Płyn tylko z zbiornika wyrównawczego przaktycznie trzeba tylko spóścić, więz żaden kłopot.Qlesz pisze:Jak by nie to spuszczanie płynu chłodniczego to bym się w to bawił. Ale i tak ten syf idzie na przepał. W sobote troche ten syf paluchem poskrobałem i zostawiłem, a auto i tak to wypluło przez wydech.
Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Czyszczenie egr przepustnicy.
Astra H 1.7DTH
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Ja kupiłem jakiś środek do czyszczenia kominków (sadzy). I przepustnica oraz EGR i dolot na lusterko.redDCcrew pisze:Miałem kompresor tylko tam do środka nie dojdziesz wyczyściłem na lustro i te dwa wloty i wylot na tyle się dało, a powiedz mi nie udało mi się na lustro zrobić przepustnicy a Tobie się udało ?
U mnie dolot (ta czarna rurka od EGR do kolektora) był zawalony w 70% masakra i udało mi się to doczyścić całkowice.
EGR był zasywiony ale wszystko jakieś miękie było.
Kolektor też jest pewnie zasywiony, ale nie chciało mi się go ściagać - może innym razem.
Astra H 1.7DTH
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Przy czyszczeniu w DTL uwazajcie na uszczelke , dzis odkrecilem ten elektryczny zawor gdzie jest ta sprezynka i uszczelka wpadla mi do rozpuszczalnika bo w nim dobrze plukac egr , uszczelka powiekszyla mi sie o pol raza i nie moglem jej potem zamontowac, musialem przyciac na wymiar.
O dziwo bardzo malutko nagaru mialem, sladowe ilosci a widac roznice w przyspieszaniu, bo juz nie muli go ,przy gaszeniu auta nie czuc jakby ''wyrywalo '' silnik z auta ,wczesniej czyscilem niecaly rok temu.
Do czyszczenia polecam duzo benzyny ekstrakcyjnej albo nitro oraz szczotki/drucikico sie myje butelki , fajnie to mozna wlozyc do dziury egr ( przynajmniej do egr isuzu).
O dziwo bardzo malutko nagaru mialem, sladowe ilosci a widac roznice w przyspieszaniu, bo juz nie muli go ,przy gaszeniu auta nie czuc jakby ''wyrywalo '' silnik z auta ,wczesniej czyscilem niecaly rok temu.
Do czyszczenia polecam duzo benzyny ekstrakcyjnej albo nitro oraz szczotki/drucikico sie myje butelki , fajnie to mozna wlozyc do dziury egr ( przynajmniej do egr isuzu).
Ostatnio zmieniony 27 mar 2012, 15:57 przez Usunięty użytkownik 5143, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 gru 2011, 17:37
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H (Z19DTH) 150KM
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: wielkopolskie
Nie wiem czy jest na forum ale daję link do pobrania:
[External Link Removed for Guests]
dokładny opis czyszczenia egr i przepustnicy w 1.9 cdt 150km (śrubka po śrubce).
[External Link Removed for Guests]
dokładny opis czyszczenia egr i przepustnicy w 1.9 cdt 150km (śrubka po śrubce).
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 gru 2011, 17:37
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H (Z19DTH) 150KM
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: wielkopolskie
A ja mam pytanie... Właśnie zabieram się za czyszczenie i czy muszę uważać żeby nic nie naleciało do kolektora (tam gdzie łączy się z przepustnicą) czy to nie ma znaczenia?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 27 lis 2011, 22:43
- Imię: kamil
- Auto: astra h
- Silnik: 1.9cdti 180+
- Województwo: podlaskie
wyczyść ile się da, a reszta pójdzie w przepal, jeśli nie masz DPFa to nic nie powinno sie stać
Dzisiaj też właśnie czyściłem EGRa przepustnicę i kolektor. Zastsowalem fiatowską zaślępkę. . Po przejażdżce stwierdziłem, że:
-auto nieco słabiej sie zbiera z niższych obrotów
-turbina głośniej pracuje przy 2200obr
-komputer spalania na postoju pokazuje ciut niższe spalanie
-po odłączeniu akumulatora nia ma możliwości wywolania błędu metodą pedałowania
Czy to normalne objawypo czyszczeniu egra i zastosowaniu zaślepki? Jutro podłącze się pod op-coma i zobaczę czy sa jakies błedy. Ktoś wie jak włączyś wywoływanie błędów gaz- hamulec?
