amortyzatory i system ids+

marcin773

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: n.s
Kontakt:

amortyzatory i system ids+

#1

Nieprzeczytany post autor: marcin773 »

Witam wszystkich.Posiadam astre GTC 1.9 cdti 150 KM z systemem ids+.Tylny lewy amortyzator jest kompletnie niesprawny(stuka na wybojach 39% sprawności podczas gdy reszta 79%) prawdopodobnie jakas wada fabryczna.Czy jest możliwe,że przez ten uszkodzony amort. system dostaje jakis błąd i autko nie prowadzi się jak powinno.Drugie pytanko to czy w waszych oplach macie luzy na półosiach na odcinku od przegubu zewnętrznego(koło) do wewnetrznego.Delikatny luz wzdłuż osi oraz delikatny góra-dół.U mnie te luzy występują zarówno na lewej jak i prawej półosi.Czy to normalne w oplach?pozdrawiam.
GTC 1.9cdti 150KM

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

marcin773 pisze:Witam wszystkich.Posiadam astre GTC 1.9 cdti 150 KM z systemem ids+.Tylny lewy amortyzator jest kompletnie niesprawny(stuka na wybojach 39% sprawności podczas gdy reszta 79%) prawdopodobnie jakas wada fabryczna.Czy jest możliwe,że przez ten uszkodzony amort. system dostaje jakis błąd i autko nie prowadzi się jak powinno.
Może tak być że od niesprawnego amortyzatora system wyrzuca błąd. W ogólne jeżeli amortyzatory są niesprawne to auto nie prowadzi się jak powinno.
marcin773 pisze:Drugie pytanko to czy w waszych oplach macie luzy na półosiach na odcinku od przegubu zewnętrznego(koło) do wewnetrznego.Delikatny luz wzdłuż osi oraz delikatny góra-dół.U mnie te luzy występują zarówno na lewej jak i prawej półosi.Czy to normalne w oplach?
Tak to normalne. Nie tylko w Oplach ;)

WujekSam02

Astro-maniak
Posty: 317
Rejestracja: 06 cze 2008, 23:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: WujekSam02 »

marcin773 pisze:ylny lewy amortyzator jest kompletnie niesprawny(stuka na wybojach 39% sprawności podczas gdy reszta 79%) prawdopodobnie jakas wada fabryczna
Zawsze należy wymieniać oba amortyzatory zamontowane na tej samej osi, nawet jeśli tylko jeden był niesprawny!
marcin773 pisze:zy jest możliwe,że przez ten uszkodzony amort. system dostaje jakis błąd i autko nie prowadzi się jak powinno.
MOJE ZDANIE TAK
Niesprawne amortyzatory maja wpływ na każdy aspekt prowadzenia auta. Samochód nie tylko gorzej tłumi nierówności ale też bardzo niepewnie prowadzi się w zakrętach i, co najważniejsze, zdecydowanie gorzej hamuje.

Czym ryzykujesz jeżdżąc z niesprawnymi amortyzatorami?

Przede wszystkim własnym zdrowiem, ale także poważnymi wydatkami. Niesprawny amortyzator może być bezpośrednią przyczyną wielu kosztownych awarii. Pamiętajmy więc, że wyeksploatowane amortyzatory to:

1. Niższa skuteczność hamowania, co w praktyce oznacza dłuższą drogę hamowania.

2. Wyższe ryzyko poślizgu na mokrej nawierzchni.

3. Gorsza skuteczności systemu chroniącego przed blokadą kół (ABS) oraz elektronicznego systemu kontroli stateczności (ESP).

4. Szybsze zmęczenie kierowcy i dłuższy czas reakcji.

5. Przyspieszone zużycie opon i elementów zawieszenia.

6. Pogorszenie się sterowności auta w czasie skrętu lub przy bocznym wietrze.

7. Większe prawdopodobieństwo aquaplaningu przy niższych prędkościach.

8. Gorsza widoczność i oślepianie innych użytkowników dróg.

9. Nie trzymanie się przez holowana przyczepę toru jazdy.

10. Niski komfort jazdy i pogorszenie samopoczucia.

zaczerpnięte na szybko z [External Link Removed for Guests]
WUEJEKSAM02
Megane Coupe Klub Polska Nr 112 :D
Astra Klub Polska :D
ASTRA GTC 1.9 :D

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

marcin773, a jaki masz przebieg, że Ci już te amortyzator(y) zaczęły wysiadać? Osobiście to nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś to wymieniał. Ogólnie system IDS+ uchodzi za mało awaryjny i trwały. Poza tym jeden taki amortyzator to koszt około 1500zł (chyba Sachs je robi :roll: )

Zawsze można zmienić całe zawieszenie na zwykłe, a resztę wyłączyć Tech'em.

marcin773

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: n.s
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marcin773 »

Przebieg 80000Km ale jak kupiłem ten samochód to już było słychać stuki przebieg był 45000Km.Znalazłem taki amor SACHSA za 800 zł bedę go musiał kupic.A co myślicie o tych półosiach czy one mają mieć taki luz o którym pisałem?Dzięki
GTC 1.9cdti 150KM

Cieszyn

Astro-maniak
Posty: 871
Rejestracja: 07 lut 2008, 21:36
Imię: Kamil
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Cieszyn »

Nie wiem, ale jak gadałem z takim kolesiem co ma sklep z częściami do OPLA, to mówił, że nie da rady zamienić amorki ( ids + ) na zwyłe, sprzedali tylko raz ( 4sztuki ) tyh amorków, bo auto było powypadkowe, a tak to to powinno śmigac i śmigać :) Pozdrawiam

Usunięty użytkownik 3235

#7

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

marcin773, tak jak pisałem na początku, występowanie tych luzów, o ile są bardzo delikatne jak mówisz (ale wyczuwalne), jest normalne.

Jeżeli chodzi o samego ids'a to według mnie można go zastąpić zwykłym zawieszeniem, a już na pewno można go deaktywować:
[External Link Removed for Guests]

marcin773

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: n.s
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: marcin773 »

Co masz na myśli mówiąc DEAKTYWOWAĆ.Jeżeli założę nowy amor to będę musiał podpiąć autko pod komputer i coś zresetować?Czy podczas odpięcia klem akumulatora może się zresetować błąd?
GTC 1.9cdti 150KM

Usunięty użytkownik 3235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

marcin773 pisze:Co masz na myśli mówiąc DEAKTYWOWAĆ.
Nawiązałem do tego, że ten cały system można "odłączyć" za pomocą Techa2.

Błędy (chociaż nie wszystkie podobno) znikają same po kilkunastu (chyba 20) uruchomieniach silnika. Nie wiem czy po wymianie amortyzatora nie trzeba będzie jechać na Techa2, bo aż tak dobrze nie znam tego systemu zawieszenia... :roll: Mimo wszystko jeżeli po wymianie amortyzatora wszystko wróci do normy to i tak wolałbym podjechać na komputer i sprawdzić czy nie ma błędów itd.

ODPOWIEDZ