Rolki z paska klinowego

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5891
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 64 razy
Pomocny: 147 razy

Re: Rolki z paska klinowego

#51

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Są uchwyty do tego. Chyba nawet przykręcone do głowicy

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#52

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Powinny być przykręcone z jednej i z drugiej strony silnika (przy głowicy) takie ,,uszy" jak na fotce. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

soltysviara

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 03 kwie 2019, 7:54
Imię: Adam
Auto: ASTRA H 1.4 90KM benzyna 2010
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2010
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 9 razy

#53

Nieprzeczytany post autor: soltysviara »

A te uchwyty nie powinny też być po przeciwnej stronie? Jakbym złapał tylko z jednej strony to będzie ok? Silnik nie przeważy się na jedną ze stron?

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#54

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Tak jak wcześniej napisałem: ,,Powinny być przykręcone z jednej i z drugiej strony silnika (przy głowicy)". Zerknij na swój motor, jeżeli jesteś pierwszym właścicielem i nikt między czasie nic przy nim nie kombinował to są. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#55

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Dzisiaj wymieniłem pasek wieloklinowy po przebiegu 60 tkm.- 6 lat. Robota prosta nie wymagająca aż tylu czynności jakie wcześniej zostały pokazane na trzech filmikach (linki) w poście Adama nr 43. Potrzebny jest lewarek pod miskę olejową + kawałek deski i grubej szmaty, zawleczka lub śrubka ,,fi" ok. 4 - 5 mm. do blokady napinacza i klucz nasadka torx 14. Dla wygody należy zdemontować obudowę filtra powietrza, podłożyć i podpompować lewarek pod miskę, następnie odkręcić 3 śruby łączące łapę silnika z poduszką, niewiele opuścić silnik na lewarku (ok. 1 do 2 cm.), tą samą nasadką torx 14 z uchwytem nałożyć od strony koła pasowego kompresora klimatyzacji (od strony chłodnicy - tak jest wygodnie) na śrubę centralną rolki napinacza i cisnąć w dół odchylimy, zwolnimy napinacz paska klinowego. Po zdjęciu paska z kół należy go tylko przełożyć przez miejsce rozłączenia poduszki z łapą (fotki). Montaż w odwrotnej kolejności. Wszystko zajęło mi ok. 30 min. wraz z ułożeniem, pochowaniem narzędzi. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