amortyzatory i system ids+
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 mar 2008, 20:15
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: n.s
- Kontakt:
amortyzatory i system ids+
Witam wszystkich.Posiadam astre GTC 1.9 cdti 150 KM z systemem ids+.Tylny lewy amortyzator jest kompletnie niesprawny(stuka na wybojach 39% sprawności podczas gdy reszta 79%) prawdopodobnie jakas wada fabryczna.Czy jest możliwe,że przez ten uszkodzony amort. system dostaje jakis błąd i autko nie prowadzi się jak powinno.Drugie pytanko to czy w waszych oplach macie luzy na półosiach na odcinku od przegubu zewnętrznego(koło) do wewnetrznego.Delikatny luz wzdłuż osi oraz delikatny góra-dół.U mnie te luzy występują zarówno na lewej jak i prawej półosi.Czy to normalne w oplach?pozdrawiam.
GTC 1.9cdti 150KM
Może tak być że od niesprawnego amortyzatora system wyrzuca błąd. W ogólne jeżeli amortyzatory są niesprawne to auto nie prowadzi się jak powinno.marcin773 pisze:Witam wszystkich.Posiadam astre GTC 1.9 cdti 150 KM z systemem ids+.Tylny lewy amortyzator jest kompletnie niesprawny(stuka na wybojach 39% sprawności podczas gdy reszta 79%) prawdopodobnie jakas wada fabryczna.Czy jest możliwe,że przez ten uszkodzony amort. system dostaje jakis błąd i autko nie prowadzi się jak powinno.
Tak to normalne. Nie tylko w Oplachmarcin773 pisze:Drugie pytanko to czy w waszych oplach macie luzy na półosiach na odcinku od przegubu zewnętrznego(koło) do wewnetrznego.Delikatny luz wzdłuż osi oraz delikatny góra-dół.U mnie te luzy występują zarówno na lewej jak i prawej półosi.Czy to normalne w oplach?
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 06 cze 2008, 23:15
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Zawsze należy wymieniać oba amortyzatory zamontowane na tej samej osi, nawet jeśli tylko jeden był niesprawny!marcin773 pisze:ylny lewy amortyzator jest kompletnie niesprawny(stuka na wybojach 39% sprawności podczas gdy reszta 79%) prawdopodobnie jakas wada fabryczna
MOJE ZDANIE TAKmarcin773 pisze:zy jest możliwe,że przez ten uszkodzony amort. system dostaje jakis błąd i autko nie prowadzi się jak powinno.
Niesprawne amortyzatory maja wpływ na każdy aspekt prowadzenia auta. Samochód nie tylko gorzej tłumi nierówności ale też bardzo niepewnie prowadzi się w zakrętach i, co najważniejsze, zdecydowanie gorzej hamuje.
Czym ryzykujesz jeżdżąc z niesprawnymi amortyzatorami?
Przede wszystkim własnym zdrowiem, ale także poważnymi wydatkami. Niesprawny amortyzator może być bezpośrednią przyczyną wielu kosztownych awarii. Pamiętajmy więc, że wyeksploatowane amortyzatory to:
1. Niższa skuteczność hamowania, co w praktyce oznacza dłuższą drogę hamowania.
2. Wyższe ryzyko poślizgu na mokrej nawierzchni.
3. Gorsza skuteczności systemu chroniącego przed blokadą kół (ABS) oraz elektronicznego systemu kontroli stateczności (ESP).
4. Szybsze zmęczenie kierowcy i dłuższy czas reakcji.
5. Przyspieszone zużycie opon i elementów zawieszenia.
6. Pogorszenie się sterowności auta w czasie skrętu lub przy bocznym wietrze.
7. Większe prawdopodobieństwo aquaplaningu przy niższych prędkościach.
8. Gorsza widoczność i oślepianie innych użytkowników dróg.
9. Nie trzymanie się przez holowana przyczepę toru jazdy.
10. Niski komfort jazdy i pogorszenie samopoczucia.
zaczerpnięte na szybko z [External Link Removed for Guests]
WUEJEKSAM02
Megane Coupe Klub Polska Nr 112
Astra Klub Polska
ASTRA GTC 1.9
Megane Coupe Klub Polska Nr 112
Astra Klub Polska
ASTRA GTC 1.9
marcin773, a jaki masz przebieg, że Ci już te amortyzator(y) zaczęły wysiadać? Osobiście to nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś to wymieniał. Ogólnie system IDS+ uchodzi za mało awaryjny i trwały. Poza tym jeden taki amortyzator to koszt około 1500zł (chyba Sachs je robi )
Zawsze można zmienić całe zawieszenie na zwykłe, a resztę wyłączyć Tech'em.
Zawsze można zmienić całe zawieszenie na zwykłe, a resztę wyłączyć Tech'em.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 mar 2008, 20:15
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: n.s
- Kontakt:
-
- Posty: 871
- Rejestracja: 07 lut 2008, 21:36
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 03 mar 2008, 20:15
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: n.s
- Kontakt:
Nawiązałem do tego, że ten cały system można "odłączyć" za pomocą Techa2.marcin773 pisze:Co masz na myśli mówiąc DEAKTYWOWAĆ.
Błędy (chociaż nie wszystkie podobno) znikają same po kilkunastu (chyba 20) uruchomieniach silnika. Nie wiem czy po wymianie amortyzatora nie trzeba będzie jechać na Techa2, bo aż tak dobrze nie znam tego systemu zawieszenia... Mimo wszystko jeżeli po wymianie amortyzatora wszystko wróci do normy to i tak wolałbym podjechać na komputer i sprawdzić czy nie ma błędów itd.