Rolki z paska klinowego
-
- Posty: 5891
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Powinny być przykręcone z jednej i z drugiej strony silnika (przy głowicy) takie ,,uszy" jak na fotce. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 7:54
- Imię: Adam
- Auto: ASTRA H 1.4 90KM benzyna 2010
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2010
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łowicz
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 9 razy
A te uchwyty nie powinny też być po przeciwnej stronie? Jakbym złapał tylko z jednej strony to będzie ok? Silnik nie przeważy się na jedną ze stron?
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Tak jak wcześniej napisałem: ,,Powinny być przykręcone z jednej i z drugiej strony silnika (przy głowicy)". Zerknij na swój motor, jeżeli jesteś pierwszym właścicielem i nikt między czasie nic przy nim nie kombinował to są. Pozdrawiam.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Dzisiaj wymieniłem pasek wieloklinowy po przebiegu 60 tkm.- 6 lat. Robota prosta nie wymagająca aż tylu czynności jakie wcześniej zostały pokazane na trzech filmikach (linki) w poście Adama nr 43. Potrzebny jest lewarek pod miskę olejową + kawałek deski i grubej szmaty, zawleczka lub śrubka ,,fi" ok. 4 - 5 mm. do blokady napinacza i klucz nasadka torx 14. Dla wygody należy zdemontować obudowę filtra powietrza, podłożyć i podpompować lewarek pod miskę, następnie odkręcić 3 śruby łączące łapę silnika z poduszką, niewiele opuścić silnik na lewarku (ok. 1 do 2 cm.), tą samą nasadką torx 14 z uchwytem nałożyć od strony koła pasowego kompresora klimatyzacji (od strony chłodnicy - tak jest wygodnie) na śrubę centralną rolki napinacza i cisnąć w dół odchylimy, zwolnimy napinacz paska klinowego. Po zdjęciu paska z kół należy go tylko przełożyć przez miejsce rozłączenia poduszki z łapą (fotki). Montaż w odwrotnej kolejności. Wszystko zajęło mi ok. 30 min. wraz z ułożeniem, pochowaniem narzędzi. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.