Astra H 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW Z16XEP szarpie

gwynnbleid1

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 2021, 6:38
Imię: Mateusz
Auto: Astra J (2016), Astra H (2005)
Silnik: B14NEL, Z16XEP
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

Astra H 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW Z16XEP szarpie

#1

Nieprzeczytany post autor: gwynnbleid1 »

Astra H 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW Z16XEP szarpie

Hej

Mam problem, który najlepiej opisuje zacytowane zdanie: "Może lepiej wytłumaczę, jadąc spokojnie przez miasto (bo wtedy najczesciej to występuje) zaczyna delikatnie kangurzyc, jak dodam troszkę gazu to mocniej kangurzy natomiast jak się depnie to idzie normalnie, puści się gaz znowu szarpie. "
Zauważyłem też, że obroty po wciśnięciu sprzęgła idą trochę do góry i dopiero po około 1-2s spadają.

Miałem takie błędy:
P0171-52 Kalibracja stanu mieszanki ubogiej w układzie regulacji mieszanki paliwa Błąd algorytmu: Zwarcie do masy

P0400-63 Nieprawidłowy przepływ recyrkulacji spalin (EGR) STATUSY: Historyczny. Błąd mechaniczny: Napięcie poniżej progu

Wykręciłem EGR, umyłem w nitro. Trzpień wydawał się być zaklinowany, a czyszczenie raczej pomogło, bo na test EGR odchyla się na kilka milimietrów. Nie wiem tylko czy odczyt EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) jest ok, bo pokazuje bardzo małe wartości (niby procenty, ale wygląda na V)

Zrobiłem też zrzut live data na drodze szybkiego ruchu.
Rozpędziłem się do stałej prędkości na 5 biegu z obrotami odpowiednio na 1500,2000,2500,3000. W OPCOM nie widziałem długich korekt paliwa, ale te krótkie szczegółnie w okolicy 2500 są bardzo duże.

Oglądałem też świece i jedna z nich odbiega wizualnie od reszty, choć nie wiem czy to mogło być przyczyną. Świece profilaktycznie zamówiłem.

Robiona była też odma(uszczelka pod pokrywą)
Miałem też naprawiany tłumik środkowy, więc zakładam że tutaj wspominana w innych tematach plecionka jest ok.

Nie wiem w jakim stanie są kanały EGR. Czy jest sprawdzony sposób (inny niż demontaż) aby sprawdzić, czy to faktycznie te kanały są problemem ? Czy da się to samemu rozebrać i wyczyścić, czy lepiej szukać kogoś (może ma ktoś sprawdzone miejsce W-Wa i okolice)?

Zachęcam do dołączania się, ale tylko wtedy, gdy wasze objawy są takie same, aby nie mieszać innym w głowach i uniknąć wymiany wszystkich możliwych czujników w naszych astrach :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
TomekGT

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 01 kwie 2022, 8:35
Imię: Tomasz
Auto: Zafira B, Corsa E
Silnik: Z19DTH
Rocznik: 2006
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Staniszów
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: TomekGT »

Miałem podobnie i pomogło po zmianie świec, odmy oraz cewki zapłonowej.

Awatar użytkownika
Mateusz199

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 05 mar 2024, 10:52
Ostrzeżenia: 2
Auto: Astra G
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: Mateusz199 »

Błąd P0171-52 może wskazywać na problemy z mieszanką paliwowo-powietrzną, co może powodować problemy z mocą i szarpaniem. Czyszczenie EGR było dobrym krokiem..
Co do EGR Position Feedback, wartości procentowe powinny być stabilne i proporcjonalne do pracy silnika.
Jeśli problem nadal występuje, warto rozważyć przejrzenie wszystkich innych możliwych przyczyn, takich jak czujniki, układ zapłonowy, czy też ewentualne wycieki powietrza.

gwynnbleid1

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 2021, 6:38
Imię: Mateusz
Auto: Astra J (2016), Astra H (2005)
Silnik: B14NEL, Z16XEP
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: gwynnbleid1 »

TomekGT pisze:
14 mar 2024, 9:05
Miałem podobnie i pomogło po zmianie świec, odmy oraz cewki zapłonowej.
  • odma już robiona była, sprawdzałem ją przed chwilą czy zasysa powietrze i według mnie nie. Test na lekko rozgrzanym samochodzie.
  • świece zamówione, a że nie wiem kiedy były ostatnio wymieniane to wymienię je dzisiaj i popatrzę jak się samochód zachowuje.
  • Co do cewki - jest jakiś sprytny sposób na stwierdzenie z grubsza czy cewka kwalifikuje się do wymiany?

