Rolki z paska klinowego
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 sty 2022, 12:42
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
A jak zluzować napinacz bez demontowania łapy? Bo jak się temu przyglądam to tak nie za bardzo jest jak włożyć klucz aby dać rade ścisnąć sprężynę.analyzer65 pisze: ↑25 sty 2021, 18:37Ale do samej wymiany rolki, mocowania silnika nie demontowałem bo nie trzeba a robiłem na parkingu pod blokiem.
Zakładam że robimy to "od góry". próbowałem od strony przegrody ale nie dałem rady ścisnąć tej sprężyny. Filtr był jeszcze niezdemontowany ale nie pamiętam czy bardzo mi przeszkadzał. Jak odkręcę mocowania to na pewno mogę użyć dłuższego ramienia więc łatwiej by poszło. Ale za to więcej roboty z odkręcaniem, przykręcaniem i uważaniem żeby czegoś nie uszkodzić, np. miski.
Na razie chce wymienić samą rolkę, ale muszę się jeszcze przyjrzeć czy nie mam do zrobienia pompy wody. Jeśli tak to już na pewno nie obędzie się bez odkręcania mocowania silnika. I przy okazji - aby odkręcić mocowanie trzeba podeprzeć silnik. Mam żabę, wszędzie piszą żeby zastosować gumową przekładkę lub deskę. Ważne jak duża ma być powierzchnia tej deski? Czy może gumowy krążek dostarczany wraz z żaba dostatecznie zabezpieczy miskę olejową? Podchodzę jak do jeża
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Zwykły kawałek deseczki wystarczy.
Ja używałem takiego 10x15cm może. Krążek o jakim mówisz też będzie ok.
Wymiana paska i blokowanie napinacza. Ja robiłem bez blokowania go ale widzę, że bezpieczniej jest go zablokować
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Ja używałem takiego 10x15cm może. Krążek o jakim mówisz też będzie ok.
Wymiana paska i blokowanie napinacza. Ja robiłem bez blokowania go ale widzę, że bezpieczniej jest go zablokować
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 sty 2022, 12:42
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
Na filmikach wersja z odkręcaniem łapy, a pisałeś że dawałeś rade bez tego. Po prostu grzechotka czy pokrętka od strony grodzi i było można ścisnąć tę sprężynę? Zastanawiam się czy można zapiać klucz od strony przodu, czy jest tam na tyle miejsca gdy łapa jest zamontowana. Lepiej nibym naciskać (opierając się na nim od góry) niż ciągnąć, powinno być łatwiej. Ale wydaje mi się że nie ma tam dość miejsca.
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Podesłałem filmiki kompleksowo co i jak, a przecież oczywiste jest, że do wymiany rolki nie trzeba demontować mocowania silnika (łapy). Zdemontowałem obudowę filtra powietrza i wtedy jest o wiele luźniej.
Gwint na śrubie rolki jest normalny, prawy więc żeby zluzować pasek, nakładasz klucz na śrubę i ciągniesz w prawo (do siebie, stojąc przodem do auta albo w prawo stojąc przy przednim, prawym kole). Inaczej poluzujesz śrubę, a paska nie zwolnisz.
Zwróć tylko uwagę na zablokowanie napinacza żeby nie było problemu potem. Człowiek na filmiku pokazał co i jak zrobić żeby zablokować.
Mi udało się bez blokowania ale widzę, że udało mi się zwyczajnie uniknąć problemu.
Gwint na śrubie rolki jest normalny, prawy więc żeby zluzować pasek, nakładasz klucz na śrubę i ciągniesz w prawo (do siebie, stojąc przodem do auta albo w prawo stojąc przy przednim, prawym kole). Inaczej poluzujesz śrubę, a paska nie zwolnisz.
Zwróć tylko uwagę na zablokowanie napinacza żeby nie było problemu potem. Człowiek na filmiku pokazał co i jak zrobić żeby zablokować.
Mi udało się bez blokowania ale widzę, że udało mi się zwyczajnie uniknąć problemu.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Ile km. ma przejechane pompa wody, ile ma przejechane pasek wieloklinowy ewentualnie ile ma lat -(proces starzenia) ? Warto wziąć to pod uwagę i za jednym zamachem wszystko zrobić tak jak ma być, a lato, wyjazdy urlopowe coraz bliżej. Pozdrawiam.
