[1.7 CDTI] po wymianie filtra paliwa wzrosło spalanie.

chriss2

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2008, 7:17
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa Yelonki
Kontakt:

[1.7 CDTI] po wymianie filtra paliwa wzrosło spalanie.

#1

Nieprzeczytany post autor: chriss2 »

Witam wszystkich

otóż pokusiłem się o własnoręczną wymianę filtra paliwa oraz filtra powietrza. Stare filtry zwłaszcza paliwa był czarny w połowie i chyba kwalifikował się już do wymiany.
Doszedłem do wniosku, że chyba pora to zrobić bo samochód jest mułowaty... aby ruszyć na śiwtłach dotrzymując kroku focusowi, czy toyocie (diesle) trzeba kręcić obroty do ponad 3 tys... to moj pierwszy taki silnik więc nie mam pojęcia swoją drogą czy tak powinno być czy nie...

Po wymianie filtra paliwa zaobserwowałem zwiększone spalanie (mniej więcej średnio o około 1-1,5 L/100km). W mieście zaczeło mi średnio wychodzić 8,5-9 L a wcześniej 7-8.
Zaczołem się zastanawiać ze może źle wymieniłem ten filtr. Niby dwie uszczelki założyłem - śrubę dokręciłem ale może hymmm dogóry nogami założyłem nie mam pojęcia.

Po kilku dniach pojawił się błąd, śilnik stracił moc - po chwili odzyskał.
Kod błędu ECN050074 - jednak nie ma go w spisie błędów.


Może ktoś spotkał się z takim problemem.


dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 gru 2008, 22:15 przez chriss2, łącznie zmieniany 2 razy.

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

chriss2 pisze:Kod błędu ECN050074 - jednak nie ma go w spisie błędów.
Opis tego błędu jest spisie jak najbardziej:
P0500 vehicle speed signal is not in setpoint range B-023
P0500 distance frequency (employer) error (comes from ABS unit)

Więcej o błędach znajdziesz tutaj:
[External Link Removed for Guests]


Tylko zużycie paliwa wzrosło, czy może auto gorzej przyspiesza, głośniej pracuje? Może to DPF się wypala (jeżeli auto masz po 2007 roku, bo przed w tych silnikach tego filtra nie było) :roll:

chriss2

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2008, 7:17
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa Yelonki
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: chriss2 »

gorzej przyspiesza ale to nie po wymianie filtrów... już wczesniej dało się odczuć słaba dynamikę samochodu mniej więcej do 2 tys obrotów.

Auto jest z 2005 roku silnik 1.7 CDTI 100 KM

Wczoraj sprawdziłem ten filtr paliwa i okazalo się, ze po wyłaczeniu silnika cos w nim lekko syczy. Odkrecilem pokrywe filtra, wyciągnełem filtr, sprawdzielm uszczelki i wszystko wyglada jakby bylo ok. Tylko jakos tak duzo paliwa w nim bylo no i to syczenie jakby probowal zasysac powietrze.

A nie wiem czy to ma znaczenie ale po odkreceniu korka wlewu paliwa bylo tez slyszec sykniecie....

Czy to wszystko to normalne objawy....??

Co do wzrostu spalania to na jedynce przy prownym przyspieszaniu spalanie ok - srednio okolo 2-5 l/100, na II wzrasta przy takim samym tempie do 20-25 l/100 km.

Może rozkalibował sie komputer przy wymianie filtra...??

geoadams

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: SPALDING
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: geoadams »

chriss2 pisze:gorzej przyspiesza ale to nie po wymianie filtrów... już wczesniej dało się odczuć słaba dynamikę samochodu mniej więcej do 2 tys obrotów.

Auto jest z 2005 roku silnik 1.7 CDTI 100 KM

Wczoraj sprawdziłem ten filtr paliwa i okazalo się, ze po wyłaczeniu silnika cos w nim lekko syczy. Odkrecilem pokrywe filtra, wyciągnełem filtr, sprawdzielm uszczelki i wszystko wyglada jakby bylo ok. Tylko jakos tak duzo paliwa w nim bylo no i to syczenie jakby probowal zasysac powietrze.

A nie wiem czy to ma znaczenie ale po odkreceniu korka wlewu paliwa bylo tez slyszec sykniecie....

Czy to wszystko to normalne objawy....??
Siemka chriss
no co do paliwa to normalny objaw wiadomo ciecz paruje zwlaszcza petrol i raczej sie tym nie martw napewno w korku jest jakis odpowietrznik i reguluje to zeby ci paliwo nie odparywowalo , a co do filtra to zmienialem go rownierz i jest ok ,jedynie co syczy to zbiornik z plynem chlodzacym ma zaworek ktory regoluje w ukladzie chlodzenia cisnienie a zmylilo cie to napewno bo znajduje sie tuz obok filtra paliwa ,ze spadkiem mocy to musisz na kompie obadac i poczytac wiecej postow na forum jest tego dosc duzo opisane
POZDRO
Co do wzrostu spalania to na jedynce przy prownym przyspieszaniu spalanie ok - srednio okolo 2-5 l/100, na II wzrasta przy takim samym tempie do 20-25 l/100 km.
Może rozkalibował sie komputer przy wymianie filtra...??
Ostatnio zmieniony 22 gru 2008, 14:48 przez geoadams, łącznie zmieniany 2 razy.

joseph

Astro-maniak
Posty: 492
Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: joseph »

a jak to spalanie mierzysz i porównujesz ?

ps być może jakiś paproch wpadł i się zassał jak wymieniałeś filtr ?
[External Link Removed for Guests]

kubik_cdti

Astro-maniak
Posty: 395
Rejestracja: 24 lis 2007, 23:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: kubik_cdti »

Spalanie chwilowe chodzi.A czy kolego bierzesz pod uwage pore roku? :lol:
Pozdr.
[External Link Removed for Guests]

Bixenony tańczą tańczą tańczą tańczą tańczą tańcza tańczą tańczą Bixenony

ODPOWIEDZ