Ciężko wchodzące biegi

PiotrWłocławek

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 29 paź 2015, 11:19
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

Ciężko wchodzące biegi

#11

Nieprzeczytany post autor: PiotrWłocławek »

Więc tak. Ostatnio przesmarowałem linki zmiany biegów. Różnica bardzo duża. Przy regulacji linek poprawiło się wbijanie biegów o jakieś 30% no ale smarowanie linek bardzo dużo pomogło. Smar do łańcucha motocykla to był. Podobno dobrze jest zakupić strzykawkę z igłą i wprowadzić do środka olej silnikowy.

Ok. Jedno jest pewne. Zwróćcie uwagę na linki od zmiany biegów. Zdjąć mieszek, wbić 6 bieg i popsikać. Potem włączyłem 1 bieg i pod maską dałem smar. Pracy na 5 minut a zmiana bardzo na plus.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 lis 2017, 10:05 przez PiotrWłocławek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lukaszdrozdzie1982

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 23 maja 2022, 11:35
Imię: Łukasz
Auto: Astra h
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2007
Województwo: warmińsko-mazurskie
Wdzięczny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: lukaszdrozdzie1982 »

BelferMJZ pisze:
28 mar 2013, 8:31
Na powyższe dolegliwości jak w temacie, często polecam :

Z racji, że naprawiam skrzynie (wymiana części uszkodzonych), regeneruję skrzynie tzn. po wymianie części należy przejechać minimum ok.1500 km, 50 roboczogodzin, żeby uznać skrzynię za regenerowana. Otrzymuję informacje telefonicznie i e-maile, że ciężko wchodzą biegi szczególnie w okresie zimowym lub haczy na jakimś biegu !

Często polecam wyregulować mechanizmu zmiany biegów gdy podczas wybierania biegów zdarzają się w/w objawy.

Pracy ustawienia na ok, 1 godz. często ze skutkiem pozytywnym !!!

np. informacja klienta z e-maila dzisiaj naprawione: "Wkurzała mnie dość oporna zmiana biegów w mojej ZB, szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."

Spokojnie za pierwszym razem, roboty na 1,5 godziny. Narzędzia nasadowa 13-ka z przedłużką do demontażu akumulatora i obudowy, podstawy akumulatora, 10-ka do klem i standardowo śrubokręt torx i płaski.

W razie takich objawów mogę na e-maila przesłać schematy z opisem, zdjęcia, postępowanie krok po kroku, jak zdemontować, ustawić ! Proszę zwrócić się na e-maila, jak pomoże podziękować, adnotacja "pomógł" !!!

Zdarz się również wymiana linek, cięgna , jak to nie pomoże to zdejmujemy skrzynię !

DIAGNOZA : Jeżeli w Twoim aucie wystąpiły poniższe objawy, to należy szybko reagować:

1 Hałas/ piski podczas jazdy przy włączeniu 5 i 6 na autostradzie, nasilają się wraz z naciśnięciem lub puszczeniem pedału gazu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału 5-6.
2 Ruch dźwigni zmiany biegów po naciśnięciu / zwolnieniu sprzęgła na pierwszym biegu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału 1-2.
3 Problem z przełączaniem i dopinaniem biegów 3 i 4.
Przyczyna: Uszkodzony synchronizator 3 i 4 lub koło zębate.
4 Problem z wybieraniem pierwszego biegu na postoju.
Przyczyna: usterka wybieraka 4/3 lub 1.

Należy niezwłocznie skontaktować się z mną, ponieważ szybko wychwycona usterka może być naprawiona szybciej i taniej, a po np. wypadnięciu 17 wałeczków z łożyska następuje dewastacja, drastyczny wzrost kosztów .

Ze względu na fakt, że wady w 50% – ukazują się przy przebiegu ok. 60.000 km, to często nie ma sensu zakup używanego sprzętu, ponieważ ryzyko jest zbyt duże.
Informacje dodatkowe , reklama na forum skrzynienaprawaczesci.pl
Dodano po 3 minutach 11 sekundach:
Czy mógłbym prosić o taki schemat jak to wyregulować ciężej wchodzi mi jedynka I wsteczny. Mój e-mail lukasz.drozdziel1982@wp.pl. Auto to opel astra h 1.9 cdti 120km. Ostatnio wymieniałem koszyk w gałce.

Awatar użytkownika
goro06

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 12 lip 2023, 13:14
Imię: Michał
Auto: Astra J
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie

#13

Nieprzeczytany post autor: goro06 »

cześć można prosić o taki schemat jak wyregulować biegi w oplu astrze J 1.4 T 140 KM. meil. goro06@wp.pl

Dodano po 5 minutach 18 sekundach:
a jak przeprowadzić taką regulację ?? jest może jakiś filmik.

Kuba2020

Klubowicz AKP
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Opcja SZUKAJ na górze strony głównej po prawo nie boli > Regulacja dźwigni zmiany biegów M32

Awatar użytkownika
mariopsk

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2014, 8:35
Imię: Mariusz
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: lubelskie

#15

Nieprzeczytany post autor: mariopsk »

Witam kolegów moją Astre H trapi podobny problem jak u was. Mianowicie przy wbijaniu 1 pojawia sie zgrzyt. Ten sam problem rowniez czasem wystepuje przy 2 biegu. Sprzeglo wymienion3 kompletne,pompe sprzegla tez wymienilem. Chcielismy sie dzisiaj dobrac do regulacji linek,ale natrafilem na pewien problem. Za Chiny Ludowe nie wiem jak zblokowac wybierak,nie ma w nim zadnych otworów serwisowych. Drążek zmiany biegów zblokowalem w pozycji luz taka zapinką. Jesli jestescie w posiadaniu tajemnej wiedzy,jak to ogarnąć,bardzo prosze o pomoc. Zdrowie psychiczne juz mi sie kończy ObrazekObrazek🥲
Astra H skrzynia F23 Z17DTH 101km. lukaspsk@op.pl

Wysłane z mojego SM-M526BR przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