OP-COM wtryski
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
OP-COM wtryski
Możesz wymienić na używkę. Sporo tego teraz na allegro. DOgadaj się ze sprzedającym aby była jakaś gwarancja rozruchowa. Zainstalujesz, srawdzisz dawki, pojeżdzisz i być może zamkniesz naprawę w 200zł. Najpierw jednak dobrze zdiagnozuj żeby nie isć w koszty.
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nie pamietam ktory z kolegow wymienial wlasnie sam w swoim 1.9 cdti koncowki rozpylajace. Ponoc cena za koncowke boscha to okolo 120 zl. Wymienil nawet bez regulacji, nadawania kodow ima itd i silnik juz po uruchomieniu pracowal bardzo dobrze. Mozna i w ta strone pójść. Uzywka to loteria i nawet potem sprawdzajac korekcje na jalowych moze byc niby okej a jak depniesz po gazie to moze byc tak ze juz siura i dziura w tłoku prawie pewna.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 06 mar 2015, 22:45
- Imię: Pawel
- Auto: Astr H 1.9 150km
- Województwo: śląskie
jestem już po diagnozie okazało się ze był 2 aż zepsute . po podmianie wyszło ze poszło za wtryskiem plus ze 3 tez niedomaga . Kupiłem na allegro z protokołem ze był sprawdzane na maszynie i teraz po wymianie na ciepłym silniku 90C na biegu jałowym
-0,25
0,43
-0,46
0,28
oraz spalanie na wolnych obrotach mi spadło z 0,7 na 0,5 - 0,4.
i teraz czy?
. 1 sprawdza sie to na ciepłym czy zimnym silniku?
2 czy te wartosci maja sie zmnienaiac pod obciążeniem ? jak tak to o ile?
-0,25
0,43
-0,46
0,28
oraz spalanie na wolnych obrotach mi spadło z 0,7 na 0,5 - 0,4.
i teraz czy?
. 1 sprawdza sie to na ciepłym czy zimnym silniku?
2 czy te wartosci maja sie zmnienaiac pod obciążeniem ? jak tak to o ile?
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 12 maja 2011, 13:53
- Imię: Maciej
- Auto: Astra-H Kombi/Cosmo & Corsa-C Golas
- Silnik: Z19DTH 200 & Z12XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
I na ciepłym i na zimnym. Tylko bieg jalowy, bez obciążenia odbiornikami elektrycznymi. Dawki ok. Auto zachowuje się sprawnie?
Astra Caravan Cosmo Z19DTH + hybrydowe turbo + własny program 200HP+
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 06 mar 2015, 22:45
- Imię: Pawel
- Auto: Astr H 1.9 150km
- Województwo: śląskie
to tak, zrobiłem z jakieś 50 km , mocy mu nie przybyło i rozruch ma taki jak zwykle . spalanie na wolnych obrotach spadło jak pisałem i juz nie mam takiego efektu ze jak wyluzuje auto dojezdżajac do skrzyzowania to obroty mu spadały delikatnie zanim je wyrównał . Z korekt podczas jazdy to te dwa wtryski ktore wymieniałem pokazywały mi tolerancje do 2 jeden na plus drugi na minus. A te co zostały nie przekroczyły mi -1,+1 . Na jałowym biegu korekty jak pisałem
- wesoł
- Posty: 4898
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
pod obciazeniem sprawdz co sie dzieje. Na jalowych wydatek paliwowy jest na poziomie kilku procent wiec tam to prawei kazdy wtrysk bedzie dobry. Co mozna stwierdzic przy podawaniu paliwa na poziomie 3%?? chyba nic.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 06 mar 2015, 22:45
- Imię: Pawel
- Auto: Astr H 1.9 150km
- Województwo: śląskie
wesoł, dobra ale na co mam zwrócić uwagę jakie wartości są dopuszczalne.
Pomiar na zimnym silniku temp płynu okolo 24.
0,45
1,24
-0,06
0,-75
Pomiar na zimnym silniku temp płynu okolo 24.
0,45
1,24
-0,06
0,-75
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 08 mar 2011, 15:15
- Imię: Paweł
- Auto: ASTRA H
- Silnik: 1.7 CDTI - Z17DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
Ja mam trochę inne pytanie. Mam astre 1.7 cdti 100km.
Wstawiłem kilka dni temu auto do mechanika ponieważ nie chciało odpalić. Wymieniałem przewód układu chłodzenia, odłączyłem EGR na podłączonym akumulatorze i po tym nie chciał odpalić.
Mechanik twierdzi, że ustawiał komputerem w tym aucie kąty wtrysków i ich dawki i po tym auto odpaliło. Mi się coś wydaje że komputerem się tych wtrysków (boscha) nie ustawia. Jedynie zgrywając mapy ze sterownika silnika i ich modyfikacja. Mechanik mógł to zrobić czy opowiada głupoty?
Wstawiłem kilka dni temu auto do mechanika ponieważ nie chciało odpalić. Wymieniałem przewód układu chłodzenia, odłączyłem EGR na podłączonym akumulatorze i po tym nie chciał odpalić.
Mechanik twierdzi, że ustawiał komputerem w tym aucie kąty wtrysków i ich dawki i po tym auto odpaliło. Mi się coś wydaje że komputerem się tych wtrysków (boscha) nie ustawia. Jedynie zgrywając mapy ze sterownika silnika i ich modyfikacja. Mechanik mógł to zrobić czy opowiada głupoty?
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
- Imię: Waldemar
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 DTH
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Oczywiście że ściemnia , jedyne co można zrobić to odchaczyć w techu i op-comie dla tego silnika informację że dany wtrysk został wymieniony , tam się nawet kodów wtryskiwaczy nie podaje , jedynie edycja mapy może to zmienić.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 gru 2015, 23:06
- Imię: Bartosz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17dth
- Województwo: lubelskie
Podlacze się do tematu. Byłem dziś na korekcji wtryskiwaczy. Badanie po jeździe 15 km i odstaniu 30 minut. Link do zdjęcia [External Link Removed for Guests] proszę o wasze opinie.