Z16XER kopci podczas przyśpieszania

Awatar użytkownika
NiKo1988

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 04 maja 2020, 9:27
Imię: Paweł
Auto: Opel Astra h
Rocznik: 2009
Województwo: świętokrzyskie

Z16XER kopci podczas przyśpieszania

#1

Nieprzeczytany post autor: NiKo1988 »

Witam,

Mam problem z moją astra h 2009r 1.6 benzyną (bez LPG) podczas jazdy na prostej lub gdy jadę pod wzniesienie jak przycisnę mu to puści kłęby białego dymu nie jest to para wodna bo aut za mnie nie widać i ten dym troszkę dłużej znika. Na razie obserwuję olej i płyn chłodniczy. Auto ma przebieg 257tys. Dodam że miałem wymieniana pokrywę zaworów wraz z odmą - i to jest zamiennik.. czy tutaj może leżeć problem?

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Może, jeżeli na zamkniętej przepustnicy siorbie olej. Zobacz jakiego płynu ubywa na początek, poza paliwem i będzie można szyć diagnozę
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
NiKo1988

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 04 maja 2020, 9:27
Imię: Paweł
Auto: Opel Astra h
Rocznik: 2009
Województwo: świętokrzyskie

#3

Nieprzeczytany post autor: NiKo1988 »

Z moich obserwacji stan oleju 4-25.02.2024 stan jest taki sam, może troszkę ubyło płynu chłodzącego ale to bardzo mało. Remont silnika był robiony z rok temu do tego była wymieniana pokrywa zaworów wraz z odmą. Mechanik nie czyścił układu chłodzącego i pewnie jakiś syf w zbiorniku bo płyn jest czysty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 282
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 13 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

wygląda na uszczelniania zaworowe.
Na luzie nie zaczyna dymić w trakcie nagrzewania?

Awatar użytkownika
NiKo1988

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 04 maja 2020, 9:27
Imię: Paweł
Auto: Opel Astra h
Rocznik: 2009
Województwo: świętokrzyskie

#5

Nieprzeczytany post autor: NiKo1988 »

waldek2017 pisze:
25 lut 2024, 12:47
wygląda na uszczelniania zaworowe.
Na luzie nie zaczyna dymić w trakcie nagrzewania?
Nie zauważyłem żeby dymił na luzie

Awatar użytkownika
paluszi1984

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 10 cze 2023, 19:07
Imię: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Rocznik: 2011
Województwo: lubelskie

#6

Nieprzeczytany post autor: paluszi1984 »

Miałem identyczny problem tylko dochodził klekot z pod maski, chmura białego dymu z tyłu i brak mocy, pobór oleju 1l na 1000km z apteczną dokładnością , przebieg podobny.
Wymiana odmy nie pomogła+mechanik znawca marki powiedział że to może nie zadziałać)
Po wymianie pokrywy na orginal z auta z małym przebiegiem i zmianie kzfr i rozrządu (bolało finansowo),auto przestało konsumować olej,mocy nie odcina i nie puszcza chmur z tyłu

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Generalnie puszczanie bąków przy przegazowaniu wiąże się ze słabymi uszczelniaczami zaworowymi. Wolne obroty -> zamknięta przepustnica -> wysokie, najwyższe podciśnienie w kolektorze ssącym. To powoduje wciąganie oleju po trzonkach zaworów ssących. Przegazowanie, duży przepływ powietrza i olej trafia do komory spalania, auto puszcza bąka. Finalny efekt będzie taki, że w mieście gdy tych wolnych obrotów jest relatywnie więcej niż na trasie auto pobiera więcej oleju. W trasie znacząco mniej. Ekstremalnie czasami zdarza się, że zsunie się uszczelniacz z prowadnicy na którymś cylindrze. Taki stan powinien być widoczny przy inspekcji świecy i komory spalania przez otwór świecy. Jedna świeca będzie się znacząco odróżniała od pozostałych.
Niestety, albo stety, trudno powiedzieć, bo nie masz jeszcze diagnozy, raportujesz, że auto nie pobiera oleju. Wiec to może chyba nie twój przypadek.

Podaj ile kilometrów zrobiłeś na ten czas gdy sprawdzasz olej. Musisz jego ubytek przeliczać na 1000km, od kreski do kreski jest 0,2litra
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
NiKo1988

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 04 maja 2020, 9:27
Imię: Paweł
Auto: Opel Astra h
Rocznik: 2009
Województwo: świętokrzyskie

#8

Nieprzeczytany post autor: NiKo1988 »

+/- 1450km ale kurcze nie wiadomo dze ubytków oleju

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3653
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 184 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Postaw auto gdzieś w garażu, galerii w parkingu podziemnym itd. Niech popyka na wolnych obrotach z 5 min i wtedy naciśnij energicznie na gaz tak do kilku tyś obrotów. Jak puści bąka to może to wskazywać na uszczelniacze właśnie. No ale oleju nie ubywa.
Niekoniecznie przy uszczelce pod głowicą musi iść olej do zbiorniczka. Może warto zrobić test CO2 skoro płyn znika bardziej niż olej.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

skywalker

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 06 wrz 2022, 11:19
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Rocznik: 2007
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: skywalker »

Jak puszcza konkretnego bąka przy przegazowaniu to najprawdopodobniej pierścienie zapieczone od nagaru.

ODPOWIEDZ