Ubywanie płynu chłodniczego

Radi7

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
Auto: Astra 3
Województwo: podlaskie

Re: Ubywanie płynu chłodniczego

#11

Nieprzeczytany post autor: Radi7 »

Nie zdążyłem dzisiaj zdjąć przodu ale zauważyłem takie coś... Nie wiem czy to nie jest łączenie IC z turbina.. Specem to ja nie jestem. Ale syf tam ostry
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6255
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Najpierw zrób porzadek z ubywajacym płynem, mozesz dla upewnienia sie zrobic test na zawartosc spalin( kupisz na aledrogo).
Co do syfu, olej ubywa?

Radi7

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
Auto: Astra 3
Województwo: podlaskie

#13

Nieprzeczytany post autor: Radi7 »

mk5 pisze:
17 sty 2019, 10:58
Najpierw zrób porzadek z ubywajacym płynem, mozesz dla upewnienia sie zrobic test na zawartosc spalin( kupisz na aledrogo).
Co do syfu, olej ubywa?
nie, olej jest w normie

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6255
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

To nie masz sie czym przejmować. Tu masz napisane co zrobic [External Link Removed for Guests]

Norged

Astro-maniak
Posty: 269
Rejestracja: 06 paź 2013, 13:10
Imię: Jacek
Auto: Astra H, htb, 2006. Kia Ceed JD.
Silnik: Z16XEP
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Norwegia
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 4 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: Norged »

Miałem podobny problem. Płyn ubywał a pod autem sucho. Okazało się że węże - doprowadzający i odprowadzający - płyn do/z nagrzewnicy były zużyte i przy samej nagrzewnicy na łączenich kapał sobie po troszkę płyn.
Dotknij dłonią węże w miejscu łączenia z nagrzewnicą ( przy scianie grodziowej pod szybą przednią) czy nie jest tam mokro.

Radi7

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
Auto: Astra 3
Województwo: podlaskie

#16

Nieprzeczytany post autor: Radi7 »

Digyl pisze:
16 sty 2019, 21:06
Trzeba zajrzeć do chłodnicy na poważnie, gubi płyn to gubi tak być nie może.
Ja stawiam na chłodnicę, jeszcze na spokojnie dobra latarka światło i obadaj ale jak para leci z pasa przedniego to co jak nie chłodnica?
miałeś rację, chłodnica do wymiany. Właśnie wymieniają...pytanie co dalej? Czy nie będzie tak jak pisałeś, że po wymianie chłodnicy płyn będzie żarł.... :/

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6255
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Napisałem Ci jak sprawdzic, by kolejnej chłodnicy nie wymieniac.

Radi7

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
Auto: Astra 3
Województwo: podlaskie

#18

Nieprzeczytany post autor: Radi7 »

mk5 pisze:
21 sty 2019, 11:10
Napisałem Ci jak sprawdzic, by kolejnej chłodnicy nie wymieniac.
mechanik robi to co ja mogę....chyba wie? stwierdził, że chłodnica do wymiany. Do tego uszczelka intercoolera i czujnik doładowania turbiny bo coś błędy wywala z dawkowaniem paliwa itd. Przekopiuj jeszcze raz bo nie widzę tego co pisałeś co sprawdzić by kolejnej chłodnicy nie wymieniać....

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6255
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Chłodnica mogła sie rozszczelnić z dwu powodów. Pierwszy to sama z siebie, drugi to nadmierne cisnienie w układzie. Podejrzewam ze sama z siebie, ale...Ja zawsze byłem przekonany ze cisnienie nie jest w stanie uszkodzic chłodnicy, ale rozmawiałem z gosciem co naprawia chłodnice i wg niego czesto sie zdarza ze nadmierne cisnienie rozszczelnia chłodnice.
Mozesz obserwowac czy weze nie sa zbyt twarde, ewentualnie zakupic test na zawartosc spalin, jak pisałem wczesniej.

Radi7

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:58
Auto: Astra 3
Województwo: podlaskie

#20

Nieprzeczytany post autor: Radi7 »

mk5 pisze:
21 sty 2019, 11:58
Chłodnica mogła sie rozszczelnić z dwu powodów. Pierwszy to sama z siebie, drugi to nadmierne cisnienie w układzie. Podejrzewam ze sama z siebie, ale...Ja zawsze byłem przekonany ze cisnienie nie jest w stanie uszkodzic chłodnicy, ale rozmawiałem z gosciem co naprawia chłodnice i wg niego czesto sie zdarza ze nadmierne cisnienie rozszczelnia chłodnice.
Mozesz obserwowac czy weze nie sa zbyt twarde, ewentualnie zakupic test na zawartosc spalin, jak pisałem wczesniej.
Odebralem samochód. Co zauważyłem.... Odpala gorzej niz odpalal.... Jak odpalam to tak jakby samochód się zatrzęsie... Po odpaleniu wywala samochls z kluczykiem. Jest to blad ECN 038008 (sprawdzilem metodą gaz-hamulec). Z tego co wyczytałem blad dotyczy podcinania czynnika chlodzacego lub jakas usterka w ukladzie swiec zarowych. Czy mechanik mogl cos zmajstrowac przy wymianie chlodnicy i wymianie uszczelki intetcoolera? I stad ten blad i gorsze odpalanie?

ODPOWIEDZ