Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH

redDCcrew

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
Imię: Remek
Auto: Astra III GTC Sport
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH

#1

Nieprzeczytany post autor: redDCcrew »

Jak w temacie szukam opisu ale do z17dth bo do 1.9 znalazłem wiele ale 1.9 to nie 1.7 jest ktoś w stanie pomóc?

Lolopolozo

Astro-maniak
Posty: 630
Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
Auto: ASTRA H
Silnik: 1.7cdti
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Lolopolozo »

W pytę roboty .Ja czyściłem ale drugi raz oddam do warsztatu ;) Z pół wiadra syfu wygrzebałem .Długo by pisać co i jak .

redDCcrew

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
Imię: Remek
Auto: Astra III GTC Sport
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#3

Nieprzeczytany post autor: redDCcrew »

Pracy sie nie boje ;) gdzie dokladnie on jest ? Z przepustnica mam juz doświadczenie w byłem a3 czyściłem ;)

waldzior

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 DTH
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: waldzior »

Nie potrzebny jest opis to prosta robota , rozbierania nie jest za wiele , no chyba że chcesz wyciągnąć go całego łącznie z modułem termostatu , ja wyciągam sam egr , rozbieram cały dolot i polerka zrobiona , odkąd odłączyłem odmę od dolotu to tam niema co czyścić , poza tym metodą prób i błędów dobrałem średnicę otworu doprowadzającego spaliny do egr-a w ori jest fi 24mm ja założyłem blaszkę z otworem fi 8mm , mniejsze średnice nie sprawdzały się w trasie , zapalała się kontrolka z kluczykiem

redDCcrew

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
Imię: Remek
Auto: Astra III GTC Sport
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#5

Nieprzeczytany post autor: redDCcrew »

A ta blaszka w jakim celu?

Rafał_79

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 08 cze 2011, 22:59
Imię: Rafał
Auto: Signum 2.0T 175KM
Silnik: z20net
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/Chełm

#6

Nieprzeczytany post autor: Rafał_79 »

Jeśli w Z17DTH jest tak samo jak w Z17DTL to trochę roboty jest. Mi to zajęło z 5 godzin z kompletną rozbiórką czyszczeniem i złożeniem z powrotem.
[External Link Removed for Guests]

redDCcrew

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
Imię: Remek
Auto: Astra III GTC Sport
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#7

Nieprzeczytany post autor: redDCcrew »

waldzior pisze:Nie potrzebny jest opis to prosta robota , rozbierania nie jest za wiele , no chyba że chcesz wyciągnąć go całego łącznie z modułem termostatu , ja wyciągam sam egr , rozbieram cały dolot i polerka zrobiona , odkąd odłączyłem odmę od dolotu to tam niema co czyścić , poza tym metodą prób i błędów dobrałem średnicę otworu doprowadzającego spaliny do egr-a w ori jest fi 24mm ja założyłem blaszkę z otworem fi 8mm , mniejsze średnice nie sprawdzały się w trasie , zapalała się kontrolka z kluczykiem
Oglądałem stronę pomocna będzie napewno :) tylko jedno mi nie daje spokoju o co chodzi z tą blaszką?
Czy muszę coś dokupić jak rozłożę egr i przepustnice coś muszę wymieć jakieś uszczelki etc. Chciałbym żeby ktoś podał z czego korzystał wieś wd40 benzyna do czyszczenia etc. Nie pozostanę dłużny :)

Awatar użytkownika
kobe24la

Astro-maniak
Posty: 798
Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
Imię: Marcin
Auto: Astra K
Silnik: 1.6 200KM
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

#8

Nieprzeczytany post autor: kobe24la »

Do czyszczenia EGR używałem benzyny ekstrakcyjnej, do tego góra szmatek, jakiś skrobak, śrubokręt. Nagar potrafi mocno się przykleić. WD40 można sobie darować, tym nic nie wyczyścisz. Ewentualnie preparat do czyszczenia kominków może jeszcze dać radę.

waldzior

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 DTH
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: waldzior »

redDCcrew tą blaszkę o grubości 1mm wstawiłem w taki rodzaj kryzy , który łączy rurki doprowadzające spaliny do egr-a , w tej blaszce jest otwór fi 8mm , ogranicza to przepływ spalin a w rezultacie zmniejsza zanieczyszczenie dolotu , tą blaszkę zrobiłem sam , ty na pewno też potrafisz to wykonać.

redDCcrew

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
Imię: Remek
Auto: Astra III GTC Sport
Silnik: Z17DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#10

Nieprzeczytany post autor: redDCcrew »

Dokonałem tego i ja :) 4 godziny pracy ale tyle nagaru ile mialem w tym egr to szkoda gadac. Jednym słowem masakra. Wyczyscilem tez przepustnice - nie odczulem jakiejs diametralnej zmiany jedynie auto jak by stabilniej chodzi. Nie czyscilem calej tej rury ktora dochodzi do egr tylk tak z przodu. W którym miejscu kolego Ty dawales ta blaszke na laczeniu egr i tym metalowym doprowadzeniem z silnika?

ODPOWIEDZ