Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 20 mar 2015, 20:05
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Czyszczenie egr przepustnicy Z17DTH
Chciałbym sprawdzić w op-comie działanie EGRa. Podpowie ktoś na które parametry zwrócić uwagę i jakie powinny być wartości?
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 29 paź 2015, 11:19
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam. Jestem po czyszczeniu EGR w Z17DTH. Pracy wyszło mi 5 godzin:/. Przed czyszczeniem robiąc test EGR auto nie gasło, a procentowe wartości wahały się w granicach 20% a przy teście EGR 45%, po czyszczeniu się tutaj zmieniło, że pokazuje 35% a przy teście EGR 65%. Różnica niewielka bo byłem przekonany, że będzie pokazywało 0% lub 100%. Jak to u Was wygląda?
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 29 paź 2015, 11:19
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Mam w planach wyprogramować i zaślepić EGR, teraz wszystko działa ok, no ale naczytałem się, że usunięcie EGR to same plusy jak dla mnie-jazda 80% po mieście (stop problemów z nagarem na czujniku doładowania i klapach wirowych, dłuższa praca turbiny), auta nie planuję zmienić na benzynę więc stąd to pytanie. Czy przed tym zabiegiem należy wyczyścić kolektor? Mniejszy przelot spowodowany nagarem przez kolektor będzie miał wpływ na programowanie pracy bez EGR? Jak np. czystość kolektora nie ma wpływu na programowanie to czy może po usunięciu EGR kolektor sam się kiedyś wyczyści?:).
Z minusów to lekko twardsza praca silnika i o minutę wolniejsze nagrzewanie się, no ale dużo osób tego wcale nie zauważa.
EDIT: wyczytane na auto kult
Założę zaślepkę EGR, pojeżdzę jakiś czas na check'u, opcom'em będę się starał często kasować błąd. Ciekawe co to będzie:).
pozdrawiam
Z minusów to lekko twardsza praca silnika i o minutę wolniejsze nagrzewanie się, no ale dużo osób tego wcale nie zauważa.
EDIT: wyczytane na auto kult
Możliwe, żeby komputer się sam zaadaptował do pracy bez EGR?~Kuc
10.03.2014, 16:29
Co do Opli.
Brat ma Zafirę B z 2007/8 roku. Człowiek ze smykałką do grzebania, szperał po forum, zaślepił EGR (silnik 1.9 CDTI 100 KM) i nic. Mówi, że auto mniej pali i lepiej się zbiera i broń boże nie przechodzi w tryb awaryjny. Na początku wywalało Check Engine, ale mając komputer diagnostyczny kasował go aż w końcu się nie pojawia
Założę zaślepkę EGR, pojeżdzę jakiś czas na check'u, opcom'em będę się starał często kasować błąd. Ciekawe co to będzie:).
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 14:23 przez PiotrWłocławek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 29 paź 2015, 11:19
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Jestem po założeniu w Z17DTH zaślepki na sprawny EGR. Po mieście rzadko kiedy zapali się check. Jadąc na rozgrzanym silniku, równym tempem przez ok. 10-15 sekund no to zapala się check. Mija chwila i gaśnie. Jadąc na trasie zapalający się check można odczuć ale tam nawet czasami tego nie zauważam - rzadko kiedy przekraczam 3tys obr/min. Na miasto jest super zmiana. Przez całą zimę pojeźdzę z zaślepionym EGR. Na lato blaszkę pewnie zdejmę.
Z minusów to zapalający się check na trasie-chciałem wyprogramować ale na razie odpuszczę sobie ingerencję w soft. Na moją i żony "emerycką jazdę" jest git. Z plusów to NA PEWNO koniec z sadzą w kolektorze, NA PEWNO przestało kopcić, raczej NA PEWNO auto mocniejsze, no i może to tylko sobie wmówiłem ale lepiej odpala. Nagrzewanie się auta jest w takim samym tempie albo i nawet szybciej się nagrzewa (niby jest wyższa temperatura spalania teraz). Na dojazd do sklepu przy temperaturze 0 stopni zawsze miałem temperaturę w granicach 35-40 stopni a teraz 40-45 stopni.
Ok. Podsumowując to na moją emerycką jazdę w 90% po mieście bardzo warto zaślepić EGR.
Chodzi mi po głowie zakup interfejsu do sczytania mapy silnika i pobawieniu się w wyprogramowanie EGR. No ale ciężki ten program winosl:). Choć jakby to ogarnąć to w 100zł człowiek by się zmieścił i mapę można sobie co tydzień zmieniać .
Ps. Jest ktoś na forum, kto po otrzymaniu mapy usunie z niej EGR?
pozdrawiam
Z minusów to zapalający się check na trasie-chciałem wyprogramować ale na razie odpuszczę sobie ingerencję w soft. Na moją i żony "emerycką jazdę" jest git. Z plusów to NA PEWNO koniec z sadzą w kolektorze, NA PEWNO przestało kopcić, raczej NA PEWNO auto mocniejsze, no i może to tylko sobie wmówiłem ale lepiej odpala. Nagrzewanie się auta jest w takim samym tempie albo i nawet szybciej się nagrzewa (niby jest wyższa temperatura spalania teraz). Na dojazd do sklepu przy temperaturze 0 stopni zawsze miałem temperaturę w granicach 35-40 stopni a teraz 40-45 stopni.
Ok. Podsumowując to na moją emerycką jazdę w 90% po mieście bardzo warto zaślepić EGR.
Chodzi mi po głowie zakup interfejsu do sczytania mapy silnika i pobawieniu się w wyprogramowanie EGR. No ale ciężki ten program winosl:). Choć jakby to ogarnąć to w 100zł człowiek by się zmieścił i mapę można sobie co tydzień zmieniać .
Ps. Jest ktoś na forum, kto po otrzymaniu mapy usunie z niej EGR?
pozdrawiam
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 29 paź 2015, 11:19
- Imię: Piotr
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
Nie sprawdzone do końca info dałem dotyczące EGR. Proszę o wykasowanie tego postu.
pozdrawiam
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 22:41 przez PiotrWłocławek, łącznie zmieniany 1 raz.