Skutki lania złego paliwa
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Skutki lania złego paliwa
Nie ma co popadać w paranoję z paliwem.
Po prostu nie zalewać wynalazków od rysia z tira oraz z dziwnych stacji w lesie z jednym dystrybutorem
Ja zalewam czasami droższe czasami normalne paliwko. W eksploatacji nie zauważyłem różnicy.
Po prostu nie zalewać wynalazków od rysia z tira oraz z dziwnych stacji w lesie z jednym dystrybutorem
Ja zalewam czasami droższe czasami normalne paliwko. W eksploatacji nie zauważyłem różnicy.
Astra H 1.7DTH
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 14 sty 2011, 10:47
- Imię: Piotrek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: z17DTH
- Województwo: lubelskie
od zawsze zalewany tylko bo ultimate, shell vpower diesel i ostatecznie orlen verva. nigdy zadnych problemow z odpalaniem, wtryskami,trubina. ogien w tloki i do przodu
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 sty 2011, 20:25
- Imię: Tomasz
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: 1.9 CDTI
- Województwo: śląskie
Ja również nalewam tylko "dobry" ON, najczęściej Statoil Diesel Gold (choć nigdy nie wiadomo co się nalewa). Przez ostatnie 8 miesięcy nie nalałem nic innego do baku jak Golda, miałem chyba farta, że tam gdzie się znajdowałem była ta stacja . Przez ten czas nie miałem żadnego problemu z silnikiem, tylko odpalać i jechać. Pozdr
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 07 kwie 2011, 16:14
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP 90KM
- Lokalizacja: Warszawa
Nawet na najdroższym ON zdarza się zatrzeć pompę paliwa w nowoczesnym dieselu itp. paliwo bezsiarkowe jest mniej smarne a dodatki smarnościowe są zalewane do ON na oko w stylu: lej wodę, syp piach - nie żałuj materiału
Kilku moich znajomych zaczęło regularnie używać tego dodatku - do nabycia w Wa-wie za niewielkie pieniądze (starcza na 5 pełnych tankowań):
[External Link Removed for Guests] nadaje się do najnowszych dieseli nawet z DPF i nie jest to zwykły cetan boost itp ale kompleksowy dodatek, który działa w odróżnieniu od masówki ze stacji paliw opartych głównie na benzynie...
Przed regularnym używaniem tego koncentratu polecam mycie układu paliwowego BG 244:
[External Link Removed for Guests]
i będziecie mieć spokój z dieselami, DPF itd..
Dokładnie taką kurację zafundowałem mojemu ojcu w Toyocie D4D i nie może się teraz nadziwić jak cudnie chodzi autko, nie dymi, świetnie się wkręca, mniej pali itd... a przecież zawsze lał najdroższego ON, kupował dodatki itp. i przebieg miał 80kkm tylko
ps. przy stosowaniu BG244 po sporym przebiegu - lepiej wykonać to (wyjeździć jeden cały zbiornik z tym dodatkiem do ON) przed planowaną wymianą oleju silnikowego - sporo syfu potrafi zejść podczas płukania i szkoda od razu nowy olej brudzić.
Kilku moich znajomych zaczęło regularnie używać tego dodatku - do nabycia w Wa-wie za niewielkie pieniądze (starcza na 5 pełnych tankowań):
[External Link Removed for Guests] nadaje się do najnowszych dieseli nawet z DPF i nie jest to zwykły cetan boost itp ale kompleksowy dodatek, który działa w odróżnieniu od masówki ze stacji paliw opartych głównie na benzynie...
Przed regularnym używaniem tego koncentratu polecam mycie układu paliwowego BG 244:
[External Link Removed for Guests]
i będziecie mieć spokój z dieselami, DPF itd..
Dokładnie taką kurację zafundowałem mojemu ojcu w Toyocie D4D i nie może się teraz nadziwić jak cudnie chodzi autko, nie dymi, świetnie się wkręca, mniej pali itd... a przecież zawsze lał najdroższego ON, kupował dodatki itp. i przebieg miał 80kkm tylko
ps. przy stosowaniu BG244 po sporym przebiegu - lepiej wykonać to (wyjeździć jeden cały zbiornik z tym dodatkiem do ON) przed planowaną wymianą oleju silnikowego - sporo syfu potrafi zejść podczas płukania i szkoda od razu nowy olej brudzić.
Pozdrawiam serdecznie..
