Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
- Imię: Remek
- Auto: Astra III GTC Sport
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH
Jak w temacie szukam opisu ale do z17dth bo do 1.9 znalazłem wiele ale 1.9 to nie 1.7 jest ktoś w stanie pomóc?
-
- Posty: 630
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
- Auto: ASTRA H
- Silnik: 1.7cdti
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
W pytę roboty .Ja czyściłem ale drugi raz oddam do warsztatu Z pół wiadra syfu wygrzebałem .Długo by pisać co i jak .
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
- Imię: Remek
- Auto: Astra III GTC Sport
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Pracy sie nie boje gdzie dokladnie on jest ? Z przepustnica mam juz doświadczenie w byłem a3 czyściłem
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
- Imię: Waldemar
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 DTH
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Nie potrzebny jest opis to prosta robota , rozbierania nie jest za wiele , no chyba że chcesz wyciągnąć go całego łącznie z modułem termostatu , ja wyciągam sam egr , rozbieram cały dolot i polerka zrobiona , odkąd odłączyłem odmę od dolotu to tam niema co czyścić , poza tym metodą prób i błędów dobrałem średnicę otworu doprowadzającego spaliny do egr-a w ori jest fi 24mm ja założyłem blaszkę z otworem fi 8mm , mniejsze średnice nie sprawdzały się w trasie , zapalała się kontrolka z kluczykiem
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
- Imię: Remek
- Auto: Astra III GTC Sport
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 08 cze 2011, 22:59
- Imię: Rafał
- Auto: Signum 2.0T 175KM
- Silnik: z20net
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/Chełm
Jeśli w Z17DTH jest tak samo jak w Z17DTL to trochę roboty jest. Mi to zajęło z 5 godzin z kompletną rozbiórką czyszczeniem i złożeniem z powrotem.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
- Imię: Remek
- Auto: Astra III GTC Sport
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Oglądałem stronę pomocna będzie napewno tylko jedno mi nie daje spokoju o co chodzi z tą blaszką?waldzior pisze:Nie potrzebny jest opis to prosta robota , rozbierania nie jest za wiele , no chyba że chcesz wyciągnąć go całego łącznie z modułem termostatu , ja wyciągam sam egr , rozbieram cały dolot i polerka zrobiona , odkąd odłączyłem odmę od dolotu to tam niema co czyścić , poza tym metodą prób i błędów dobrałem średnicę otworu doprowadzającego spaliny do egr-a w ori jest fi 24mm ja założyłem blaszkę z otworem fi 8mm , mniejsze średnice nie sprawdzały się w trasie , zapalała się kontrolka z kluczykiem
Czy muszę coś dokupić jak rozłożę egr i przepustnice coś muszę wymieć jakieś uszczelki etc. Chciałbym żeby ktoś podał z czego korzystał wieś wd40 benzyna do czyszczenia etc. Nie pozostanę dłużny
- kobe24la
- Posty: 798
- Rejestracja: 14 sty 2011, 13:32
- Imię: Marcin
- Auto: Astra K
- Silnik: 1.6 200KM
- Rocznik: 2018
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
Do czyszczenia EGR używałem benzyny ekstrakcyjnej, do tego góra szmatek, jakiś skrobak, śrubokręt. Nagar potrafi mocno się przykleić. WD40 można sobie darować, tym nic nie wyczyścisz. Ewentualnie preparat do czyszczenia kominków może jeszcze dać radę.
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
- Imię: Waldemar
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 DTH
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
redDCcrew tą blaszkę o grubości 1mm wstawiłem w taki rodzaj kryzy , który łączy rurki doprowadzające spaliny do egr-a , w tej blaszce jest otwór fi 8mm , ogranicza to przepływ spalin a w rezultacie zmniejsza zanieczyszczenie dolotu , tą blaszkę zrobiłem sam , ty na pewno też potrafisz to wykonać.
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 23 paź 2011, 18:13
- Imię: Remek
- Auto: Astra III GTC Sport
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Dokonałem tego i ja 4 godziny pracy ale tyle nagaru ile mialem w tym egr to szkoda gadac. Jednym słowem masakra. Wyczyscilem tez przepustnice - nie odczulem jakiejs diametralnej zmiany jedynie auto jak by stabilniej chodzi. Nie czyscilem calej tej rury ktora dochodzi do egr tylk tak z przodu. W którym miejscu kolego Ty dawales ta blaszke na laczeniu egr i tym metalowym doprowadzeniem z silnika?