Prawidłowa temperatura cieczy

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4905
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

Re: Prawidłowa temperatura cieczy

#131

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Seba jesli masz ochote to zrob testa takiego i podpiłuj w tym wkladzie termostatu ten precik co wychodzi przy podgrzaniu. Ten precik ma takie przewezenie i trzeba ten precik podpilowac by wchodzil glebiej w obudowe. Temperatura na silniku pójdzie o pare stopni w gore.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

przemekb22

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
Imię: Przemek
Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
Silnik: Z19DT
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: KR

#132

Nieprzeczytany post autor: przemekb22 »

martin pisze:Po ostatniej wymianie alternatora częściej odpalam testmode. Jazda po mieście jakieś 15-20 km. Temperatura dochodzi do max. 70 C* (65-70). Ogrzewanie ustawione na AUTO 24 C* - z kratek leci ciepłe powietrze. Uśpiło to trochę moją czujność.
Czyli co padnięty termostat? :(
Niekoniecznie, u mnie jest identycznie. Przy mrozie ~-10 C* nie ma szans, aby zagrzać płyn do optymalnej temperatury na tym dystansie przy włączonym ogrzewaniu w trybie auto. U Ciebie jest auto 24 C* i wiem, że dmuchawa nieźle daje ciepłem do środka, co sprawia, że zabieramy ciepło silnikowi. Wczoraj jadąc dłuższy dystans wyłączyłem na chwile ogrzewanie przy 70C* i temp. wyraźnie zaczęła rosnąć i przy około 83-84C* doszło do otwarcia termostatu. Nie rozumiem tylko tego, dlaczego nie jest to 88C*, a kilka mniej. Mam nowiutki termostat Gates i wygląda na to, że chyba coś z nim nie tak. Sprawa druga, wg opini mechaników silnik 1.7 nie wytwarza wiele ciepła stąd grzeje się bardzo długo przy dużych mrozach. Dla pewności w wolnej chwili podjadę do mechanika sprawdzić i ewentualnie zareklamować założony termostat, ale cudów się nie spodziewam :p

Awatar użytkownika
martin

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 14 sty 2011, 19:56
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec

#133

Nieprzeczytany post autor: martin »

przemekb22 pisze:Niekoniecznie, u mnie jest identycznie. Przy mrozie ~-10 C* nie ma szans, aby zagrzać płyn do optymalnej temperatury na tym dystansie przy włączonym ogrzewaniu w trybie auto.
Dzisiaj temperatura na zewnątrz +10*C. Temperatura cieczy po odpaleniu samochodu też 10*C. Dystans przejechany 13 km (średnia prędkość jakieś 70 km/h). Ogrzewanie wyłączone. Po tych 13 km temperatura doszła do 85*C. Sam już niewiem co myśleć. Zużycie paliwa na postoju na rozgrzanym silniku niby w normie: 0.3-0,4 l/h (a ponoć przy uszkodzonym termostacie i niedogrzanym silniku chwilowe zużycie zaraz rośnie).
OPEL ASTRA H 1.7 CDTI Z17DTH 2004 5D HB

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#134

Nieprzeczytany post autor: bambula »

Też wymieniłem na Gatesa i mam jak post wyżej.Ale przy temp.+4 po 10 km/80 na godz. i dmuchawa na 2 było już 84*

przemekb22

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
Imię: Przemek
Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
Silnik: Z19DT
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: KR

#135

Nieprzeczytany post autor: przemekb22 »

Podpisuję się pod dwoma powyższymi postami. Przy obecnych temperaturach jest u mnie identycznie, a to oznacza, że wszystko zdaje się wskazywać, że nasze termostaty są sprawne. 1.7 bardzo nie lubi dużych mrozów i choć grzeje się bardzo długo to na szczęście ogrzewanie jest co najmniej dostateczne, żeby nie zamarznąć w środku, a to znów sprawia, że zabierając ciepło silnikowi, ten nagrzewa się bardzo dlugooo, a na krótkich odcinkach jest niedogrzany. Widziałem ostatnio takie plastikowe zasłonki na dolny wlot powietrza, ale o ich skuteczności trudno mi mówić, bo nie używałem. Zerknijcie sobie, link poniżej.

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#136

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

ocrmind pisze:Silnik inny, bo z19dth, ja parę lat temy wymieniłem oryginał GM który trzymał temp. 77-78 na Verneta, który trzyma temp. 82sC (tak samo od trzech lat), inaczej mówiąc wymenił stryjek... a trzeba było zamówić Wahlera, jak na pierwszy montaż...
To chyba Vernet tak ma, też wymieniłem i z 85°C temperatura mi spadła do 80°C aż się zaczynam zastanawiać czy jego czujnik nie zaniża o 10°C.
Jutro podłączę sobie termoparę do obudowy termostatu i sprawdzę poprawność wskazań, obudowa powinna mieć temperaturę płynu.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4905
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#137

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

vernety takie sa. W vagach w tdi znowu zawyzaja o okolo 5 stopni.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#138

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Mam rozumieć, że temperatura jest OK tylko czujnik żle pokazuje, czy to wkładka termostatu puszcza za dużo płynu?

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4905
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#139

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

termostat sie szybciej otwiera niz taki np z vahlera. vernety w vagach sie za to otwieraja troszke pozniej i temperatura na szafie 98 czy nawet 102 nie jest wtedy niczym nadzwyczajnym na vernecie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5508
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 29 razy
Kontakt:

#140

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

ocrmind pisze:QR_BBPOSTPrzy okazji sprawdzałem ostatnio czy nie da się wymienić samego wkładu, w z19dth jest to niemożliwe, termostat jest klejony i nie ma szans naprawy samych bebechów.
Da radę wymienić sam wkład bez rozklejania obudowy, pytanie tylko czy idzie dokupić taki wkład by go wymienić.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ODPOWIEDZ