pod głowicą musi iść olej do zbiorniczka. Może warto zrobić test CO2 skoro płyn znika bardziej niż olej.
Niekoniecznie przy uszczelce pod głowicą musi iść olej do zbiorniczka. Może warto zrobić test CO2 skoro płyn znika bardziej niż olej.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.