Strona 1 z 2

silniki a filtr cząstek stałych

: 24 lip 2008, 7:46
autor: dredi
Szukam Astry H w dieselku 1,7 cdti 100 KM, 2004-2005, byłem wczoraj w salonie opla i miły pan powiedział, że wszystkie diesle mają filtr cząstek stałych. Coś tam mówił, o wypalaniu itd, powiedział też że są filtry bezobsługowe i obsługowe. Chciałem coś sie dowiedzieć na ten temat, tym bardziej, że słyszałem, iż obsługa i serwis są drogie.

: 24 lip 2008, 9:38
autor: Usunięty użytkownik 3235
Na stronie GM faktycznie napisane jest, że wszystkie CDTI mają DPF, ale dopiero od 2007 roku ;) , czyli 1.7 110KM i 125KM mają ten filtr, natomiast ten, którego ty szukasz jeszcze go nie ma :D

W Oplu DPF jest bezobsługowy.

O tym filtrze możesz przeczytać tutaj:
[External Link Removed for Guests]

Na forum:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

: 25 lip 2008, 23:37
autor: Archi-p
[quote="analyzer64"]Na stronie GM faktycznie napisane jest, że wszystkie CDTI mają DPF, ale dopiero od 2007 roku ;) , czyli 1.7 110KM i 125KM mają ten filtr, natomiast ten, którego ty szukasz jeszcze go nie ma :D


Ze niby dopiero od 2007roku???
No nie wiem koledzy.Jestem posiadaczem Asterixa H rocznik 2006 1,9 CDTI o mocy niestety tylko 100 KM.I stwierdzam ,że niestety mam filtr cząstek stałych,gdzyż,ponieważ uległ on awarii jakieś 3 miesiące temu i w serwisie zaśpiewali za to ustrojstwo 6.000 złotych.brrrrrrrrr.

: 25 lip 2008, 23:52
autor: Usunięty użytkownik 3235
Od roku 2007 w silnikach 1.7 CDTI montowano DPF. 1.9 CDTI z tego co wiem już od samego początku miał zakładany ten filtr.

: 26 lip 2008, 15:06
autor: sebisebi
I właśnie taka jest zaleta silnika 1.7 cdti z przed 2007. Brak DPF = brak potencjalnych kosztów w przypadku uszkodzenia tego elementu. A jak napisał kolega Archi-p kosztuje to sporo!!!

: 26 lip 2008, 21:17
autor: joseph
póki co ich brak jest zaletą , do czasu wprowadzenia podatku od normy euro jak u niemców, najgorzej że filtra nie można poprostu wyciąć bo ma czujniki wbudowane, natomiast zaletą tych oplowskich filtrów jest to że są "suche" i nie wymagają dolewki płynu po 500 zł za bańkę co ileśtam kilometrów , jak ktoś myśli że to są drogie filtry to niech sprawdzi ile kosztuje taki DPF w bmw lub mercedesie

: 18 sie 2008, 13:29
autor: dredi
Chłopaki kupiłem własnie astrę h 2004 1,7 101 km i ma w briefie wpisaną norme Euro 4, co by raczej mówiło o tym, ż e jest filtr czastek stałych

: 18 sie 2008, 16:30
autor: solo
Nie masz filtru cząstek stałych Silniki od 2003/2004r spełniają normy Euro4 jeśli chodzi o diesle

: 19 sie 2008, 15:35
autor: jabro
1,7 diesel (80 i 100KM) 1,3 (90KM) spelniaja norme Euro 4 (czyli zielona naklejka za 5€ w co niektorych miastach niemieckich) bez DPF

1,7 diesel po face liftingu (110 i 125KM) i 1,9 (100,120,150KM)maja DPF (przystosowane sa juz podobno pod Euro5)

:roll: np, dolewka plynu w Peugocie koszt 500-800 zl :m

: 26 kwie 2009, 12:22
autor: krzybet
witam.chciałbym podpiąć się pod temat. mam koledzy takie pytanko a mianowicie mam astrę 1,9 cdti 150 KM pytałem tutaj na forum czy moja asterka ma filtr DPF koledzy napisali ze wszystkie astry 1,9 cdti mają ten filtr.wczoraj zerkam na kanale pod autko i okazuje sie ze tam gdzie chyba powinien być ten filtr jest to chyba wypatroszone i zaspawane z powrotem, no i wtyczka oczywiście odłączona wisi gdzieś chyba obok.moje pytanie jest takie czy bez tego filtra DPF autko pracuje normalnie ,czy nie bedę miał większego zużycia paliwa itd. I jakie ewentualnie mogą być niedogodności z tym związane.