Co prawda nigdy nie czyścili w 1.7 .Ale wiem że Zbychu bez problemu da radę .Jedź do nich będziesz zadowolonyBasi_C pisze:Polecałbym ten zakład: [External Link Removed for Guests] ogólnie zajmują się kolektorami, egr i tym podobne..
Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH
-
- Posty: 630
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
- Auto: ASTRA H
- Silnik: 1.7cdti
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Re: Czyszczenie egr przepustnicy.
- Viper28
- Posty: 144
- Rejestracja: 25 maja 2012, 17:33
- Imię: Michał
- Auto: Opel Astra H kombi
- Silnik: 1,7 DTH
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Siedlce
Witam. Przymierzam się do profilaktycznego czyszczenia egra i przy okazji wypadałoby wymienić przy nim też uszczelki. Wie ktoś może ile jest przy nim uszczelek i jakie są ich numery? Na pewno jest uszczelka pomiędzy egr a przepustnicą ale nie wiem jak jest z drugiej strony egra. Czy są one dostępne w ASO lub innych sklepach?
- wicher0919
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 cze 2013, 20:19
- Imię: Sławek
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: 1.7 cdti 101KM
- Województwo: pomorskie
Ostatnio wyczyściłem Egr w swojej Astrze 1.7 cdti 101KM. Z uszczelkami wygląda to tak jedna przy przepustnicy i dwie na rurze dochodzącej do kolektora ssącego z jednej strony i do zaworu EGR z drugiej. Sam zaworek nie ma uszczelki. Po wyjęciu chciałem kupić te uszczelki ale dostępne są tylko w serwisie koszt 3 uszczelek około 120zł ( Ja założyłem stare uszczelki odtłuszczając i smarując sylikonem do wys. temperatur). Jeśli będziesz czyścił sam kolektor ( bo na pewno jest zasyfiony) to bedziesz lub możesz mieć problemy z rozruchem z powodu zawieszonego zaworu ( zawiesić sie może od czyszczenia bo wpadnie syfek) Ja nie wiedziałem dla czego nie odpalał ale dla potomności NALEŻNY ODPALIĆ GO NA ''ZAPYCH'' a zawór sie odblokuje. Oczywiście przy odpalaniu na ''Zapych" bieg włączony już przy rozpędzaniu bo jak wrzucimy bieg przy większej prędkości (rozpędzeniu) może grozić to zerwaniem paska rozrządu. Z włączonym biegiem może być problem rozpędzić samochód ''ręcznie" dlatego Ja podczepiłem moją Asterke pod inny samochód. Jak już odpalił do przez chwile strasznie kopcił na czarno później wszystko wróciło do normy.
- Viper28
- Posty: 144
- Rejestracja: 25 maja 2012, 17:33
- Imię: Michał
- Auto: Opel Astra H kombi
- Silnik: 1,7 DTH
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Siedlce
Dzięki za informacje. Chyba na dniach przybiorę się do tego. A swoją drogą to 120 zł za trzy małe uszczelki to zdzierstwo.
- seba8787
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 lip 2013, 11:10
- Imię: Seba
- Auto: Astra III
- Silnik: 1.7 DTH
- Województwo: podkarpackie
Panowie czy zawór EGR w 1.7 DTH jest rozbieralny, tzn czy można ściągnąć ten grzybek co wpuszcza spaliny , bo szukam na necie i za cholere nie mogę tego nigdzie znaleźć. Chciał bym go dokładnie wyczyscić, bo na Opcomie wartość "stosunek impulsów EGR%" przy daniu w pi*** egr nie zejdzie niżej jak 42%, a na logach innych użytkowników widziałem, że wartość ta schodzi do 4%, więc prawdopodbnie jest zablokowany bo na dynamicznych logach rusza się w przedziale 44-65%
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 10:35
- Imię: Lukasz
- Auto: Astra H 2005r W0L0AHL3555148748
- Silnik: 1.7cdti
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Ostróda/Gelsenkirchen
Mam do Was pytanie mianowicie bylem wczoraj u mechanika,pokazal mi gdzie znajduje sie ten zawor EGR ale przegladajac Niemieckie forum natknolem sie na zdjecie i owy zawor wskazany jest w innym miejscu.
Zgupialem
zalacze zdjecie w linku,prosze napiscie pod ktorym numerkiem kryje sie ten zawor EGR 2 czy 3?
czy wymontowujac zawor trzeba spuscic plyn chlodniczy?co dokladnie wyczyscic?