Wigo48

Astro-maniak
Posty: 266
Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
Imię: Wiesław
Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
Województwo: łódzkie
Pomocny: 7 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Wigo48 »

To jest typowy objaw zatkanych kanałków od EGR i stąd błąd 17152. Rozwiązaniem jest zdjęcie puszki kolektora ssącego i wyczyszczenie zatkanych kanałów. [External Link Removed for Guests]
Zacznij od tego. Tak się dzieje już po przebiegu 120 tyś, szczególnie gdy bierze olej. Robiłem to już 2 razy dopóki nie wymieniłem pierścieni olejowych i mam spokój. A tu mój kolektor przed skrobaniem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2024, 13:15 przez Wigo48, łącznie zmieniany 2 razy.

gwynnbleid1

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 2021, 6:38
Imię: Mateusz
Auto: Astra J (2016), Astra H (2005)
Silnik: B14NEL, Z16XEP
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: gwynnbleid1 »

Mateusz199 pisze:
14 mar 2024, 11:16
Błąd P0171-52 może wskazywać na problemy z mieszanką paliwowo-powietrzną, co może powodować problemy z mocą i szarpaniem. Czyszczenie EGR było dobrym krokiem..
Co do EGR Position Feedback, wartości procentowe powinny być stabilne i proporcjonalne do pracy silnika.
Jeśli problem nadal występuje, warto rozważyć przejrzenie wszystkich innych możliwych przyczyn, takich jak czujniki, układ zapłonowy, czy też ewentualne wycieki powietrza.
Sęk w tym, że te wartości procentowe EGR Position Feedback utrzymują się w zakresie 1-4%, Gdzie zadana wartość jest dużo dużo wyższa (patrz screenschoot OPCOM, albo dane live)!

Dodano po 1 godzinie 9 minutach 57 sekundach:
Wigo48 pisze:
14 mar 2024, 13:06
To jest typowy objaw zatkanych kanałków od EGR i stąd błąd 17152. Rozwiązaniem jest zdjęcie puszki kolektora ssącego i wyczyszczenie zatkanych kanałów. [External Link Removed for Guests]
Zacznij od tego. Tak się dzieje już po przebiegu 120 tyś, szczególnie gdy bierze olej. Robiłem to już 2 razy dopóki nie wymieniłem pierścieni olejowych i mam spokój. A tu mój kolektor przed skrobaniem.
Wygląda jak coś co mogę sam zrobić. Czy potrzebne do tego są jakieś specjalne narzędzia ? Masz może namiary na ew. uszczelki etc które trzeba przy okazji wymienić ?

Wigo48

Astro-maniak
Posty: 266
Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
Imię: Wiesław
Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
Województwo: łódzkie
Pomocny: 7 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: Wigo48 »

Wystarczy kupić tylko uszczelkę pod kolektor ssący dedykowaną do tego silnika.Obejrzyj film.

gwynnbleid1

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 2021, 6:38
Imię: Mateusz
Auto: Astra J (2016), Astra H (2005)
Silnik: B14NEL, Z16XEP
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: gwynnbleid1 »

Wigo48 pisze:
14 mar 2024, 14:41
Wystarczy kupić tylko uszczelkę pod kolektor ssący dedykowaną do tego silnika.Obejrzyj film.
Rozumiem, że coś takiego potrzebuje: ?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Dodano po 3 godzinach 17 minutach 54 sekundach:
No i czy nie potrzebuje takiej drugiej uszczelki czasem ?
[External Link Removed for Guests]

Wigo48

Astro-maniak
Posty: 266
Rejestracja: 09 gru 2015, 16:57
Imię: Wiesław
Auto: Astra H Z 1,6 XEP Twinport 2005
Województwo: łódzkie
Pomocny: 7 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Wigo48 »

Ja wymieniałem tylko tą 1. Przeczyść też przepustnicę sprejem ile się da.

gwynnbleid1

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 12 lip 2021, 6:38
Imię: Mateusz
Auto: Astra J (2016), Astra H (2005)
Silnik: B14NEL, Z16XEP
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: gwynnbleid1 »

Wigo48 pisze:
15 mar 2024, 10:02
Ja wymieniałem tylko tą 1. Przeczyść też przepustnicę sprejem ile się da.
Coś takiego się nada ?
[External Link Removed for Guests]

Dzisiaj odpiąłem rano kostkę egr'a. Samochód od razu zgasł. Jak go odpaliłem to pochodził kilka sekund, obroty delikatnie pofalowały przy 1200 i zgasł. Odpaliłem i jak puściłem gaz to znowu to samo, Musiałem go na gazie potrzymać trochę, aby przestał w końcu gasnąć bez gazu. Jeździć jeszcze nie jeździłem, pytanie czy to normalne. Na szybko sprawdziłem metodą gaz-hamulec, że pojawił się kod ECN 140505, czyli jak rozumiem P1405-05, Błąd być powinien, pytanie czy powinien samochód tak zareagować na odpięcie kostki.

Czytałem([External Link Removed for Guests]), że po czyszczeniu przepustnicy i/lub egr należy zrobić adaptacje przepustnicy(viewtopic.php?t=837373). Myślisz, że można to sprawdzić, zanim zacznę rozbierać kolektor ?

Dodano po 5 godzinach 31 minutach 5 sekundach:
Zrobiłem jeszcze jeden test. Odpiąłem kostkę od EGR i samochód zgasł. Po przegazowaniu, troche na biało podymił, przestał gasnąć. Potem już jeździł lepiej. Efektu kangura nie było, chociaż wydaje mi się, że pewna toporność z wkręcaniem się na obroty mu została. Po jakimś czasie zatrzymałem się, podłączyłem EGR i samochód ponownie zgasł od razu, ale też nie miał jako takich problemów z zapaleniem. Efekt kangura wrócił. Korekty paliwowe długoterminowe nie przekraczały na obu testach 5-6 %

ODPOWIEDZ