Linka widział ? Ale w ASO Ci nie założą bo GM to firma lubiąca wyważać otwarte drzwi i problem EGRa uparli sie leczyć aktualizacją softu a nie blaszką za 5 złotych co oczywiście jest psu na budę.
Checesz sie pozbyć kłopotu to podjedź do tunera-magika niech usunie EGR z softu silnika i po sprawie.
Witam!
Miałem podobny problem jak kolega, tj. przy powolnym dodawaniu gazu samochód łapał czkawkę dodatkowo wyświetlił mi błąd silnika ECN 0606031, błąd ten znalazłem przez przypadek metodą gaz hamulec, EGR, przepustnica wyczyszczona uszczelki zmieniona samochód ciut lepiej pracuje ale nadal ma dławienie na drugim biegu, bład wykasowany na razie się nie pojawia. Co robić?
Podpinam się pod temat wywaliło błąd 1405 - uszkodzenie EGR silnik X16SZR astra F oraz uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza czyli kod 0200 a objaw to wysokie obroty z zakresu 1500-2000 na jalowym biegu.
czy to może być spowodowane padniętym EGR-em jak mogę sprawdzić czy faktycznie egr jest padnięty a jeżeli to jak go naprawić lub wyeliminować samemu nie bardzo mnie stać na mechanika w tej chwili.
zbigor pisze:Linka widział ? Ale w ASO Ci nie założą bo GM to firma lubiąca wyważać otwarte drzwi i problem EGRa uparli sie leczyć aktualizacją softu a nie blaszką za 5 złotych co oczywiście jest psu na budę.
Checesz sie pozbyć kłopotu to podjedź do tunera-magika niech usunie EGR z softu silnika i po sprawie.
Dzięki już dostrzegłem link
Co właściwie powoduje owo zaślepienie EGR'a? Czy to jest zdrowe dla silnika? Nie pogarsza osiągów, zwiększa zużycia paliwa itp??
Zmniejsza przepływ spalin. Powoduje że EGR sie mniej syfi i jednocześnie niweluje problem szarpania. Zrobiłem już natej blaszcze z 50 tyś. Negatywnych odczuć brak a problem szarpania nie wrócił. Ta blaszka to patent Fiata . Możesz sobie nawet kupić ją w fiatowskim ASO. KIedyś nawet mechasy z Opla czasami je kupowali jak nie mogli sobie poradzić z szarpaniem.
zbigor pisze:Zmniejsza przepływ spalin. Powoduje że EGR sie mniej syfi i jednocześnie niweluje problem szarpania. Zrobiłem już natej blaszcze z 50 tyś. Negatywnych odczuć brak a problem szarpania nie wrócił. Ta blaszka to patent Fiata . Możesz sobie nawet kupić ją w fiatowskim ASO. KIedyś nawet mechasy z Opla czasami je kupowali jak nie mogli sobie poradzić z szarpaniem.
Kolego czy mógłbyś napisać lub dać linka jaką blaszkę zastosowałeś bo czytałem troszkę na ten temat i są różne wątki typu całkowite zaślepienie czy też częściowe zaślepienie.. I jeszcze jedno czy aby ECU nie głupieje po zaślepieniu?
Przejrzyj jeszcze raz cały temat,albo chociaż kilka ostatnich postów to dowiesz się o jaką blaszkę chodzi .
Przy częściowym zaślepieniu ECU działa bez zarzutu, przy całkowitym trzeba EGR wyłączyć programowo.