[External Link Removed for Guests]
dodam ze mechanik pokazal mi zawor ktory oznaczylem nr 3,a na zdjeciu z Niemieckiego forum jest On na miejscu ktory oznaczylem nr2.
dodatkowo znalazlem przydatny link ,moze komus sie przyda:
[External Link Removed for Guests]
Zgupialem
zalacze zdjecie w linku,prosze napiscie pod ktorym numerkiem kryje sie ten zawor EGR 2 czy 3?
czy wymontowujac zawor trzeba spuscic plyn chlodniczy?co dokladnie wyczyscic?
[External Link Removed for Guests]
dodam ze mechanik pokazal mi zawor ktory oznaczylem nr 3,a na zdjeciu z Niemieckiego forum jest On na miejscu ktory oznaczylem nr2.
dodatkowo znalazlem przydatny link ,moze komus sie przyda:
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 23:03
- Imię: Katapiler
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: 1,7cdti 101km
- Województwo: podkarpackie
Według mnie to:
2 to zawór EGR, a 3 to cewka nim sterująca (te elementy są ze sobą skręcone).
Ja jak czyściłem EGR upuszczałem trochę płynu chłodzącego i przeczyściłem jeszcze tę metalową rurę co idzie od EGR-a do kolektora ssącego. Też była nieźle zawalona sadzą.
Nie jestem mechanikiem i sobie bez problemu poradziłem tak że i Ty tez powinieneś.
Pozdrawiam
2 to zawór EGR, a 3 to cewka nim sterująca (te elementy są ze sobą skręcone).
Ja jak czyściłem EGR upuszczałem trochę płynu chłodzącego i przeczyściłem jeszcze tę metalową rurę co idzie od EGR-a do kolektora ssącego. Też była nieźle zawalona sadzą.
Nie jestem mechanikiem i sobie bez problemu poradziłem tak że i Ty tez powinieneś.
Pozdrawiam
-
- Posty: 630
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 13:55
- Auto: ASTRA H
- Silnik: 1.7cdti
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
wicher0919 pisze:Ostatnio wyczyściłem Egr w swojej Astrze 1.7 cdti 101KM. Z uszczelkami wygląda to tak jedna przy przepustnicy i dwie na rurze dochodzącej do kolektora ssącego z jednej strony i do zaworu EGR z drugiej. Sam zaworek nie ma uszczelki. Po wyjęciu chciałem kupić te uszczelki ale dostępne są tylko w serwisie koszt 3 uszczelek około 120zł ( Ja założyłem stare uszczelki odtłuszczając i smarując sylikonem do wys. temperatur). Jeśli będziesz czyścił sam kolektor ( bo na pewno jest zasyfiony) to bedziesz lub możesz mieć problemy z rozruchem z powodu zawieszonego zaworu ( zawiesić sie może od czyszczenia bo wpadnie syfek) Ja nie wiedziałem dla czego nie odpalał ale dla potomności NALEŻNY ODPALIĆ GO NA ''ZAPYCH'' a zawór sie odblokuje. Oczywiście przy odpalaniu na ''Zapych" bieg włączony już przy rozpędzaniu bo jak wrzucimy bieg przy większej prędkości (rozpędzeniu) może grozić to zerwaniem paska rozrządu. Z włączonym biegiem może być problem rozpędzić samochód ''ręcznie" dlatego Ja podczepiłem moją Asterke pod inny samochód. Jak już odpalił do przez chwile strasznie kopcił na czarno później wszystko wróciło do normy.
Nie lepiej zrobić op-comem test egr i odpali od razu a nie ciągać auto po osiedlu?
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 mar 2012, 15:18
- Imię: Paweł
- Auto: Astra IV / Astra III GTC
- Silnik: 1.4 / 1.9
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
Panowie wziąłem się dzisiaj za czyszczenie EGR i przepustnicy i po ponownym złożeniu wszystkiego auto początkowo gasło a po kilku razach na wolnych obrotach pracuje ładnie, równo ale słabo reaguje na gaz i strasznie sie dławi + chmura białego dymu z wydechu... O jakiejkolwiek jeździe nie ma mowy, a przed czyszczeniem jeździł dobrze ale świeciła kontrolka od EGR... Ktoś pomoże ?
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 21:56
- Imię: Leszek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: podkarpackie
Nieszczelność i zasysanie płynu chłodniczego?smerf91 pisze:... strasznie sie dławi + chmura białego dymu z wydechu...