Witam,
Wyniki luzu zaworowego:
DOLOT: 20;23 21;22 21;23 17;18
WYDECH: 8;17 17;15 21;20 9;13
Przy okazji sprawdziłem KZFR poprzez naciskanie paska pomiędzy kołami - koło dolotu ma luz.
Astra normalnie pali i jeździ. Ma normalne spalanie
Przebieg 290kkm w tym 80kkm na LPG
Co proponujecie zrobić?
Mam dobrej klasy mikromierz to mógłbym poszlifować szklanki na wymagany wymiar, przy okazji zmiecić pasek oba koła(czy tylko jedno) i smimeringi.
1.Widzę na necie są zestawy dodatkowo z czujnikami ZFR czy je trzeba zmieniać? Astra nie ma żądnych błędów
2. Czy konieczne jest wymienianie pompy wody? Widzę że pompa była kiedyś wymieniona
3. Czy przy takich ciasnych luzach nie dzieje się już jakaś szkoda na zaworach? Mógłbym zrobić kompresję ale wypadało by do kompresji najpierw luzy zaworowe zrobić. Czy to że pali i normalnie jeździ i nie ma błedów to znaczy że zawory są spoko?
Pozdro i dzięki za wszelkie rady
co po pomiarze luzów zaworowych
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 mar 2013, 15:10
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra F kombi '96
- Silnik: X16SZR
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Pomocny: 1 raz
Zrobić luzy, z tego co pamiętam jakie mają być właściwe, to chyba wszystkie masz poniżej normy. Szklanki wymieniałem 11 sztuk, 5 sztuk pasowało w inne miejsce. Kół wg mnie nie trzeba zmieniać, przynajmniej ja nie zmieniam póki nie ma błędu. Z elektrozaworów tylko sitka wyjąłem. Pasek nowy, simeringi nowe (3 sztuki). U mnie pompa wody ma w okolicach 100kkm albo i więcej, jeszcze nie wymieniam, zwłaszcza że pompa wody nie jest na pasku rozrządu. To że pali i jeździ nie oznacza że można nie robić luzów, jak przestanie palić to już będzie za późno, a tymczasem zawory nie mają lekko, robią się cieplejsze bo krócej dotykają gniazda zaworowego. Mam Z18XER.