Prawidłowa temperatura cieczy
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Re: Prawidłowa temperatura cieczy
Seba jesli masz ochote to zrob testa takiego i podpiłuj w tym wkladzie termostatu ten precik co wychodzi przy podgrzaniu. Ten precik ma takie przewezenie i trzeba ten precik podpilowac by wchodzil glebiej w obudowe. Temperatura na silniku pójdzie o pare stopni w gore.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
Niekoniecznie, u mnie jest identycznie. Przy mrozie ~-10 C* nie ma szans, aby zagrzać płyn do optymalnej temperatury na tym dystansie przy włączonym ogrzewaniu w trybie auto. U Ciebie jest auto 24 C* i wiem, że dmuchawa nieźle daje ciepłem do środka, co sprawia, że zabieramy ciepło silnikowi. Wczoraj jadąc dłuższy dystans wyłączyłem na chwile ogrzewanie przy 70C* i temp. wyraźnie zaczęła rosnąć i przy około 83-84C* doszło do otwarcia termostatu. Nie rozumiem tylko tego, dlaczego nie jest to 88C*, a kilka mniej. Mam nowiutki termostat Gates i wygląda na to, że chyba coś z nim nie tak. Sprawa druga, wg opini mechaników silnik 1.7 nie wytwarza wiele ciepła stąd grzeje się bardzo długo przy dużych mrozach. Dla pewności w wolnej chwili podjadę do mechanika sprawdzić i ewentualnie zareklamować założony termostat, ale cudów się nie spodziewam :pmartin pisze:Po ostatniej wymianie alternatora częściej odpalam testmode. Jazda po mieście jakieś 15-20 km. Temperatura dochodzi do max. 70 C* (65-70). Ogrzewanie ustawione na AUTO 24 C* - z kratek leci ciepłe powietrze. Uśpiło to trochę moją czujność.
Czyli co padnięty termostat?
- martin
- Posty: 23
- Rejestracja: 14 sty 2011, 19:56
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzisiaj temperatura na zewnątrz +10*C. Temperatura cieczy po odpaleniu samochodu też 10*C. Dystans przejechany 13 km (średnia prędkość jakieś 70 km/h). Ogrzewanie wyłączone. Po tych 13 km temperatura doszła do 85*C. Sam już niewiem co myśleć. Zużycie paliwa na postoju na rozgrzanym silniku niby w normie: 0.3-0,4 l/h (a ponoć przy uszkodzonym termostacie i niedogrzanym silniku chwilowe zużycie zaraz rośnie).przemekb22 pisze:Niekoniecznie, u mnie jest identycznie. Przy mrozie ~-10 C* nie ma szans, aby zagrzać płyn do optymalnej temperatury na tym dystansie przy włączonym ogrzewaniu w trybie auto.
OPEL ASTRA H 1.7 CDTI Z17DTH 2004 5D HB
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
Podpisuję się pod dwoma powyższymi postami. Przy obecnych temperaturach jest u mnie identycznie, a to oznacza, że wszystko zdaje się wskazywać, że nasze termostaty są sprawne. 1.7 bardzo nie lubi dużych mrozów i choć grzeje się bardzo długo to na szczęście ogrzewanie jest co najmniej dostateczne, żeby nie zamarznąć w środku, a to znów sprawia, że zabierając ciepło silnikowi, ten nagrzewa się bardzo dlugooo, a na krótkich odcinkach jest niedogrzany. Widziałem ostatnio takie plastikowe zasłonki na dolny wlot powietrza, ale o ich skuteczności trudno mi mówić, bo nie używałem. Zerknijcie sobie, link poniżej.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
To chyba Vernet tak ma, też wymieniłem i z 85°C temperatura mi spadła do 80°C aż się zaczynam zastanawiać czy jego czujnik nie zaniża o 10°C.ocrmind pisze:Silnik inny, bo z19dth, ja parę lat temy wymieniłem oryginał GM który trzymał temp. 77-78 na Verneta, który trzyma temp. 82sC (tak samo od trzech lat), inaczej mówiąc wymenił stryjek... a trzeba było zamówić Wahlera, jak na pierwszy montaż...
Jutro podłączę sobie termoparę do obudowy termostatu i sprawdzę poprawność wskazań, obudowa powinna mieć temperaturę płynu.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Mam rozumieć, że temperatura jest OK tylko czujnik żle pokazuje, czy to wkładka termostatu puszcza za dużo płynu?
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
termostat sie szybciej otwiera niz taki np z vahlera. vernety w vagach sie za to otwieraja troszke pozniej i temperatura na szafie 98 czy nawet 102 nie jest wtedy niczym nadzwyczajnym na vernecie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Da radę wymienić sam wkład bez rozklejania obudowy, pytanie tylko czy idzie dokupić taki wkład by go wymienić.ocrmind pisze:QR_BBPOSTPrzy okazji sprawdzałem ostatnio czy nie da się wymienić samego wkładu, w z19dth jest to niemożliwe, termostat jest klejony i nie ma szans naprawy samych bebechów.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.