OP-COM wtryski

Awatar użytkownika
eroronin

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2011, 21:30
Imię: Piotras
Auto: Astra H 05r
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

OP-COM wtryski

#1

Nieprzeczytany post autor: eroronin »

Jaka może być tolerancja w parametrach wtryskiwaczy na teście w op-com od -2 do +2?????? Czy -1do +1?????????????

Rafał_79

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 08 cze 2011, 22:59
Imię: Rafał
Auto: Signum 2.0T 175KM
Silnik: z20net
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

#2

Nieprzeczytany post autor: Rafał_79 »

Tolerancja przewidziana dla tego silnika to +0,6 do -0,6. Ale ogolnie przyjete jest ze jak miescisz sie w +-2,0 to jest ok.

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#3

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

Dla Z17DTH od - 0,7 do +0,8 mg/suw Pomiar na rozgrzanym silniku i wyłączonych wszystkich elementach obciążających silnik jak klima , światła itp
pzdr
zbigor

Orbit

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 22 sty 2011, 14:48
Imię: Mariusz
Auto: Astra GTC Eco-FLex
Silnik: 2009 Z17DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#4

Nieprzeczytany post autor: Orbit »

z tego co wiem , w silniku 1,7 nie można sprawdzić wtrysków OP-COMEM , sam kiedyś szukałem tej opcji i nic

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#5

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

Wynalazek sterujący silnikiem 1.7 DTJ/DTR o nazwie Denso nie obsługuje tej funkcji. Natomiast w przypadku sterownika Bosch EDC16 z 1.7 DTH i 1.9 jest to jak najbardziej możliwe
pzdr
zbigor

Orbit

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 22 sty 2011, 14:48
Imię: Mariusz
Auto: Astra GTC Eco-FLex
Silnik: 2009 Z17DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#6

Nieprzeczytany post autor: Orbit »

no to kicha :(

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

i tak ten pomiar raczje nie jest miarodajny. Jak juz beda wyniki masakryczne to tylko pokryje sie z przypuszczeniami juz i tak słusznymi ze cos jest z nimi nie halo. Zreszta co to zapomiar na podstawie dawkowania. To tak jak test przelewowy, wykaze albo i nie a raczje zasugeruje ze cos moze byc nie teges. Uszkodzenia mechanicznego np wyklepanej iglicy we wtrysku to ci ten test nie pokaże tak wiec raczje lipa.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

greco

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: greco »

wesoł pisze:i tak ten pomiar raczje nie jest miarodajny. Jak juz beda wyniki masakryczne to tylko pokryje sie z przypuszczeniami juz i tak słusznymi ze cos jest z nimi nie halo. Zreszta co to zapomiar na podstawie dawkowania. To tak jak test przelewowy, wykaze albo i nie a raczje zasugeruje ze cos moze byc nie teges. Uszkodzenia mechanicznego np wyklepanej iglicy we wtrysku to ci ten test nie pokaże tak wiec raczje lipa.
Wesoł jak czytam twoje wpisy to mam wrażenie, że wszystko jest do d...y
I najlepiej nic nie robić nie regenerować.

Co do pomiaru korekcji wg mojej oceny jak najbardziej warto się temu przyglądać.
Czasami warto dodać jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków w odpowiednim czasie, aby zaoszczędzić na większych naprawach. W moim przypadku ta funkcja się w 100% przydała i od czasu do czasu z niej korzystam.
Astra H 1.7DTH
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

chodzi mi oto ze wal ulega skreceniu podczas pracy nawet o kilkadziesiat stopni. W zwiazku z tym dawkowanie paliwa na poszczegolne gary nie jest identyczne. Zreszta ten system CR pozwala na dawkowanie indywidualne do danych potrzeb i jest to wykozystywane. Dawkowanie jest zliczane ale tak do okolo 3 tys obr bo pozniej komp sie nie wyrabia i daje juz dawki z map. Moim skromnym zdaniem nie tylko wazna jest dawka ale i tez czas reakcji a o tym juz nie gadamy, ECM monitoruje prace silnika i jest cos tam w stanie zweryfikować na podstawie pracy ze wtryski sa juz wyeksploatowane( iglica wyklepana czy juz nie rozpyla tak jak powinno czy przy innym cisnieniu itd). Duzo jest czynników a cisnienia sa spore, krótki czas procesu itd. Te wartosci tez nie sa w wyniku pomiaru przez jakiś kolowrotek ktory mieryz ilość paliwa( nie ma licznika przeplywu paliwa) wiec smiem nieco watpic w ten pomiar.

Kontrolowac mozna, dolewac co tam sobie kto chce tez a czy cos to poprawia nawet jak cyferki sie zmienia na monitorze to nie mam pewności. Pytanie tez czy to sie odzwierciedla w realiach no i czy tylko puki srodek jest w baku?? Jesli cos mialoby sie zbierac na wtryskach CR to moze zapodac jakis lepszy filtr a moze i nawet pokusić sie o montaż dwóch filtrów?
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Baltona

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 05 sie 2008, 21:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław / Kraków
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Baltona »

Korekty wtryskiwaczy są obliczane na podstawie przyspieszenia wału korbowego w momencie cyklu pracy. Są one stosowane dla wyrównoważenia pracy silnika. Jak ktoś się wpatrzy to suma korekt jest zawsze równa zero. Jeżeli jest większa korekta na jednym wtrysku wcale nie musi oznaczać walniętego wtryskiwacza (ale dość często tak jest). Mogą być też uszkodzone wtryski inne niż ten z większą korektą.

Do kolegi "wesoł"

Nie wiem skąd wartość skręcania wału kilkadziesiąt stopni. Może podaj jakieś źródło. Materiał z jakiego jest zrobiony wał korbowy aż tak plastyczny to nie jest.

ODPOWIEDZ