Wymiana rozrządu w Z19DT

Usunięty użytkownik 3235

Re: Wymiana rozrządu w Z19DT

#101

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

wesoł pisze:Tak czy siak trzeba od czasu do czasu kontrolowac rozrzad bo tak tez ujął to GM.
Otóż to, raz na te 10-15kkm, (czy nawet 20kkm jak komuś się nie chce) można zdjąć osłony i ocenić stan paska i napinacza.

W AG wymieniałem rozrząd w listopadzie, minęło prawie 11kkm, więc ściągnę osłony i ocenię w jakim stanie jest wszystko, a brałem oryginał.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#102

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nie slyszalem o wadliwych rozrzadach w oplu i wymienialismy normalnie tak jak ksiazka podawala. Spokonie wytryzmywalo to przeloty pod te 150 tys. Niekiedy ktos pryzjechal z przelotem prawie 170 jak mu zauwazylismy z enie byl rozrzad wymieniony. Producent podaje wyraznie kontrola rozrzadu raz w roku lub co 15 czy 20 tys km. Nie mowie ze trzeba sie tego az tak bardzo trzymac ale polecam co jakies czas zerknac bo w razie jakiejs wadliwej rolki czy pompy wody moze byc bieda. Rolii czy inne elementy wcale nie musza wytryzmac nawet polowy tego rpzewidzianego przelotu. Spro tego sie nawymienialem wiec rozne rzeczy widzialem. czasami jakies partactwo innych mechanikow a czasami jakies inne sprawy. Nawet nieraz bywalo tal ze pasek byl ścinany z jednej strony bo rolka sie skosila i sciagalo go na jedna strone i tak go szlifowalo z ezanim sie ktos pokapowal to prawie polowy paska juz nie bylo.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
GregorGT

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 29 mar 2014, 0:01
Imię: Gregor
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z 19DT
Województwo: dolnośląskie

#103

Nieprzeczytany post autor: GregorGT »

Widzę, że dyskusja się trochę rozkręciła ;) W sumie też zawsze byłem za terminowym, książkowym wymienianiem rozrządu. Wcześniej miałem Golfa 1.9 na pompie i zmieniałem co 90 tys.km - jak mówi książka.
W przypadku Astry zmylił mnie właśnie serwis Fiata (położony blisko mnie), w którym serwisant podał mi interwał 8- tys. km.
Serwis opla podał 150 tys. lub 10 lat(!).
Czyli ostatecznie to jest wyznacznik. Pasek contitecha i rolki ina to chyba najlepsze co mogłem wsadzić i trzeba na tym jeździć ile serwis mówi :) Kolega wesół ma świętą rację.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#104

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Polecam sprawdzenie tak czy siak. Ostatnio zmienialem wujkowi rozrzad i mimo ze poprzednik zmienil rozrzad w sumie nie tak dawno(okolo 60 tys km) to pompa wody miala spory luz bo okolo 4 mm. mimo to nie bylo wyceków plynu chlodzacego ale slady starego wycieku byly. Teraz tez wymienialem w pasku B6 2.0 tdi i tez koles chcial by wymienic komplet. wymieniam i patrze a tu malutki luz na pompie wodnej. Przebieg to ponad 100 tys km. Te silniki maja akurat te same czesci bo ten 2.0 to rozwiercony 1.9. Wymienialem tez w oplach takie graty ze mialy przelot ponad 160 tys i nie bylo luzów ale mialem i takie co nie dociagnely nawet polowy tego i luz wyly rolki i pompa. Duzo do gadania tez ma to jak mocno pasek rozrzadu byl naciagniety.
Jako ciekawostke dodam ze u wujka juz napinacz pokazywal na strzalce ze jest za slabo naciagniety pasek a wyniklo to pewnie z tego ze luz na pompie spowodowal ze paek byl za luzny.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
macko335

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2014, 14:40
Imię: Maciej
Auto: opel astra h
Silnik: x19
Województwo: wielkopolskie

#105

Nieprzeczytany post autor: macko335 »

Witam serdecznie wszystkich jestem tu nowy pare dni temu kupilem astre rok 2006 z silnikiem 1.9cdti.Moje pytanie jest takie jaki silnik mam pod maska 1.9 120km 8v czy 1.9 120km 16v. Pytam dlatego iz chce wymienic rozrzad i nie wiem jaki kupic.Pozdrawiam

Dejf

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:41
Auto: ASTRA H GTC
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie

#106

Nieprzeczytany post autor: Dejf »

Po której stronie masz korek wlewu oleju ? po lewej 8v a po prawej 16v

Awatar użytkownika
macko335

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2014, 14:40
Imię: Maciej
Auto: opel astra h
Silnik: x19
Województwo: wielkopolskie

#107

Nieprzeczytany post autor: macko335 »

Korek znajduje sie od strony rozrządu czyli po lewej

Awatar użytkownika
GregorGT

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 29 mar 2014, 0:01
Imię: Gregor
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z 19DT
Województwo: dolnośląskie

#108

Nieprzeczytany post autor: GregorGT »

W takim razie masz 8V ;)

termin

#109

Nieprzeczytany post autor: termin »

Wracając do interwału wymian rozrządu ...
Miałem w Z19DT wymieniać po 120 tyś ale coś mi się praca silnika nie podobała. Oprócz dzwięków z DM był jakiś inny łomot na zimnym silniku. Mój mechanik powiedział, że do 120 tyś jadę na własne ryzyko, uległem wymieniłem po 90 tyś. Silnik się wyciszył co mnie bardzo cieszy. Ale do sedna jeśli chodzi o nadmierną ostrożność i skracanie przebiegu. Wymieniłem rok wcześniej niż zakładałem Rozrząd z pompą wody do Z19DT u mojego mechanika z robotą to około 550 zł. A więc w moim przypadku za skrócenie przebiegu nadłożyłem jakieś 110 zł. Nie jest to dużo za spokój i wyeliminowanie ryzyka rozwałki. Popatrzcie na to z tej strony w przypadku 1.9 koszty spokoju nie są duże poza ASO.

PS. Poprzedni rozrząd wymieniałem przy zaraz po zakupie autka więc wiem ile przejechał.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#110

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

tak tu kolego masz racje. Jelsi cos sie okazuje ze jest nie tak w rozrzadzie to owszem mozna wymieniac nie ma problemu tez bede sie upieral by wymienci szybciej. Jednakze jak pracowalem w aso opla to nawymienialem sie tych rozrzadów i w 8 zaworowych i 16 i w isuzu i w benzyniakach i nowych i starych autach. W chewroletach sporo tez. Wiekszosc wymieniana po przebiegu takim jak nakazuje ksiazka serwisowa wiec naprawde powiadam generalnie nie trzeba wymieniac szubciej. Po to jest to ustalone na taki interwal by tak robic. Czemu zawsze trzeba po swojemu a nie tak jak ktos tu zadecydowal i ustalil. Ktos kto raczej sie zna na tym a nie byle leszcz.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