Astra H 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW Z16XEP szarpie
: 13 mar 2024, 18:10
Astra H 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW Z16XEP szarpie
Hej
Mam problem, który najlepiej opisuje zacytowane zdanie: "Może lepiej wytłumaczę, jadąc spokojnie przez miasto (bo wtedy najczesciej to występuje) zaczyna delikatnie kangurzyc, jak dodam troszkę gazu to mocniej kangurzy natomiast jak się depnie to idzie normalnie, puści się gaz znowu szarpie. "
Zauważyłem też, że obroty po wciśnięciu sprzęgła idą trochę do góry i dopiero po około 1-2s spadają.
Miałem takie błędy:
P0171-52 Kalibracja stanu mieszanki ubogiej w układzie regulacji mieszanki paliwa Błąd algorytmu: Zwarcie do masy
P0400-63 Nieprawidłowy przepływ recyrkulacji spalin (EGR) STATUSY: Historyczny. Błąd mechaniczny: Napięcie poniżej progu
Wykręciłem EGR, umyłem w nitro. Trzpień wydawał się być zaklinowany, a czyszczenie raczej pomogło, bo na test EGR odchyla się na kilka milimietrów. Nie wiem tylko czy odczyt EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) jest ok, bo pokazuje bardzo małe wartości (niby procenty, ale wygląda na V)
Zrobiłem też zrzut live data na drodze szybkiego ruchu.
Rozpędziłem się do stałej prędkości na 5 biegu z obrotami odpowiednio na 1500,2000,2500,3000. W OPCOM nie widziałem długich korekt paliwa, ale te krótkie szczegółnie w okolicy 2500 są bardzo duże.
Oglądałem też świece i jedna z nich odbiega wizualnie od reszty, choć nie wiem czy to mogło być przyczyną. Świece profilaktycznie zamówiłem.
Robiona była też odma(uszczelka pod pokrywą)
Miałem też naprawiany tłumik środkowy, więc zakładam że tutaj wspominana w innych tematach plecionka jest ok.
Nie wiem w jakim stanie są kanały EGR. Czy jest sprawdzony sposób (inny niż demontaż) aby sprawdzić, czy to faktycznie te kanały są problemem ? Czy da się to samemu rozebrać i wyczyścić, czy lepiej szukać kogoś (może ma ktoś sprawdzone miejsce W-Wa i okolice)?
Zachęcam do dołączania się, ale tylko wtedy, gdy wasze objawy są takie same, aby nie mieszać innym w głowach i uniknąć wymiany wszystkich możliwych czujników w naszych astrach
Hej
Mam problem, który najlepiej opisuje zacytowane zdanie: "Może lepiej wytłumaczę, jadąc spokojnie przez miasto (bo wtedy najczesciej to występuje) zaczyna delikatnie kangurzyc, jak dodam troszkę gazu to mocniej kangurzy natomiast jak się depnie to idzie normalnie, puści się gaz znowu szarpie. "
Zauważyłem też, że obroty po wciśnięciu sprzęgła idą trochę do góry i dopiero po około 1-2s spadają.
Miałem takie błędy:
P0171-52 Kalibracja stanu mieszanki ubogiej w układzie regulacji mieszanki paliwa Błąd algorytmu: Zwarcie do masy
P0400-63 Nieprawidłowy przepływ recyrkulacji spalin (EGR) STATUSY: Historyczny. Błąd mechaniczny: Napięcie poniżej progu
Wykręciłem EGR, umyłem w nitro. Trzpień wydawał się być zaklinowany, a czyszczenie raczej pomogło, bo na test EGR odchyla się na kilka milimietrów. Nie wiem tylko czy odczyt EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) jest ok, bo pokazuje bardzo małe wartości (niby procenty, ale wygląda na V)
Zrobiłem też zrzut live data na drodze szybkiego ruchu.
Rozpędziłem się do stałej prędkości na 5 biegu z obrotami odpowiednio na 1500,2000,2500,3000. W OPCOM nie widziałem długich korekt paliwa, ale te krótkie szczegółnie w okolicy 2500 są bardzo duże.
Oglądałem też świece i jedna z nich odbiega wizualnie od reszty, choć nie wiem czy to mogło być przyczyną. Świece profilaktycznie zamówiłem.
Robiona była też odma(uszczelka pod pokrywą)
Miałem też naprawiany tłumik środkowy, więc zakładam że tutaj wspominana w innych tematach plecionka jest ok.
Nie wiem w jakim stanie są kanały EGR. Czy jest sprawdzony sposób (inny niż demontaż) aby sprawdzić, czy to faktycznie te kanały są problemem ? Czy da się to samemu rozebrać i wyczyścić, czy lepiej szukać kogoś (może ma ktoś sprawdzone miejsce W-Wa i okolice)?
Zachęcam do dołączania się, ale tylko wtedy, gdy wasze objawy są takie same, aby nie mieszać innym w głowach i uniknąć wymiany wszystkich możliwych czujników w naszych astrach