Ciężko wchodzące biegi

fabick

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 22 sty 2009, 22:08
Imię: Sebastian
Auto: Astra H kombi 1.7 101KM '05
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Ciężko wchodzące biegi

#1

Nieprzeczytany post autor: fabick »

Witam wszystkich. W sumie usterka towarzyszy mi od zakupu samochodu (czyli ponad pół roku) i nie pogłębia się mimo, że sporo jeżdżę. No ale w końcu trzeba się z tym rozprawić. Problem polega na tym, że biegi wchodzą jakby z lekkim oporem.
Dodatkowo jeśli na postoju wrzucę jedynkę od razu po wciśnięciu sprzęgła, jest zgrzyt. Jeśli poczekam 2 sekundy od wciśnięcia sprzęgła, wchodzi normalnie. Niskie biegi generalnie wchodzą z oporem ale 4 i 5 lekko i bez problemu. Przy redukcji na 3 lub 2 też odczuwam opór (nie ma zgrzytów ale robię to delikatnie, więc może dlatego).
Od razu mówię, że układ nie jest zapowietrzony. Czy to może być objaw kończącego się sprzęgła? I tak oddaję do mechanika, ale chciałbym skonsultować tutaj zanim wywalę kilkaset złotych (dwumasa raczej OK bo drgań żadnych nie ma a padła mi w 2 poprzednich samochodach, więc wiem jak to się objawia ;)).

michal_33217

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 30 lis 2011, 12:13
Imię: Michal
Auto: Opel Astra H *COSMO* XII 2005
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom / Mazowsze

#2

Nieprzeczytany post autor: michal_33217 »

Kolego, ja tak mam już od ponad roku, od kąd kupiłem auto. Pytałem mechanika, mówił, że to są cięgna i są one do czyszczenia. U mnie objaw tylko taki, że biegi chodzą z lekkim oporem, ale nie zgrzyta, nic się nie dzieje. Póki co jeżdżę, pewnie zdecyduję się na czyszczenie tego za jakiś czas ale póki co mogę tak z tym jeździć ... Co do dwumasy to poszukaj na forum jest opisana metoda jak poznać dwumasę gdy się kończy, no ale mówisz, że Ci padła więc wiesz o co chodzi ;) .

I faktycznie mogę potwierdzić to w pewnej mierze, że na trasie sobie jadąc 4 i 5 no i ewentualnie 6 bieg (chodź u nas ten bieg wiąże się już z powiększeniem finansów dla skarbu Państwa :P ) chodzą lekko lżej ;)

marzar

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 25 gru 2012, 11:02
Imię: Marcin
Auto: Astra IV J 5D ENJOY
Silnik: 1.7 Diesel 110KM
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

#3

Nieprzeczytany post autor: marzar »

też walczę z tematem od pewnego czasu. Oprócz oporów przy zmianie biegów zdarza mi się zgrzyt przy wrzucaniu dwójki z jedynki ( z trójki na dwójkę jest ok). Byłem w ASO, powiedzieli żeby linki wymienić. Ogólnie w tym temacie pisałem: [External Link Removed for Guests] (wklejam, żeby się nie dublować)
[External Link Removed for Guests]

michal_33217

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 30 lis 2011, 12:13
Imię: Michal
Auto: Opel Astra H *COSMO* XII 2005
Silnik: 1.9 CDTI 150KM
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom / Mazowsze

#4

Nieprzeczytany post autor: michal_33217 »

Mi powiedział mechanik, że koszt do około 200zł, ale póki co mogę z tym jeździć , także zawsze te 200 mogę na coś innego póki co przeznaczyć ;)

Bartosz1978

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 23 lis 2008, 17:14
Imię: Bartosz
Auto: Opel Astra Opel Corsa Toyota Yaris
Silnik: 1.9cdti 1.2 1.0 vvti
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: okolice Poznania
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Bartosz1978 »

Podepnę się pod temat od pewnego czasu ciężko mi wchodzi wsteczny bieg. Jak nie chcę wejść poruszam gałką zmiany biegu jakbym szukał luzu i spowrotem wsteczny i wchodzi nie jest tak zawsze. Co to może być Panowie :?: koło dwu masowe :?: :?

Awatar użytkownika
BelferMJZ

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 13 mar 2013, 22:59
Imię: Mirosław
Auto: Zafira B
Silnik: Z19DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: BelferMJZ »

Na powyższe dolegliwości jak w temacie, często polecam :

Z racji, że naprawiam skrzynie (wymiana części uszkodzonych), regeneruję skrzynie tzn. po wymianie części należy przejechać minimum ok.1500 km, 50 roboczogodzin, żeby uznać skrzynię za regenerowana. Otrzymuję informacje telefonicznie i e-maile, że ciężko wchodzą biegi szczególnie w okresie zimowym lub haczy na jakimś biegu !

Często polecam wyregulować mechanizmu zmiany biegów gdy podczas wybierania biegów zdarzają się w/w objawy.

