Szarpanie podczas jazdy, Astra H 1.3 90KM
- kempczykwwl
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lip 2017, 23:56
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z13DTH
- Województwo: mazowieckie
Szarpanie podczas jazdy, Astra H 1.3 90KM
Witam u Mnie to szarpanie występuje pomiędzy 1700 a 2000 obr. Na zimnym silniku nie występuje tylko na ciepłym. Błędy sczytałem P0403, P0638, P0030. Ten ostatni podejrzewam że nie ma nic wspólnego. Największym winowajcą myślę że jest EGR ale auto oprócz tego szarpania śmiga bez problemu. Jeden z klubowiczów napisał że pomogła wymiana samej cewki. Czy ktoś jeszcze próbował? A może ktoś miał identyczne błędy i okazało się być coś innego?? Pozdrawiam Łukasz
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 22 paź 2015, 19:07
- Imię: jacek
- Auto: astra h
- Silnik: Z13
- Województwo: śląskie
Witam . W tym temacie mogę jedynie powiedzieć co sam zrobiłem z w/w problemem. A, mianowicie wina jest po stronie zacinajacego sie egr, i jeśli cewka jest słabsza to zaczyna się szarpanie silnika. Ja zrobiłem tak: wyjac akumulator i gumowy przewód dolotu by było miejsce. Odkrecilem cewkę egr (3 śruby). W samym egr palcem wyczulem zacinanie się a , czasem Grzybek nie wracał na swoje miejsce . Użyłem oleju w sprayu do broni Brunox (antynagarowy i odporny na temperaturę) obfibie psikajac do środka. Ruszalem "grzybkiem" lekko go obracajac, aż przestało się zacinać i sprawnie chodziło. W/w oleju napsikalem ile wlezie też do cewki, ruszając bolcem, aż było delikatne chlupotanie. odstawiłem na trochę by nadmiar wypłynął. Jeszcze raz rozruszalem egr i cewkę i zmontowalem wszystko kupy. To było w marcu 2017 r. Od tej pory szarpanie już się nie pojawiło. Koszt oleju Brunox, w sklepie z bronią to ok 32 zł. Oczywiście każdy robi jak uważa i na własną odpowiedzialność . Mi się udało .
Pozdrawiam Jacek
Pozdrawiam Jacek
Ostatnio zmieniony 17 lip 2017, 10:05 przez jacol222, łącznie zmieniany 1 raz.
- ProwadzeWKasku
- Posty: 258
- Rejestracja: 15 paź 2012, 22:03
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 8V
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Jesteś w stanie zrobić poradnik ze zdjęciami krok po kroku? Myślę, że sam jesteś trochę ciekawy jak sytuacja obecnie wygląda przy egr i cewce. Bardzo bym chciał spróbować zrobić tak jak opisałeś, ale nie wiem czy sobie poradzę, a po zdjęciach łatwiej byłoby to ocenić i się za to zabraćjacol222 pisze:QR_BBPOST Witam . W tym temacie mogę jedynie powiedzieć co sam zrobiłem z w/w problemem. A, mianowicie wina jest po stronie zacinajacego sie egr, i jeśli cewka jest słabsza to zaczyna się szarpanie silnika. Ja zrobiłem tak: wyjac akumulator i gumowy przewód dolotu by było miejsce. Odkrecilem cewkę egr (3 śruby). W samym egr palcem wyczulem zacinanie się a , czasem Grzybek nie wracał na swoje miejsce . Użyłem oleju w sprayu do broni Brunox (antynagarowy i odporny na temperaturę) obfibie psikajac do środka. Ruszalem "grzybkiem" lekko go obracajac, aż przestało się zacinać i sprawnie chodziło. W/w oleju napsikalem ile wlezie też do cewki, ruszając bolcem, aż było delikatne chlupotanie. odstawiłem na trochę by nadmiar wypłynął. Jeszcze raz rozruszalem egr i cewkę i zmontowalem wszystko kupy. To było w marcu 2017 r. Od tej pory szarpanie już się nie pojawiło. Koszt oleju Brunox, w sklepie z bronią to ok 32 zł. Oczywiście każdy robi jak uważa i na własną odpowiedzialność . Mi się udało .
Pozdrawiam Jacek
[External Link Removed for Guests]
- Siapa89
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lut 2021, 0:16
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra H
- Silnik: Z13DTH
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
Witam
Mam ten sam problem z szarpanoiem ale nie zależnie od temperatury, EGR usunięty a problem pozostał.
Mam ten sam problem z szarpanoiem ale nie zależnie od temperatury, EGR usunięty a problem pozostał.
