Poziom płynu chłodniczego.

Awatar użytkownika
ophiel

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2012, 13:10
Imię: Bartek
Auto: VC
Silnik: Z19Dt
Województwo: śląskie

Poziom płynu chłodniczego.

#1

Nieprzeczytany post autor: ophiel »

Przy jakim poziomie powinien zgłosić sie komputer że Poziom płynu chłodniczego jest za niski.
Mam poziom w zbiorniku 1 cm pozniej kreski MAX i zgłasza mi aby sparwdzić poziom płynu chłodnieczego.
Według mnie poziom nie powiniem byc max bo mi go bedzie wyrzucac przy ciepłym silniku.
Więc nie powinien mi zgłaszac poziomu.
Co o tym myslicie??

nowy33d

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: nowy33d »

Mi się wydaje,ze powinieneś zalać do MAX-a a powyżej tego poziomu jest właśnie miejsce na nadmiar płynu.

Awatar użytkownika
ophiel

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2012, 13:10
Imię: Bartek
Auto: VC
Silnik: Z19Dt
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: ophiel »

2 miesiące temu zalałem do kreski max i po jakichś 3 tyś km mam 1 cm ponizej max i juz mizgłasza aby sprawdzis stan płynu.

qugar_

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 26 lip 2012, 8:43
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: 1,9 120KM
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Rogoźno

#4

Nieprzeczytany post autor: qugar_ »

Jak masz po 3 tyś ubytek płynu to ja bym na twoim miejscu zgłosił się do mechanika bo tak nie powinno być.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
ophiel

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 cze 2012, 13:10
Imię: Bartek
Auto: VC
Silnik: Z19Dt
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: ophiel »

A przy jakim poziomie powinien krzyczec że poziom do sprawdzenia ??

bananwlkp

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:03
Imię: Tomaszek
Auto: Aśka III
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Konin / Toruń / Bydgoszcz

#6

Nieprzeczytany post autor: bananwlkp »

u mnie krzyczy jak mam na dnie zbiorniczka, myślę że 1cm poniżej max to nie powód do zgłaszania błędu (ale mogę się mylić). Bądź co bądź, jak już to już wyżej napisano, ciągły ubytek płynu jest powodem do tego, by to diagnozować.

Burza

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 14 sty 2011, 20:25
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.9 CDTI
Województwo: śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Burza »

Ja u siebie mam na zimnym silniku powyżej "KALT" ok 0,5-1,0 cm i już ani razu nie wyświetlił komunikatu. Jak miałem równo z tym słowem i wjeżdżałem pod niewielką górkę to od razu wyskoczył komunikat, że za mało płynu.

Awatar użytkownika
pitt91

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 21 lip 2014, 22:10
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTL
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: pitt91 »

Witam,
Czytałem różne posty na forum ale mam pytanie do Was koledzy. Samochód zakupiłem w lipcu. Poprzedni właściciel twierdził, że poziom płynu ma taki sam cały czas. Poniżej foto aktualne.
Obrazek

Obserwuje stan właśnie od lipca i jak widzicie poziom płynu jest cały czas równo z dolną linią i nie spada.
Silnik to Z17DTL. Żadnych wycieków nie zaobserwowałem, tym bardziej obfitych gdyż samochód jest garażowany, temp. samochodu ok. Wiem, że bolączka tych silników Isuzu są pękające węże ale po oględzinach niczego nie znalazłem tym bardziej, że jeżdżę tym samochodem od lipca (ponad 9 tys. przejechane) i wszystko ok, poziom taki sam.

Uprzedzę już niektóre pytania:
- nie ma kopcenia z wydechu, (brak DPF w tym silniku)
- poziom oleju normalny cały czas ten sam po wymianie, (nie przybywa co mogłoby martwić),
- masło też się nie zrobiło, konsystencja normalna,
- w zbiorniczku nie ma zapachu spalin,
Pytanie takie czy po prostu dolać płynu ? i jakiego ? kolor jeśli dobrze zaobserwowałem - FIOLETOWY. no i jaki powinien być prawidłowy poziom bo wydaje mi się, że większy niż na załączonym obrazku.

Z góry dzięki za pomoc.

ziomson

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 06 mar 2014, 18:00
Auto: Volvo v40, Astra GTC
Silnik: Z14XEP
Województwo: kujawsko-pomorskie

#9

Nieprzeczytany post autor: ziomson »

Na obrazku nic nie widać.
Płynu powinno być do zgrzewu na zimnym silniku. Na ciepłym ponad zgrzew.

mag3333

Astro-maniak
Posty: 840
Rejestracja: 21 lut 2011, 15:37
Imię: Marek
Auto: Megane IV
Silnik: 1.2T 130KM xD
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lbn
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: mag3333 »

Na zimnym silniku nie do zgrzewu a powyżej kreski oznaczonej strzalka z napisem kalt cold.

A na obrazku widac poziom plynu i jest za niski. Na pewno nie zaszkodzi dolać.


tapniete z tapatalk on L1520
autostory: Fiat CC (2006 - 2010) -> Aster F (2010 - 2014) -> [External Link Removed for Guests] -> Megane IV
zapraszam ;)

ODPOWIEDZ