Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH

greco

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Czyszczenie egr przepustnicy.

#21

Nieprzeczytany post autor: greco »

Qlesz pisze:Jak by nie to spuszczanie płynu chłodniczego to bym się w to bawił. Ale i tak ten syf idzie na przepał. W sobote troche ten syf paluchem poskrobałem i zostawiłem, a auto i tak to wypluło przez wydech.
Płyn tylko z zbiornika wyrównawczego przaktycznie trzeba tylko spóścić, więz żaden kłopot.
Astra H 1.7DTH
[External Link Removed for Guests]

greco

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: greco »

redDCcrew pisze:Miałem kompresor tylko tam do środka nie dojdziesz wyczyściłem na lustro i te dwa wloty i wylot na tyle się dało, a powiedz mi nie udało mi się na lustro zrobić przepustnicy a Tobie się udało ?
Ja kupiłem jakiś środek do czyszczenia kominków (sadzy). I przepustnica oraz EGR i dolot na lusterko.
U mnie dolot (ta czarna rurka od EGR do kolektora) był zawalony w 70% masakra i udało mi się to doczyścić całkowice.
EGR był zasywiony ale wszystko jakieś miękie było.
Kolektor też jest pewnie zasywiony, ale nie chciało mi się go ściagać - może innym razem.
Astra H 1.7DTH
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 5143

#23

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5143 »

Przy czyszczeniu w DTL uwazajcie na uszczelke , dzis odkrecilem ten elektryczny zawor gdzie jest ta sprezynka i uszczelka wpadla mi do rozpuszczalnika bo w nim dobrze plukac egr , uszczelka powiekszyla mi sie o pol raza i nie moglem jej potem zamontowac, musialem przyciac na wymiar.

O dziwo bardzo malutko nagaru mialem, sladowe ilosci a widac roznice w przyspieszaniu, bo juz nie muli go ,przy gaszeniu auta nie czuc jakby ''wyrywalo '' silnik z auta ,wczesniej czyscilem niecaly rok temu.

Do czyszczenia polecam duzo benzyny ekstrakcyjnej albo nitro oraz szczotki/drucikico sie myje butelki , fajnie to mozna wlozyc do dziury egr ( przynajmniej do egr isuzu).
Ostatnio zmieniony 27 mar 2012, 15:57 przez Usunięty użytkownik 5143, łącznie zmieniany 3 razy.

nyq20

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 02 gru 2011, 17:37
Imię: Dawid
Auto: Astra H (Z19DTH) 150KM
Silnik: Z19DTH
Województwo: wielkopolskie

#24

Nieprzeczytany post autor: nyq20 »

Nie wiem czy jest na forum ale daję link do pobrania:
[External Link Removed for Guests]

dokładny opis czyszczenia egr i przepustnicy w 1.9 cdt 150km (śrubka po śrubce).

nyq20

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 02 gru 2011, 17:37
Imię: Dawid
Auto: Astra H (Z19DTH) 150KM
Silnik: Z19DTH
Województwo: wielkopolskie

#25

Nieprzeczytany post autor: nyq20 »

A ja mam pytanie... Właśnie zabieram się za czyszczenie i czy muszę uważać żeby nic nie naleciało do kolektora (tam gdzie łączy się z przepustnicą) czy to nie ma znaczenia?

kamillassek

Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 27 lis 2011, 22:43
Imię: kamil
Auto: astra h
Silnik: 1.9cdti 180+
Województwo: podlaskie

#26

Nieprzeczytany post autor: kamillassek »

wyczyść ile się da, a reszta pójdzie w przepal, jeśli nie masz DPFa to nic nie powinno sie stać

Dzisiaj też właśnie czyściłem EGRa przepustnicę i kolektor. Zastsowalem fiatowską zaślępkę. . Po przejażdżce stwierdziłem, że:
-auto nieco słabiej sie zbiera z niższych obrotów
-turbina głośniej pracuje przy 2200obr
-komputer spalania na postoju pokazuje ciut niższe spalanie
-po odłączeniu akumulatora nia ma możliwości wywolania błędu metodą pedałowania

Czy to normalne objawypo czyszczeniu egra i zastosowaniu zaślepki? Jutro podłącze się pod op-coma i zobaczę czy sa jakies błedy. Ktoś wie jak włączyś wywoływanie błędów gaz- hamulec?

Usunięty użytkownik 5143

#27

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 5143 »

kamillassek pisze: -po odłączeniu akumulatora nia ma możliwości wywolania błędu metodą pedałowania
ze niby wczesniej odczytywales bledy ta metoda a po odlaczeniu akumulatora juz nie mozesz ?

nyq20

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 02 gru 2011, 17:37
Imię: Dawid
Auto: Astra H (Z19DTH) 150KM
Silnik: Z19DTH
Województwo: wielkopolskie

#28

Nieprzeczytany post autor: nyq20 »

Wyczyściłem dzisiaj :]
zobaczymy jutro jak się bryczka sprawuje... Ogólnie było czysto poza dolotem. Powiedzcie mi czy da rade wypucować dolot? A jeśli tak to jak? Chętnie bym się za to zabrał ale pewnie dużo roboty... Nie ukrywam, że dolot mam solidnie zasyfiony.

Awatar użytkownika
kuubek1973

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 29 mar 2012, 19:58
Imię: Grzegorz
Auto: Asta H
Silnik: 1,9 CDTI
Województwo: śląskie

#29

Nieprzeczytany post autor: kuubek1973 »

Witam.
Oto jaki widok ujrzały moje oczy po wymontowaniu EGR-a i przepustnicy

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

U mnie również powodem zabiegu czyszczenia było pojawienie się kontrolki "chack" ale dodatkowo autko traciło moc.
Błędy:227911 i 04005
Niestety po czyszczeniu sytuacja uległa pogorszeniu. Autko zimne wszystko działa bez zarzutu, gdy się nagrzeje traci moc max 3200 obr i nie załącza się turbo (nie działa również tempomat!) na wolnych obrotach faluje.
Błędy: 227911 i 223704
Aha dodam że wyczyściłem też czujnik znajdujący się na kolektorze.
Diagnoza elektryka : brak ciśnienia turba, auto na razie stoi w serwisie czekam na wynik "badań" którymi mam nadzieję się podzielić :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kobe24la

Astro-maniak
Posty: 798
Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

#30

Nieprzeczytany post autor: kobe24la »

A nie uszkodziłeś czasami podczas czyszczenia tego czujnika? Ten "cypelek" plastikowy jest dość delikatny.

ODPOWIEDZ