Rolki z paska klinowego

xxxADI22xxx

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 14 cze 2012, 22:03
Imię: adi
Auto: astra 3 kombi
Silnik: 1.7
Województwo: śląskie

Rolki z paska klinowego

#1

Nieprzeczytany post autor: xxxADI22xxx »

Witam mam astre 3 1.7 diesel i gdy silnik jest zimny najczesciej z rana słysze szum z rolek z paska i takie z grzytanie czy idze to jakos namarowac jesli tak to czym a jesli nie to wymiana ich .Dodam ze gdy silnik troszke juz pochodzi to tego nie słychac.Pozdrawiam.

nowy33d

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: nowy33d »

Jeżeli to faktycznie są rolki to nie ma co się bawić w smarowanie tylko wymienić,ewentualne smarowanie będzie naprawdę na krótką metę i szkoda na to czasu.

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#3

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

nowy33d pisze:Jeżeli to faktycznie są rolki to nie ma co się bawić w smarowanie tylko wymienić,ewentualne smarowanie będzie naprawdę na krótką metę i szkoda na to czasu.
No popatrz a w moin x16xel od paru lat smaruje rolkę napinacza paska wieloklinowego i daje rade... Tak na oko ta krótka meta ma już ze 100 tyś km. :D Łożysko ma gumowe uszczelki które podważam srubokrętem i daję ciut smaru ŁT43.
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

to samo robie z rolkami od rozrzadu itp. Ostatnio nawet przesmarowalem łożysko w podporze półosi. Pieknie chodzi. Gdyby mozna bylo dokladac smaru poprzez kalamitki to łozyska naprawde bylyby wieczne.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

nowy33d

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: nowy33d »

Nie twierdzę,że jet to nie możliwe. Ale ja osobiście bym tego wolał nie robić szczególnie jak kolega "wesoł" na rolce od paska rozrządu to zbyt ryzykowne. Są przypadki że łożysko stanie i wtedy lipa. Co innego w rolce od napinacza paska wielorowkowego. Osobiście tydzień temu też myślałem nad przesmarowaniem łożyska w rolce ale zobaczyłem,że rolka ma luzy a koszt rolki jest nieduży to wolę ją wymienić
zbigor pisze:Łożysko ma gumowe uszczelki które podważam srubokrętem i daję ciut smaru ŁT43.
Jeżeli jest dobre łożysko w rolce(znaczy dobrej firmy) to może działać,bo jeśli łożysko to jakaś chińszczyzna to nie zawsze to zadziała.

No i mam pytanie co ile dodajesz tego smaru do łożyska? Możesz podać w miesiącach dniach lub km

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Pokaz mi taki przypadek z ejakas rolka staneła. Co ty piszesz?? Gdzies to uslyszał. Fabrycznie rolki sa bardzo slabo nasmarowane. Zawsze sie zaleca dolozyc smaru bo koszty tna dziś na wszystkim. Ja pisze o dosmarowaniu jak jeszcze rolki sa okej. Jak juz nadaje sie do wymiany to nic nie pomoze.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

nowy33d

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: nowy33d »

wesoł pisze:Pokaz mi taki przypadek z ejakas rolka staneła. Co ty piszesz?? Gdzies to uslyszał. Fabrycznie rolki sa bardzo slabo nasmarowane.
Przypadek nie jeden widziałem zatrzymanej rolki...więc to nie jest jakaś nowość,że potrafi do tego dojść. Jakoś nie sądzę,żeby SKF,czy LUK żałował deko smaru by popsuć sobie renomę przez niedosmarowane łożysko. (Fizycznie nie pokażę Ci tego,ale pierwszy przykład z internetu [External Link Removed for Guests])
wesoł pisze:Ja pisze o dosmarowaniu jak jeszcze rolki sa okej. Jak juz nadaje sie do wymiany to nic nie pomoze.
Właśnie o to chodziło. Nie wiemy w jakim stanie jest rolka kolegi "xxxADI22xxx" Sugerowałem się stanem kończącym żywot...
wesoł pisze:Zawsze sie zaleca dolozyc smaru bo koszty tna dziś na wszystkim.
Tym mnie ubawiłeś :) Sprzedaję rolki kilku producentów lepszych i gorszych i żaden nie pisze,że trzeba dosmarowywać łożyska
Co lepsze mamy w firmie dobrego gostka co w łożyskach siedzi z 20 lat i nigdy nie wspominał,by trzeba było dodawać smaru :)

Zastanawia mnie też jak ewentualnie byś chciał reklamować taką rolkę ...łożyska maja zabezpieczony dostęp do kulek(jest tam odpowiednia ilość smaru),każde podważenie powoduje widoczny ślad...

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#8

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

nowy33d pisze:Jeżeli jest dobre łożysko w rolce(znaczy dobrej firmy) to może działać,bo jeśli łożysko to jakaś chińszczyzna to nie zawsze to zadziała.No i mam pytanie co ile dodajesz tego smaru do łożyska? Możesz podać w miesiącach dniach lub km
Fabryka dała łożysko INA o ile mnie pamięć nie myli. Daje smaru jak mi sie przypomni , ... :D tak co rok, mniej wiecej w wakacje robie sobie kompleksowy przegląd auta i wtedy smaruję... ZTCP zacząłem smarowanie tak przy ok 120 tyś przebiegu czyli jakieś 7 lat temu przy okazji roboty rozrządu bo słyszałem już że rolka jest głośna . IMHO nie ma znaczenia czy to rolka od napinacza czy rozrzadu. Jak szumi można smarować jak szumi i ma luzy to na złom.
pzdr
zbigor

nowy33d

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 16 maja 2008, 11:28
Imię: Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: nowy33d »

zbigor pisze:Jak szumi można smarować jak szumi i ma luzy to na złom.
Właśnie dokładnie o to mi chodzi :) INA ma dobre rolki(to jest z LUK-iem powiązane) Wychodzi na to,skoro dokładasz smaru i dalej chodzi i luzów nie ma,to naprawdę dobrze się trzyma. Chińczyk by tak długo nie pociągnął :)

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5106
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Prawdopodobnie i moją rolkę paska wieloklinowego ,,dopadło", przebieg prawie 118 tkm. Podczas tych ostatnich niskich temperatur rano po uruchomieniu motoru po ok. jednej minucie zaczęło szumieć. Raz głośniej po chwili ciszej, potrafiło nawet przez krótki czas pracować prawidłowo - bez szumu, generalnie to do dnia dzisiejszego cały czas szumi. Dzisiaj o 20-tej odwiozłem samochód do mechaniora, rano potwierdzi moje przypuszczenia - albo i nie - może okazać się, że jest to pompa wody, może łożysko-łożyska alternatora. Jutro o ok. 10-tej rano będzie już wiadomość : co, i za ile. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