Poziom płynu chłodniczego.

pawelkrol

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 08 mar 2011, 15:15
Imię: Paweł
Auto: ASTRA H
Silnik: 1.7 CDTI - Z17DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

Re: Poziom płynu chłodniczego.

#11

Nieprzeczytany post autor: pawelkrol »

Mam podobny problem w Z17DTH z tym, że ubytki płynu są dość nieregularne tzn:

Mam np. płynu na zimnym silniku minimalnie ponad kreskę KALT. Po przejechaniu np. 700 km poziom spada o 1cm poniżej KALT, dolewam ponownie do stanu jak wcześniej i jest ok np. na 2,5tyś km i ponownie spada poziom o 1cm poniżej. Stan sprawdzany w tym samym miejscu gdzie samochód codziennie stoi więc nie ma mowy o np. nierównym terenie itd.

Nie wspomne o wariowaniu komunikatu na wyświetlaczu o sprawdzeniu poziomu płynu. Występują sytuacje że odpalam samochód, przejade 1km i pojawia się komunikat. Zatrzymuje się, otwieram maskę a poziom płynu w normie (idelanie na kresce KALT). O co chodzi? Uszkodzony czujnik? (Wymieniłem już zbiorniczek na nowy - oryginalny ponieważ spotykałem się z informacjami, że jak uszkodzi się pływak w zbiorniczku to dzieją się tego typu rzeczy ale nic nie pomogło)

Również jak kolega pisał wcześniej, NIE MAM objawów takich jak:
1) olej w zbiorniczku
2) przybywanie oleju
3) masło pod korkiem wlewu oleju
4) auto nie kopci (brak DPF)
5) brak zapachu spalin w zbiorniczku

Byłem u mechanika który sprawdził układ i stwierdził że nie ma wycieków na przewodach.
Nie ukrywam, że sytuacja z tym płynem doś mocno mnie zaczyna irytować.



// Dzisiaj (16.01.2015) oddałem samochód do innego mechanika. Zobaczymy czy uda się mu wytropić usterkę.

pawelkrol

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 08 mar 2011, 15:15
Imię: Paweł
Auto: ASTRA H
Silnik: 1.7 CDTI - Z17DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

#12

Nieprzeczytany post autor: pawelkrol »

ObrazekOdebrałem samochód z warszatatu. Okazło się że dziurawy był przewód i przy pewnym ciśnieniu puszczał płyn. Przewód oznaczony na dołączonej fotce. (Zobaczymy czy wymiana rozwiąże problem)

Awatar użytkownika
arcamal

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 17 lis 2017, 0:44
Auto: Astra H/SW
Województwo: dolnośląskie

#13

Nieprzeczytany post autor: arcamal »

nowy33d pisze:Mi się wydaje,ze powinieneś zalać do MAX-a a powyżej tego poziomu jest właśnie miejsce na nadmiar płynu.
Zgadzam się - poziom zimnego płynu powinien zawierać się pomiędzy dolnym końcem strzałki a jej grotem - pokazuje ona rozpiętość (zakres) dopuszczalnej objętości płynu. Ale nie mam pojęcia, dlaczego konstruktorzy nie oznaczyli tego po prostu skrótami min.i max., które są czytelne i jednoznaczne. Jak widać strzałki i poziomy, które wskazują, są bardzo różnie interpretowane. W takim np. Seicento na zbiorniku są dwie kreski - właśnie min. i max. - i wszystko jest jasne. A zapas przestrzeni musi być, bo gorący płyn zwiększa swą objętość, to oczywiste.

Marcin_B

Astro-maniak
Posty: 237
Rejestracja: 02 kwie 2011, 9:09
Imię: Marcin
Auto: Astra H Kombi 1.7 CDTI
Silnik: Z 17 DTH
Województwo: mazowieckie

#14

Nieprzeczytany post autor: Marcin_B »

Żeby nie zakładać nowego tematu - orientuje się ktoś z kolegów, w jaki sposób montowana jest do głowicy obudowa termostatu - czy jest tam jakaś uszczelka, czy jest to uszczelniane za pomocą pasty uszczelniającej?? Mam gdzieś z tamtej okolicy wyciek, wymieniony krótki wężyk (tzw. bypass) , wymieniona uszczelka pokrywy termostatu i problem w dalszym ciągu, na skrzyni mokro i widać jak leci po tym wymienianym wężyku, podejrzewam że wycieka gdzieś wyżej...Mechanik musi to wszystko rozebrać i pooglądać, żeby stwierdzić co jest przyczyną, chcę go z góry wyposażyć we wszystkie uszczelki żeby później auto nie stało przez jakąś pierdołę.....
Zamierzam przygotować:
- uszczelki zaworu EGR 5851948 i 849526
- uszczelka EGR/termostat (mały oring) 849849
- no i nie wiem co z uszcelką obudowa termostatu / głowica....
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, 11:48 przez Marcin_B, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