Rolki z paska klinowego

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5106
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

Re: Rolki z paska klinowego

#21

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

,,hefajstos", możliwe, że w modelu silnika jaki posiadasz wymiana rolki trwa ,,kilka minut" - (tak jak wyżej napisałeś), ale niestety w modelu Z14XEP trzeba poświęcić trochę więcej czasu i jeden klucz nie wystarczy. Zerknij na filmik: [External Link Removed for Guests] Tak z czystej ciekawości - teoria - przyjeżdża do Ciebie jakiś tam Heniek-to znaczy ja, samochodem AH Z14XEP na wymianę rolki napinacza, pytanie: za ile to byś zrobił ? Pozdrawiam.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#22

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

Silnik podpierasz pod miską (podłożyć drewnianą deskę), odkręcasz poduszkę z mocowaniem, rolka na wierzchu, za 20-30 minut masz zmienioną rolkę.
100-120zł bym od Ciebie wziął, nie pracuję w warsztacie, więc nie wiem po jakiej cenie takie rolki kupują, RBH niech wyniesie 60-80zł w niezależnym warsztacie.
Nawet nie wiem czy by tej rolki nie odkręcił bez demontażu poduszki silnika.
Analyzer65 niech się wypowie, ma Z14XEP i pisał, że ma rolkę z aftermarketu, więc myślę że zrobił sam, a sądząc po postach, to głupi nie jest.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5106
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#23

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6269
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 97 razy
Pomocny: 114 razy

#24

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Prosta wymiana, nigdy nie robiłem ale po filmiku zastanawiam się czy koniecznie trzeba łapę zdjąć do wymiany samej rolki.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

Tu:
[External Link Removed for Guests]
Nie piszą, żeby łapę odkręcać.

Zresztą stronę polecam, bo jest wiele przydatnych informacji.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5882
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#26

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Jak wymienić pasek to tak. Mocowanie silnika trzeba demontować. Lewarek pod miskę olejową. Dodatkowo deseczkę między lewarek a miskę. Odkręcasz mocowanie.
Gwint śruby rolki jest prawy. Odciągasz kluczem nałożonym na śrubę napinacz, luzuje się pasek i zdejmujesz z rolki. Możesz zwolnić klucz. Odkręcasz śrubę rolki.

Montaż w odwrotnej kolejności.

Ale do samej wymiany rolki, mocowania silnika nie demontowałem bo nie trzeba a robiłem na parkingu pod blokiem.

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#27

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

Czyli nie ruszales w ogóle lewego zawieszenia silnika, a wystarczyło włożyć klucz, odciągnąć napinacz i zdjąć pasek z rolki, a potem samą rolkę odkręcić?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5882
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#28

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

hefajstos pisze:
25 sty 2021, 18:41
Czyli nie ruszales w ogóle lewego zawieszenia silnika, a wystarczyło włożyć klucz, odciągnąć napinacz i zdjąć pasek z rolki, a potem samą rolkę odkręcić?
Dokładnie tak ;)

hefajstos

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 13 sty 2021, 19:15
Auto: Opel Insignia A ST 2.0T
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 19 razy

#29

Nieprzeczytany post autor: hefajstos »

No to widzisz Heniu, tak jak pisałem, a i nie zawsze to co mówi serwisówka, to tak trzeba robić. Podobnie z demontażem skrzyń biegów, praktycznie zawsze w serwisówce trzeba demontować sanki a warsztaty, które tym się trudnią często gęsto robią to bez tego, bo zwyczajnie się da.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5882
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#30

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Ale ale filmik do którego link wstawił Henio, jest jak najbardziej na miejscu booo...nie blokowałem napinacza i nic mi się nie rozpadło.
Farta miałem pewnie.

ODPOWIEDZ