- Lukasss
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 lip 2021, 17:33
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z13DTH
- Rocznik: 2007
- Województwo: podkarpackie
Ja rozwiazalem temat szarpamia po ponad roku . Auto tescia szarpalo w zakresach 1000-2500 obrotow silnika przy lekkim dodawaniu gazu. Problem wystepowal tylko w temperaturach otoczenia powyzej +5 stopni .
U mnie pomoglo odlaczenie cewki od zaworu egr i pozostawieniem jej nadal podpietej do wtyczki . Na Ecu pokazuje blad EGR ale check engine nie wyskakuje . Szarpania nie ma , przejechane 1000 km i nic nie drygnie nawet przy dodawaniu gazu. Zaslepie egr na stale a cewke dla swietego spokoju zostawie odczepiona od zaworu . W koncu frajda z jazdy wczesniej, filtr powietrza, paliwa, sondy lambda, czujnik cisnienia doladowania bylo wszystko wymienione i nic nie pomoglo , dopiero ostatni demontaz cewki pomogl mam nadzieje ze nie przechwale wyczynu i szarpanie nie wroci
U mnie pomoglo odlaczenie cewki od zaworu egr i pozostawieniem jej nadal podpietej do wtyczki . Na Ecu pokazuje blad EGR ale check engine nie wyskakuje . Szarpania nie ma , przejechane 1000 km i nic nie drygnie nawet przy dodawaniu gazu. Zaslepie egr na stale a cewke dla swietego spokoju zostawie odczepiona od zaworu . W koncu frajda z jazdy wczesniej, filtr powietrza, paliwa, sondy lambda, czujnik cisnienia doladowania bylo wszystko wymienione i nic nie pomoglo , dopiero ostatni demontaz cewki pomogl mam nadzieje ze nie przechwale wyczynu i szarpanie nie wroci
- Doro87
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2022, 21:34
- Imię: Dorian
- Auto: Astra H
- Silnik: Z13DTH
- Rocznik: 2010
- Województwo: dolnośląskie
Witam,
Z13DTH 2009r. 255k
Koledzy co może być nie tak z nowym, tanim EGRem?! Na starym pojawialo się sporadyczne szarpnięcie przy 1900rpm. Po założeniu nowej taniochy dramat od 1500rpm do 2500rpm przy ledwo dodawaniu gazu szarpie strasznie. Poza tym wszystko hula, ciągnie ładnie z dołu, pedał w podłogę i się nie zająknie. Filtr paliwa 2 miesięczny, nowe wężyki podcisnienia. Próbowałem starą cewkę do nowego EGR, tłoczek w starej wysuwa się na 6mm, w nowej na niecałe 5. Sprawdzane wpięte po odpaleniu nowa stawia większy opór, nie robi to jednak różnicy objawy nie ustępują.
Tak samo szarpie na nowej jak i starej cewce.
Dodano po 8 godzinach 33 minutach 53 sekundach:
Na włączonej klimie szarpanie znika. Czeski film
Z13DTH 2009r. 255k
Koledzy co może być nie tak z nowym, tanim EGRem?! Na starym pojawialo się sporadyczne szarpnięcie przy 1900rpm. Po założeniu nowej taniochy dramat od 1500rpm do 2500rpm przy ledwo dodawaniu gazu szarpie strasznie. Poza tym wszystko hula, ciągnie ładnie z dołu, pedał w podłogę i się nie zająknie. Filtr paliwa 2 miesięczny, nowe wężyki podcisnienia. Próbowałem starą cewkę do nowego EGR, tłoczek w starej wysuwa się na 6mm, w nowej na niecałe 5. Sprawdzane wpięte po odpaleniu nowa stawia większy opór, nie robi to jednak różnicy objawy nie ustępują.
Tak samo szarpie na nowej jak i starej cewce.
Dodano po 8 godzinach 33 minutach 53 sekundach:
Na włączonej klimie szarpanie znika. Czeski film
- Doro87
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2022, 21:34
- Imię: Dorian
- Auto: Astra H
- Silnik: Z13DTH
- Rocznik: 2010
- Województwo: dolnośląskie
Dzis wyjechał kolektor ssący do czyszczenia, bałagan straszny w środku, doloty do głowicy też cienko (auto 90% krótkie trasy). Do tego zamiast EGR taniochay wjechał stary wyczyszczony. Poskładane i jedzie elegancko, inaczej oddaje moc bardziej liniowo (wczesniej kolo 2200rpm był strzał), nie szarpie (zobaczymy jak pojeżdżę więcej). Zupełnie inne auto.
Kolektor to co grubsze wyskrobane, potem potraktowany pianką do kominkow z Castoramy i myjka ciśnieniowa.
Kolektor to co grubsze wyskrobane, potem potraktowany pianką do kominkow z Castoramy i myjka ciśnieniowa.