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Generalnie Heniu jak już wspomniałeś o pompie wody to w Z14XEP nie jest ona jakoś awaryjna. Jedyny jej słaby punkt to plastikowy króciec wody (góra silnika, na godz. 12), który potrafił ot tak pęknąć sobie. U mnie tak się stało kiedyś i pompa była wymieniana na nową z metalowym króćcem. Uszkodzony króciec można wymienić z plastikowego na metalowy. Konieczne jest tylko przegwintowanie otworu. Znana przypadłość Astry H czy Corsy C i silników Z12 czy Z14XEP. Pasek wielorowkowy co 60-80kkm wymiana. W międzyczasie kontrola wzrokowa. Każdy materiał starzeje się dłużej lub krócej. Do tego łożysko rolki napinacza potrafiło hałasować i to w zasadzie wymieniam wraz z paskiem (rolka i pasek).
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 sty 2022, 12:42
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
Czyli klucz od strony grodzi i ciągnąc do góry.analyzer65 pisze: ↑24 sty 2022, 18:05a przecież oczywiste jest, że do wymiany rolki nie trzeba demontować mocowania silnika (łapy). ... nakładasz klucz na śrubę i ciągniesz w prawo (do siebie, stojąc przodem do auta albo w prawo stojąc przy przednim, prawym kole). Inaczej poluzujesz śrubę, a paska nie zwolnisz.
Samochód z 2007, do bodaj 2015 i przebiegu ok 105tys serwisowany w ASO. Potem już nie.
Najechane ok 125tys.
Prawdę mówiąc nie wiem czy pasek osprzętu był wymieniany. Pewnie jeśli mówiła o tym instrukcja serwisowa to został wymieniony. Musze spojrzeć w książkę a nie mam jej pod ręką. Co ile powinna następować wymiana paska?
Rozrząd też nie był jeszcze robiony. Na zimnym coś piszczy dlatego na razie zamierzam zmienić rolkę napinacza paska i zobaczyć czy będzie zmiana.
nie mam pewności czy przypadkiem spod pompy wody nie podcieka
-
- Posty: 5882
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Pasek wielorowkowy jak pisałem. Nie ma jakiegoś sztywnego interwału co ile wymieniać.
Pasek jest widoczny, wystarczy raz w roku spojrzeć czy od strony roboczej nie nosi mikropęknięć. Ogólnie jak pisałem 60-80kkm i pasek wymienia się.
Rozrząd jest na łańcuchu. Nie ma tu przewidzianych wymian. Robi się to jak łańcuch zaczyna hałasować. Nie są to piski o jakich wspominasz.
Zdejmiesz pasek z rolek to odpal silnik bez paska i w ten sposób sprawdzisz co może piszczeć. Rolka, może w alternatorze coś, może sam pasek ma już dość. Tylko jak będziesz tak sprawdzał to koniecznie zadbaj o to, by pasek tak umieścić by nie wkręcił się bo narobisz bigosu, a jak jeszcze złapie rękę to może być nieciekawie. Także uważaj co robisz.
Pasek jest widoczny, wystarczy raz w roku spojrzeć czy od strony roboczej nie nosi mikropęknięć. Ogólnie jak pisałem 60-80kkm i pasek wymienia się.
Rozrząd jest na łańcuchu. Nie ma tu przewidzianych wymian. Robi się to jak łańcuch zaczyna hałasować. Nie są to piski o jakich wspominasz.
Zdejmiesz pasek z rolek to odpal silnik bez paska i w ten sposób sprawdzisz co może piszczeć. Rolka, może w alternatorze coś, może sam pasek ma już dość. Tylko jak będziesz tak sprawdzał to koniecznie zadbaj o to, by pasek tak umieścić by nie wkręcił się bo narobisz bigosu, a jak jeszcze złapie rękę to może być nieciekawie. Także uważaj co robisz.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 7:54
- Imię: Adam
- Auto: ASTRA H 1.4 90KM benzyna 2010
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2010
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łowicz
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 9 razy
A ja tak zapytam, przy takiej belce do podwieszania silnika, jak na filmie, o co najlepiej złapać silnik?