Pracy ustawienia na ok, 1 godz. często ze skutkiem pozytywnym !!!

np. informacja klienta z e-maila dzisiaj naprawione: "Wkurzała mnie dość oporna zmiana biegów w mojej ZB, szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."

Spokojnie za pierwszym razem, roboty na 1,5 godziny. Narzędzia nasadowa 13-ka z przedłużką do demontażu akumulatora i obudowy, podstawy akumulatora, 10-ka do klem i standardowo śrubokręt torx i płaski.

W razie takich objawów mogę na e-maila przesłać schematy z opisem, zdjęcia, postępowanie krok po kroku, jak zdemontować, ustawić ! Proszę zwrócić się na e-maila, jak pomoże podziękować, adnotacja "pomógł" !!!

Zdarz się również wymiana linek, cięgna , jak to nie pomoże to zdejmujemy skrzynię !

DIAGNOZA : Jeżeli w Twoim aucie wystąpiły poniższe objawy, to należy szybko reagować:

1 Hałas/ piski podczas jazdy przy włączeniu 5 i 6 na autostradzie, nasilają się wraz z naciśnięciem lub puszczeniem pedału gazu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału 5-6.
2 Ruch dźwigni zmiany biegów po naciśnięciu / zwolnieniu sprzęgła na pierwszym biegu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału 1-2.
3 Problem z przełączaniem i dopinaniem biegów 3 i 4.
Przyczyna: Uszkodzony synchronizator 3 i 4 lub koło zębate.
4 Problem z wybieraniem pierwszego biegu na postoju.
Przyczyna: usterka wybieraka 4/3 lub 1.

Należy niezwłocznie skontaktować się z mną, ponieważ szybko wychwycona usterka może być naprawiona szybciej i taniej, a po np. wypadnięciu 17 wałeczków z łożyska następuje dewastacja, drastyczny wzrost kosztów .

Ze względu na fakt, że wady w 50% – ukazują się przy przebiegu ok. 60.000 km, to często nie ma sensu zakup używanego sprzętu, ponieważ ryzyko jest zbyt duże.
Informacje dodatkowe , reklama na forum skrzynienaprawaczesci.pl

PiotrWłocławek

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 29 paź 2015, 11:19
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: PiotrWłocławek »

U mnie jak u kolegów powyżej też zdarza się problem z ciężkim wrzucaniu biegów. Żaden bieg nie zgrzyta przy wrzucaniu. Czuć po prostu opór jakby sprzęgło było na pół wciśnięte. Mechanik powiedział że opór jest na jabłku pod drążkiem zmiany biegów. Rozebrałem, przesmarowałem i tam na pewno nić nie robi problemu. Przeczytałem na forum, że może to być problem regulacji linek. Zrobiłem to ale zero poprawy. Zauważyłem luz na "jabłkach" na linkach tych które są nad wybierakiem skrzyni. Mechanik powiedział, że to właśnie ten luz na linkach powoduje problem z biegami. Może i racja ale moim zdaniem to problem byłby z niektórymi biegami a nie wszystkimi????

Czy zużyte sprzęgło może dawać takie objawy, że licho wchodzi każdy biegi?? W tygodniu mam dać te linki do magika, które je zrobi na nowe. Ciekawe co z tego wyjdzie, no ale pewnie poprawa będzie żadna. Jak mówicie???

Jeszcze... Moim zdaniem to coś jest ze sterowaniem sprzęgła. Chciałem odpowietrzyć sprzęgło ale każdy gada, że to bez senisu bo sprzęgło chodzi dobrze i że jak coś to się samo odpowietrza....prawda?:)

Ps. Nigdy już auta w manualu heheh, choć czasami jeżdzę corsą B 1999r i tam biegi wchodzą super lekko :D

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 cze 2017, 11:24 przez PiotrWłocławek, łącznie zmieniany 1 raz.

Lolek2

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 03 cze 2014, 7:46
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra H Kombi
Silnik: Z17DTR
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#8

Nieprzeczytany post autor: Lolek2 »

Miałem podobne objawy i doradzali wymianę oleju w skrzyni.

PiotrWłocławek

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 29 paź 2015, 11:19
Imię: Piotr
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: PiotrWłocławek »

Zrobiłem drugi raz regulację linek od zmiany biegów i teraz to już w ogóle inne auto:). Olej mam wlany Motul LS więc jest git. Regulacja linek od zmiany biegów jest bardzo ważna. Niestety teraz wyszło, że trochę już są wyrobione synchronizatory drugiego biegu bo jak chcę szybko wbić dwójkę to zgrzytnie:roll:, ale inne biegi wchodzą elegancko jak w Corsie B:).


pozdrawiam

Awatar użytkownika
Izabela90

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 14 lut 2017, 13:18
Imię: Izabela
Auto: Astra J
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Izabela90 »

Mam także podobny problem.. Jadę jutro do mechanika
Ostatnio zmieniony 02 paź 2017, 9:33 przez Izabela90, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