Niskie spalanie na postoju ,dziwna praca silnika

Awatar użytkownika
Tomek1992

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2011, 19:35
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1,7 CDTI
Województwo: warmińsko-mazurskie

Niskie spalanie na postoju ,dziwna praca silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: Tomek1992 »

Witam
Posiadam astre 3 z 2008r z silnikiem 1,7CDTI 110km i jadąc dziś jak już silnik był rozgrzany to spalanie na komputerze spadło do 0,3L/h to dosyć dość niskie ,tym bardziej że nigdy takiego nie miałem. Dodam jeszcze że jak zajechałem pod dom to go nie gasiłem odrazu i po chwili spadło spalanie do 0,2L/h i silnik dziwnie w tym momencie pracować a mianowicie było słychać taki stuk niewiem jak by w nim coś stukalo ,ablo jak by nie było smarowania. dodam że to są takie chwilowe skoki ze spadnie do 0,2L/h a po paru sekundach wraca na 0,9L/h i wtedy praca silnika jest normalna a jak spadnie poniżej 0,5L/h to silnik pracuje dziwnie jak wspomniałem już wcześnieja jeszcze pod domem właczyłem klikatyzacje i to na wlączonej klimatyzacji spało mi do 0,2L/h więc dla mnie to jest dziwne. Dodam jeszcze ze moja astra ma 83 000 przebiegu kiedyś sprawdzał mi go mechanik i mówił że przebieg jest autentyczny.
Bardzo proszę o pomoc

Awatar użytkownika
moweks

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 08 sty 2013, 10:45
Imię: Arek
Auto: Astra H
Silnik: 1,7
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#2

Nieprzeczytany post autor: moweks »

nie wiem co może być u ciebie przyczyna spadku spalania i złej pracy silnika.
U mnie w 1,7 101 KM jak silnik rozgrzany na postoju utrzymuje się spalanie 0,4 - 0,5 czasami nawet 0,3 wskoczy ale silnik pracuje cicho i równo obroty troche ponad 900 , jak włącze klime to spalanie podnosi si edo 0,8-1,1 i słysze tylko uruchomienie się wiatraka klimy który jakoś głośniej prauje - czasami mam wrazenie, że mieli jakieś liście.
Pozdrawiam

zbiniu

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 27 lut 2013, 15:49
Imię: zbyszek
Auto: Opel Combo, Astra F,H,J
Silnik: 1,7DTJ,DTH,XER
Województwo: wielkopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: zbiniu »

Witam
Mam tez astre z tym silnikiem ''z1,7dtj''2009,z podobnym przebiegiem.przyczyn może być wiele, ale silniki dtr,dtj jak usłyszalem w serwisie maja wadliwe czujnik cisnienia paliwa na pompie ok.500zł.lub zabrudzony przepływomierz ok 500zł.

jacek1973

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 16 sty 2011, 19:03
Imię: Jacek
Auto: Astra H
Silnik: 1,7DTR
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: jacek1973 »

Tomek1992 pisze:Witam
Posiadam astre 3 z 2008r z silnikiem 1,7CDTI 110km i jadąc dziś jak już silnik był rozgrzany to spalanie na komputerze spadło do 0,3L/h to dosyć dość niskie ,tym bardziej że nigdy takiego nie miałem. Dodam jeszcze że jak zajechałem pod dom to go nie gasiłem odrazu i po chwili spadło spalanie do 0,2L/h i silnik dziwnie w tym momencie pracować a mianowicie było słychać taki stuk niewiem jak by w nim coś stukalo ,ablo jak by nie było smarowania. dodam że to są takie chwilowe skoki ze spadnie do 0,2L/h a po paru sekundach wraca na 0,9L/h i wtedy praca silnika jest normalna a jak spadnie poniżej 0,5L/h to silnik pracuje dziwnie jak wspomniałem już wcześnieja jeszcze pod domem właczyłem klikatyzacje i to na wlączonej klimatyzacji spało mi do 0,2L/h więc dla mnie to jest dziwne. Dodam jeszcze ze moja astra ma 83 000 przebiegu kiedyś sprawdzał mi go mechanik i mówił że przebieg jest autentyczny.
Bardzo proszę o pomoc
U mnie sytuacja taka też się czasami pojawia gdzieś od ok 70 tys km, z tym że przy spalaniu 0.4/0.5L/h silnik pracuje normalnie dopiero jak spalanie spada do 0.3 silnik zaczyna pracować trochę dziwnie, czasami załączenie klimy pomaga. Na razie czekam aż sytuacja się wyklaruje albo "ten typ tak ma". Czasami mam wrażenie jakby sytuacja ta miała miejsce przed wypalaniem DPF

Awatar użytkownika
luckyboy

Astro-maniak
Posty: 893
Rejestracja: 12 paź 2008, 21:26
Imię: Łukasz
Auto: Opel Astra H 1.7 CDTI Edition
Silnik: Z17DTH
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń
Pomocny: 15 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: luckyboy »

U mnie rozgrzany silnik zawsze zużywa na wolnych obrotach 0,3l/h. Kiedy spalanie wzrasta do 0,5l/h to wiem, że jest zabrudzona kierownica turbo, wystarczy wtedy pojeździć trochę dynamicznie (przedmuchać turbo) i wszystko wraca do normy - wiem, że dziwna teoria ale sprawdza się.

Awatar użytkownika
enemigo

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 13 lip 2014, 20:11
Auto: astra h 1.7 cdti
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: enemigo »

Witam, czy problem zostal zdiagnozowany? niemal moge przekopiowac Twoj opis probpemu nawet z przebiegiem autka. Moze jakies inne pomysly?

Awatar użytkownika
Tomek1992

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2011, 19:35
Imię: Tomasz
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1,7 CDTI
Województwo: warmińsko-mazurskie

#7

Nieprzeczytany post autor: Tomek1992 »

Tak ,problem ustąpił po komputerowym wypaleniu filtra cząstek stałych

Awatar użytkownika
krystianb86

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 20 sie 2019, 8:29
Imię: Krystian
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Rocznik: 2010
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: krystianb86 »

Witajcie.

Mam identyczny problem co kolega: Tomek1992.

Występuje tylko na ciepłym silniku.
Na biegu jałowym obrotu lekko wzrastają (tam do 950), spalanie spada do 0.2-0.3L i słychać dziwnie stukanie w silniku. Po paru sekundach wszystko wraca do normy (czyli obrotu spadają a spalanie 04-0L). Czasami po dodanie gazu a czasami po przejechaniu nawet krótkiego odcinka sytuacja się powtarza. Ciężko to nagrać ponieważ nie za każdym razem to występuje. Czasami przez tydzień jest ok, a czasami to na każdych światłach powtarza się. U mnie nie powiązane to jest w wypalaniem DPF.

Ciekawostką jest to że w upały na włączonej klimie jak wzrastają obrotu i zaczyna głośno klekotać wyłącza się sprężarka po chwili jak obroty się unormuje, włącza się sprężarka po czym po kilkunastu sekundach znowu obroty rosną i cykl się powtarza.

Awatar użytkownika
tomach221

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2020, 17:58
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Rocznik: 2011
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: tomach221 »

Czesc krystian b86 czy tozwiazales problem z niskim spalaniem na postoju i glosna praca? Mam dokladnie to samo. Pozdrawiam

Dodano po 18 minutach 42 sekundach:
krystianb86 pisze:
20 sie 2019, 8:39
Witajcie.

Mam identyczny problem co kolega: Tomek1992.

Występuje tylko na ciepłym silniku.
Na biegu jałowym obrotu lekko wzrastają (tam do 950), spalanie spada do 0.2-0.3L i słychać dziwnie stukanie w silniku. Po paru sekundach wszystko wraca do normy (czyli obrotu spadają a spalanie 04-0L). Czasami po dodanie gazu a czasami po przejechaniu nawet krótkiego odcinka sytuacja się powtarza. Ciężko to nagrać ponieważ nie za każdym razem to występuje. Czasami przez tydzień jest ok, a czasami to na każdych światłach powtarza się. U mnie nie powiązane to jest w wypalaniem DPF.

Ciekawostką jest to że w upały na włączonej klimie jak wzrastają obrotu i zaczyna głośno klekotać wyłącza się sprężarka po chwili jak obroty się unormuje, włącza się sprężarka po czym po kilkunastu sekundach znowu obroty rosną i cykl się powtarza.
Czy udalo Ci sie rozwiazac problem? Mam idetyczny.

ODPOWIEDZ