Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH

lukasz0708

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 14 kwie 2014, 10:35
Imię: Lukasz
Auto: Astra H 2005r W0L0AHL3555148748
Silnik: 1.7cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Ostróda/Gelsenkirchen

Re: Czyszczenie egr przepustnicy.

#51

Nieprzeczytany post autor: lukasz0708 »

,a Ja juz sam nie wiemm co jest wina braku mocy w moim aucie czy to jest EGR czy moze

[External Link Removed for Guests]

ten wyciek ktory zalaczony jest w linku :cry:

lg2000

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 wrz 2011, 21:56
Imię: Leszek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: podkarpackie

#52

Nieprzeczytany post autor: lg2000 »

lukasz0708 pisze:,a Ja juz sam nie wiemm co jest wina braku mocy w moim aucie czy to jest EGR czy moze

[External Link Removed for Guests]

ten wyciek ktory zalaczony jest w linku :cry:
Wyciek oleju z pewnością nie jest bezpośrednią przyczyną braku mocy, ale jak tego wycieku nie ogarniesz to twój silnik może w ogóle zostać pozbawiony mocy.

lukasz0708

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 14 kwie 2014, 10:35
Imię: Lukasz
Auto: Astra H 2005r W0L0AHL3555148748
Silnik: 1.7cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Ostróda/Gelsenkirchen

#53

Nieprzeczytany post autor: lukasz0708 »

na moje nieszczęście jestem w DE i dostać sie teraz do dobrego Polskiego mechanika przed Świętami jest niemożliwe.
zostaje mi patrzeć na auto przez okno a po Świętach jechać do warsztatu.
> z czego to dokładnie cieknie? czy to tylko jakaś uszczelka czy cos poważniejszego?

smerf91

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 23 mar 2012, 15:18
Imię: Paweł
Auto: Astra IV / Astra III GTC
Silnik: 1.4 / 1.9
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce

#54

Nieprzeczytany post autor: smerf91 »

smerf91 pisze:Panowie wziąłem się dzisiaj za czyszczenie EGR i przepustnicy i po ponownym złożeniu wszystkiego auto początkowo gasło a po kilku razach na wolnych obrotach pracuje ładnie, równo ale słabo reaguje na gaz i strasznie sie dławi + chmura białego dymu z wydechu... O jakiejkolwiek jeździe nie ma mowy, a przed czyszczeniem jeździł dobrze ale świeciła kontrolka od EGR... Ktoś pomoże ?
Problem został wyeliminowany:) okazało się że EGR padł całkowicie i wystarczyło go zaślepić. Zaślepkę wyciąłem z puszki aluminiowej i auto hula jak nowe:) wydaje mi się że nawet lepiej niż wcześniej. Będę zamawiał oryginalną zaślepkę fiata i tu pytanie Czy zakładać z dziurkami czy bez? Teraz założona jest bez otworów i świeci kontrolka od EGR

Dejf

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 14 sty 2014, 19:41
Auto: ASTRA H GTC
Silnik: Z19DTH
Województwo: śląskie

#55

Nieprzeczytany post autor: Dejf »

Skoro EGR ci padł to proponuje go wywalić, założyć zaślepkę bez otworów i usunąć go programowo.

lukasz0708

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 14 kwie 2014, 10:35
Imię: Lukasz
Auto: Astra H 2005r W0L0AHL3555148748
Silnik: 1.7cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Ostróda/Gelsenkirchen

#56

Nieprzeczytany post autor: lukasz0708 »

-dziś wymieniłem zawór EGR <UŻYWANY wyczyszczony sprawny> (auto początkowo nie chciało odpalić)/trochę psiknelismy auto startem i odpalilo.
Auto odzyskało moc,nie kopci przy przyspieszaniu-wyjechalem na autostrade przejechałem się prędkością 140km / h okolo 20min i zadna kontrolka sie nie zapalila.
jak sie okazało stary tez jest sprawny tylko, ze zawalony syfem na maksa.
teraz pozostaje mi zająć się wyciekiem oleju ale to po świętach.

grex84

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 28 lip 2015, 16:01
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: Zagranica - UE

#57

Nieprzeczytany post autor: grex84 »

Witam. Mam problem (prawdopodobnie) z zaworem egr.
Rozmawialem z mechanikiem ktory stwierdzil ze mozna go wyczyscic jesli jest mechaniczny ale jesli jest elektroniczny trzeba go wymienic. Ktos sie orientuje jak sprawdzic jaki egr jest zamontowany w samochodzie?

waldzior

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:23
Imię: Waldemar
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 DTH
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#58

Nieprzeczytany post autor: waldzior »

EGR w tym silniku sterowany jest elektrycznie , po co go od razu wymieniać , dla mechanika to najlepsze wyjście i szybki zarobek , wyjecie i czyszczenie to bardzo prosta robota , moim zdaniem ten EGR w tym silniku jest pancerny.

grex84

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 28 lip 2015, 16:01
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: Zagranica - UE

#59

Nieprzeczytany post autor: grex84 »

jednak się dało go wyczyścić. mechanior się spisał.

Awatar użytkownika
sztagi

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2017, 22:36
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: opolskie

#60

Nieprzeczytany post autor: sztagi »

Lolopolozo pisze:QR_BBPOST
wicher0919 pisze:Ostatnio wyczyściłem Egr w swojej Astrze 1.7 cdti 101KM. Z uszczelkami wygląda to tak jedna przy przepustnicy i dwie na rurze dochodzącej do kolektora ssącego z jednej strony i do zaworu EGR z drugiej. Sam zaworek nie ma uszczelki. Po wyjęciu chciałem kupić te uszczelki ale dostępne są tylko w serwisie koszt 3 uszczelek około 120zł ( Ja założyłem stare uszczelki odtłuszczając i smarując sylikonem do wys. temperatur). Jeśli będziesz czyścił sam kolektor ( bo na pewno jest zasyfiony) to bedziesz lub możesz mieć problemy z rozruchem z powodu zawieszonego zaworu ( zawiesić sie może od czyszczenia bo wpadnie syfek) Ja nie wiedziałem dla czego nie odpalał ale dla potomności NALEŻNY ODPALIĆ GO NA ''ZAPYCH'' a zawór sie odblokuje. Oczywiście przy odpalaniu na ''Zapych" bieg włączony już przy rozpędzaniu bo jak wrzucimy bieg przy większej prędkości (rozpędzeniu) może grozić to zerwaniem paska rozrządu. Z włączonym biegiem może być problem rozpędzić samochód ''ręcznie" dlatego Ja podczepiłem moją Asterke pod inny samochód. Jak już odpalił do przez chwile strasznie kopcił na czarno później wszystko wróciło do normy.

Nie lepiej zrobić op-comem test egr i odpali od razu a nie ciągać auto po osiedlu?
kolego mam podobny problem jak to odpalic przez opcom bo ciagac auta narazie niemam czym

EDIT:
problem naprawiony dla potomnych trzeba sciagnac waz laczacy intercoler ai egr wd 40 w dziury egr popsikac i plakiem przyskac i przy dluzszym kreceniu z wciskaniem delikatnie pedalu gazu auto odaplila ciezko ale smiga

ODPOWIEDZ