Dzisiaj też właśnie czyściłem EGRa przepustnicę i kolektor. Zastsowalem fiatowską zaślępkę. . Po przejażdżce stwierdziłem, że:
-auto nieco słabiej sie zbiera z niższych obrotów
-turbina głośniej pracuje przy 2200obr
-komputer spalania na postoju pokazuje ciut niższe spalanie
-po odłączeniu akumulatora nia ma możliwości wywolania błędu metodą pedałowania
Czy to normalne objawypo czyszczeniu egra i zastosowaniu zaślepki? Jutro podłącze się pod op-coma i zobaczę czy sa jakies błedy. Ktoś wie jak włączyś wywoływanie błędów gaz- hamulec?
ze niby wczesniej odczytywales bledy ta metoda a po odlaczeniu akumulatora juz nie mozesz ?kamillassek pisze: -po odłączeniu akumulatora nia ma możliwości wywolania błędu metodą pedałowania
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 02 gru 2011, 17:37
- Imię: Dawid
- Auto: Astra H (Z19DTH) 150KM
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: wielkopolskie
Wyczyściłem dzisiaj :]
zobaczymy jutro jak się bryczka sprawuje... Ogólnie było czysto poza dolotem. Powiedzcie mi czy da rade wypucować dolot? A jeśli tak to jak? Chętnie bym się za to zabrał ale pewnie dużo roboty... Nie ukrywam, że dolot mam solidnie zasyfiony.
zobaczymy jutro jak się bryczka sprawuje... Ogólnie było czysto poza dolotem. Powiedzcie mi czy da rade wypucować dolot? A jeśli tak to jak? Chętnie bym się za to zabrał ale pewnie dużo roboty... Nie ukrywam, że dolot mam solidnie zasyfiony.
- kuubek1973
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 mar 2012, 19:58
- Imię: Grzegorz
- Auto: Asta H
- Silnik: 1,9 CDTI
- Województwo: śląskie
Witam.
Oto jaki widok ujrzały moje oczy po wymontowaniu EGR-a i przepustnicy
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
U mnie również powodem zabiegu czyszczenia było pojawienie się kontrolki "chack" ale dodatkowo autko traciło moc.
Błędy:227911 i 04005
Niestety po czyszczeniu sytuacja uległa pogorszeniu. Autko zimne wszystko działa bez zarzutu, gdy się nagrzeje traci moc max 3200 obr i nie załącza się turbo (nie działa również tempomat!) na wolnych obrotach faluje.
Błędy: 227911 i 223704
Aha dodam że wyczyściłem też czujnik znajdujący się na kolektorze.
Diagnoza elektryka : brak ciśnienia turba, auto na razie stoi w serwisie czekam na wynik "badań" którymi mam nadzieję się podzielić
pozdrawiam
Oto jaki widok ujrzały moje oczy po wymontowaniu EGR-a i przepustnicy
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
U mnie również powodem zabiegu czyszczenia było pojawienie się kontrolki "chack" ale dodatkowo autko traciło moc.
Błędy:227911 i 04005
Niestety po czyszczeniu sytuacja uległa pogorszeniu. Autko zimne wszystko działa bez zarzutu, gdy się nagrzeje traci moc max 3200 obr i nie załącza się turbo (nie działa również tempomat!) na wolnych obrotach faluje.
Błędy: 227911 i 223704
Aha dodam że wyczyściłem też czujnik znajdujący się na kolektorze.
Diagnoza elektryka : brak ciśnienia turba, auto na razie stoi w serwisie czekam na wynik "badań" którymi mam nadzieję się podzielić
pozdrawiam
- kobe24la
- Posty: 798
- Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: 1.6 200KM
- Rocznik: 2018
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
A nie uszkodziłeś czasami podczas czyszczenia tego czujnika? Ten "cypelek" plastikowy jest dość delikatny.