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21 maja 2011, 22:31
- Imię: Adriana
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1.7 CDTI
Właśnie odebrałam swoje autko. Po wymianie turbiny wszystko wróciło do normy. Dziękuję za cenne rady dotyczące "ulepszaczy" do paliwa.
PS Piotrze - adminie, mam nadzieję, że z oczami już wszystko w porządku
Pozdrawiam.
PS Piotrze - adminie, mam nadzieję, że z oczami już wszystko w porządku
Pozdrawiam.
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
- Imię: Waldemar
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 DTH
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
W przypadku tankowania ulepszonego oleju napędowego często piszecie że auto potem gorzej chodzi , i wszystko się zgadza , po takim tankowaniu sprawdzamy jak auto się zbiera , no i w palnik wkładamy dzięki temu rośnie temperatura spalin bardziej niż przy zwykłym paliwie , co wtedy robi ECU ano obcina dawkę wtryskiwanego paliwa , po co a po to żeby tłoki przez wydech nie popłynęły .
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 14 sty 2011, 9:37
- Imię: Zdzisław
- Auto: Zafira B
- Silnik: A17DTR
- Lokalizacja: Gierałtowice
A to było tak proste do wytłumaczenia W moim wypadku tankowanie lepszego paliwa (BP Ultimate) skutkuje mniejszym spożyciem mojej Zośki 1.7 i to prawie o 1 litr w porównaniu z zwykłą ropą (też BP). Dodam jeszcze że w 99% tankuję na jednej stacji.waldzior pisze:W przypadku tankowania ulepszonego oleju napędowego często piszecie że auto potem gorzej chodzi , i wszystko się zgadza , po takim tankowaniu sprawdzamy jak auto się zbiera , no i w palnik wkładamy dzięki temu rośnie temperatura spalin bardziej niż przy zwykłym paliwie , co wtedy robi ECU ano obcina dawkę wtryskiwanego paliwa , po co a po to żeby tłoki przez wydech nie popłynęły .
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 22 sty 2011, 14:48
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra GTC Eco-FLex
- Silnik: 2009 Z17DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Tydzien temu zatankowałem sie na stacji Lotos na którym przeważnie sie tankuje ... po około 300 km silnik zaczał jakos dziwnie pracować , troche jakby głośniej, na światłach zauważyłem ze chwilowe spalanie spada nawet do 0,2 ... po czym podskoczyło do 0,5 - 0,6 i tak zostało .... jeździłem tak parę dni , wysiadając z samochodu usłyszałem dziwne cykanie , jak wskazówka zegarka analogowego ,cyk cyk cyk ... nie wiem czy to wtrysk ??? wczoraj na tej samej stacji zatankował droższe o 20 gr, paliwo po przejechaniu 200 km wszystko wróciło do stanu normalnego ... Niestety , to było ostatnie moje tankowanie na tej stacji ,
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 16 sty 2011, 19:03
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,7DTR
- Województwo: mazowieckie
kilka razy to samo mnie spotkało-czyli cykanie i bardzo niskie chwilowe spalanie,ale ja nie wiązałem tego z paliwem -tankuję na Shell lub BP.Ostatnio zauważyłem,że cykanie pojawia się ok 100 km przed wypalaniem DPF,skoro masz podobne objawy do moich przy takim samym silniku to może ten typ tak maOrbit pisze:Tydzien temu zatankowałem sie na stacji Lotos na którym przeważnie sie tankuje ... po około 300 km silnik zaczał jakos dziwnie pracować , troche jakby głośniej, na światłach zauważyłem ze chwilowe spalanie spada nawet do 0,2 ... po czym podskoczyło do 0,5 - 0,6 i tak zostało .... jeździłem tak parę dni , wysiadając z samochodu usłyszałem dziwne cykanie , jak wskazówka zegarka analogowego ,cyk cyk cyk ... nie wiem czy to wtrysk ??? wczoraj na tej samej stacji zatankował droższe o 20 gr, paliwo po przejechaniu 200 km wszystko wróciło do stanu normalnego ... Niestety , to było ostatnie moje tankowanie na tej stacji ,
-
- Posty: 734
- Rejestracja: 29 cze 2011, 7:16
- Imię: Bartek
- Auto: PASSAT B6 KOMBI
- Silnik: 1,9 TDI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Czeladź
Ja tam tankuje na neste lub lotosie i nie widzę żadnej różnicy w zachowaniu samochodu a czy spali mniej przez np dynamica ja wiem. A skoro nie widać różnicy to po co przepłacać za drogie paliwo.