Wymiana rozrządu w Z19DT
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 16:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kontakt:
Wymiana rozrządu w Z19DT
Witam szanownych forumowiczów
W sprawie wymiany rozrządu na tym forum napisano wiele, praktycznie opinii co do przebiegu, kiedy nalezy zmienić jest tak wiele ile szanownych uzytkowników. Moja Astra dobija do 103 tyś km i z tego co wiem nie było wymiany rozrządu, więc pora szybko zacząć myśleć o tym. I tutaj mój problem co wymienić, w servisie najchętniej wymienili by pół silnika, stąd moje pytanie czy warto z takim przebiegiem zmieniać pompe wody, czy tylko sam rozrząd, a może przy okazji coś jeszcze?. Autko ma służyć kilka lat więc zamierzam włozyć oryginalne cześci i tutaj drugie pytanie ile śrenio może kosztować koszt robocizny w ASO, z tego co sprawdzałem w kilku rozpiętośc takiej usługi jest bardzo znaczna.
W sprawie wymiany rozrządu na tym forum napisano wiele, praktycznie opinii co do przebiegu, kiedy nalezy zmienić jest tak wiele ile szanownych uzytkowników. Moja Astra dobija do 103 tyś km i z tego co wiem nie było wymiany rozrządu, więc pora szybko zacząć myśleć o tym. I tutaj mój problem co wymienić, w servisie najchętniej wymienili by pół silnika, stąd moje pytanie czy warto z takim przebiegiem zmieniać pompe wody, czy tylko sam rozrząd, a może przy okazji coś jeszcze?. Autko ma służyć kilka lat więc zamierzam włozyć oryginalne cześci i tutaj drugie pytanie ile śrenio może kosztować koszt robocizny w ASO, z tego co sprawdzałem w kilku rozpiętośc takiej usługi jest bardzo znaczna.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2009, 19:18 przez jarusgoral, łącznie zmieniany 1 raz.
- fidykg
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 wrz 2008, 14:53
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 16:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kontakt:
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 15 lip 2008, 22:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 28 sie 2008, 15:09
- Imię: shifter_
- Auto: brak
- Województwo: pomorskie
podepne sie tutaj... ja mam Z17DTH, czyli 1.7 101 KM, bylem w dwoch ASO w Gdansku, powiedzieli ze na 150 tys ale zalecaja tak na 120tys, dla swietego spokoju, dzwonilem jeszcze do ASO w Warszawie i w Poznaniu, wszyscy zgodnie twierdza, ze na 150 tys, a ksiazka (niemiecka) mowi ze na 100 tys nalezy wymienic rozrzad... i kogo tu sluchac? ;/
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 16:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Międzyrzecz
- Kontakt:
Niestety moja ksiazka serwisowa jest w języku niemieckim. Jesli przyjąc iż "Zahnriemen und Spannrolle ersetzen (Zahnriementabelle beachten) " znaczy wymiane paska z rolkami zgadza się jest "alle 150.000km. Niestety nie znam niemieckiego i trudno znalesc w tych słownikach do których mam dostęp tłumaczenie tego słowa. Idąc dalej w temacie Serviceplanu przy przebiegu 80.000 km trzeba wymienić " Getriebeolweschel" natomiast po 120.000 "Keilrippenriemenweschsel". Natomiast co dwa lata wymianie podlega ( z tego co rozszyfrowałem) baterie kluczyka, płyn hamulcowy, zawartość apteczki pierwszej pomocy oraz kontrola karoserii. Jeśli jestem w błędzie prosze o opinie.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 14 lis 2007, 12:24
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Kontakt:
Jeżeli chodzi Z17DTH to faktycznie książka niemiecka mówi o wymianie paska rozrządu po 100.000 km. Jeśli porównywać z informacjami z polskich serwisów to dla mnie bardziej wiarygodna jest książka niemiecka. I w związku z tym ja bezwzględnie wymieniam pasek jak będę miał właśnie 100.000 km. I radzę każdemu zrobić podobnie.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 31 mar 2008, 20:17
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt: