1.7 CDTI zawory dolotowe turbo.
- daffsm
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2007, 13:50
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ozimek
- Kontakt:
1.7 CDTI zawory dolotowe turbo.
Witam
Czy jest różnica w zaworkach dolotowych turbo w różnych konstrukcjach silnika 1,7 CDTI ?
Rok temu zaraz po zakupie asterki, czyli przy 1500 km ułamały się zaworki dolotowe do turbo. Po wymianie wydawało mi się, że asterka już nie zbiera się jak wcześniej, ale na techu w różnych serwisach wszyscy mówili, że jest ok. Teraz moja asterka jest w serwisie po spotkaniu z A5 na naprawach blacharsko-lakierniczo-mechanicznych i okazało się, że muszę dłużej czekać na naprawę bo panowie z serwisu zamówili części po VIN i okazało się, że nie pasują chłodnice i IC. Zamawiałem 1,7 110km czyli silnik DTJ (za taki zapłaciłem), a zapakowali mi prawdopodobnie 1,7 125 km czyli DTR - taki zresztą mam opis na silniku i wpis w książce. Moc sprawdzę dopiero jak odzyskam samochód i podjadę na hamownie. I teraz nasuwa się moje pytanie czy czasem panowie z serwisu na samym początku nie wymienili mi zaworków od słabszej wersji i to powoduje mniejszą wydajność turbo ?
I tak przy okazji wie może ktoś czy jest możliwość sprawdzenia historii samochodu od momentu produkcji do momentu odbioru przez klienta ?
Czy jest różnica w zaworkach dolotowych turbo w różnych konstrukcjach silnika 1,7 CDTI ?
Rok temu zaraz po zakupie asterki, czyli przy 1500 km ułamały się zaworki dolotowe do turbo. Po wymianie wydawało mi się, że asterka już nie zbiera się jak wcześniej, ale na techu w różnych serwisach wszyscy mówili, że jest ok. Teraz moja asterka jest w serwisie po spotkaniu z A5 na naprawach blacharsko-lakierniczo-mechanicznych i okazało się, że muszę dłużej czekać na naprawę bo panowie z serwisu zamówili części po VIN i okazało się, że nie pasują chłodnice i IC. Zamawiałem 1,7 110km czyli silnik DTJ (za taki zapłaciłem), a zapakowali mi prawdopodobnie 1,7 125 km czyli DTR - taki zresztą mam opis na silniku i wpis w książce. Moc sprawdzę dopiero jak odzyskam samochód i podjadę na hamownie. I teraz nasuwa się moje pytanie czy czasem panowie z serwisu na samym początku nie wymienili mi zaworków od słabszej wersji i to powoduje mniejszą wydajność turbo ?
I tak przy okazji wie może ktoś czy jest możliwość sprawdzenia historii samochodu od momentu produkcji do momentu odbioru przez klienta ?
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 15:35 przez daffsm, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli auto było regularnie servisowane w serwisie ASO to istnieje możliwość wglądu.. czy tam wydruku wszystkich dokonanych napraw czy wymian
z tego co się orientuję to... w bazie danych taka historia auta jest przechowywana do 7 lat wstecz...
najlepiej jedź i się dowiedz kto jak kto, ale w serwisie powinni wiedzieć
no chyba, że do najbliższego masz ze 100 km
z tego co się orientuję to... w bazie danych taka historia auta jest przechowywana do 7 lat wstecz...
najlepiej jedź i się dowiedz kto jak kto, ale w serwisie powinni wiedzieć
no chyba, że do najbliższego masz ze 100 km
- daffsm
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2007, 13:50
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ozimek
- Kontakt:
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- daffsm
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2007, 13:50
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ozimek
- Kontakt:
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
-
- Posty: 452
- Rejestracja: 15 sty 2008, 22:59
- Imię: Jacek
- Auto: Astra J GTC; Astra H
- Silnik: 1,6LET; 1,7 DTH
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
- daffsm
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2007, 13:50
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ozimek
- Kontakt:
opisywałem to w poście "Problem po wizycie w ASO" - tak zostałem poinformowany przez serwisanta ASO, to jest taka mała czarna plastikowa część łącząca wężyk z czymś tam. Nie znam się dokładnie, umiejscowione to jest z tyłu silnika od strony kabiny. Ta czarna część była w rodzaju takiej zwężki.joseph pisze:co rozumiesz przez "zawory dolotowe turbo" ? ,
w cdti są zawory sterujące/regulujace, a przez dolotowe określa się rury/przewody
Raczej nie sądzę żeby musiano ten plastik adaptować techem, ale oczywiście mogę się mylićjoseph pisze:jest jeszcze jeden fakt: założenie odpowiedniej i pasującej części to jedno a jej adaptacja techem do ECU to drugie,
-
- Posty: 492
- Rejestracja: 22 lut 2007, 19:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
to jest elektorozawór sterujący podciśnieniem które wysterowuje łopatki turbosprężarki podcisnieniem z vacuupompy, schowany za silnikiem - to się nie mogło ułamać chyba że silnik wyskoczył z sanek i przywalił w ścianę karoserii lub ktoś grzebał tam łomem
wracając do pytania - teoretycznie jakby założyli taki elektrozawór o innej charakterystyce to będzie inaczej sterował turbiną /w teorii/. Z tego co pamiętam to nie adoptuje się go techem w 1.7 cdti.
Kiedyś sprawdzałem że nie występują /piszę z pamięci/ takie zawory w różnych wersjach dla dth/dtl/dtj/dtr wersjach ale lepiej to sprawdź w ASO lub u kogoś kto ma opel epc lub opel tis.
czy nie możesz sprawdzić vmax oraz 0-100 stoperem i porównać ?
wracając do pytania - teoretycznie jakby założyli taki elektrozawór o innej charakterystyce to będzie inaczej sterował turbiną /w teorii/. Z tego co pamiętam to nie adoptuje się go techem w 1.7 cdti.
Kiedyś sprawdzałem że nie występują /piszę z pamięci/ takie zawory w różnych wersjach dla dth/dtl/dtj/dtr wersjach ale lepiej to sprawdź w ASO lub u kogoś kto ma opel epc lub opel tis.
czy nie możesz sprawdzić vmax oraz 0-100 stoperem i porównać ?
[External Link Removed for Guests]
- daffsm
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2007, 13:50
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ozimek
- Kontakt:
joseph - mam wielki szacunek do twojej wiedzy i pomocy jakiej udzielasz na tym forum i tak naprawdę bardzo liczyłem na twoje zaangażowanie, ale uwierz mi naprawdę miałem tą część w ręce, goście z serwisu też nie mogli się nadziwić i ich pierwsze pytanie brzmiało czy coś nie mieszałem pod maską. Poza tym widziałem na podglądzie kamery jak serwisant męczył się na hali z diagnozą uszkodzenia prze z 1,5 h zanim dotarł, że to jest przyczyną pojawienia się kontrolki z kluczykiem (łomu do diagnozy nie używał).joseph pisze:to jest elektorozawór sterujący podciśnieniem które wysterowuje łopatki turbosprężarki podcisnieniem z vacuupompy, schowany za silnikiem - to się nie mogło ułamać chyba że silnik wyskoczył z sanek i przywalił w ścianę karoserii lub ktoś grzebał tam łomem
Przyznam, że teraz to mnie przeraziłeś, naprawdę mocno zacząłem się zastanawiać co ten samochód przeszedł zanim dotarł w moje ręce jako nówka z salonu, dla tego właśnie pytałem też, czy jest jakaś możliwość sprawdzenia co się działo z samochodem między produkcją a salonem sprzedaży. Sam fakt zamontowania innego silnika niż zamawiałem jest bardzo zastanawiający.
Teoretycznie mogę jak tylko dostanę go z powrotem z serwisu. Mam nadzieję, że wyrobią się do końca przyszłego tygodnia. Dodatkowo mam w planach pojawienie się w hamowni.joseph pisze:czy nie możesz sprawdzić vmax oraz 0-100 stoperem i porównać ?
Dzięki za informację o elektrozaworach przynajmniej nie wyjdę na idiotę w serwisie co nie wiadomo co chce od życia i czepia się nie wiadomo czego.